Announcement
Collapse
No announcement yet.
ford Fiesta prosjekt
Collapse
X
-
150db ja, koster penger og komme opp dit :P men det har du no brukt nok av allerede så..
Leave a comment:
-
Hehe! Ja, var flaks det gitt!Originally posted by berniebp87 View PostLOL! begynte å lure der!
hadde 1 12" klart det der hadde jeg gått rett over til B2
Bra at det var hell i uhell og ikke bare uhell. Og for å få til et "ordentlig" hairtrick må man opp i 150dB, men man får jo det til å bevege på seg ved lavere dB også, tenker du klarer å få til noe svevende hår når oppsettet ditt er komplett! 
Jeg skal jo opp på 150db! Målet må jo være såpass!
Vi leker ikke butikk her liksom
Leave a comment:
-
LOL! begynte å lure der!
hadde 1 12" klart det der hadde jeg gått rett over til B2
Bra at det var hell i uhell og ikke bare uhell. Og for å få til et "ordentlig" hairtrick må man opp i 150dB, men man får jo det til å bevege på seg ved lavere dB også, tenker du klarer å få til noe svevende hår når oppsettet ditt er komplett!
Leave a comment:
-
Ble litt overivrig med volumknappen i dag

hehe,neida, men det hadde jo vært litt artig!
Var en kar som holdt på i en strøm-mast ved siden av bilen min som fant ut at han skulle slippe en krok ned på ruta, så da var det bare å dra på Hurtigruta Carglass, og 3 timer senere hadde jeg ny rute,med soting øverst!
Hell i uhell er det vel noe som heter:P
Leave a comment:
-
Jepp. Har man ordnet èn ting er det alltid noe annet som kommer oppå igjen!Originally posted by DDaudio.no View PostHehe, det vil alltid bli en flaskehals et eller annet sted for oss ikke-millionærer
Få deg et skikkelig batteri når du kan, så får du nok en fetere måling enn 129db. Bygd ny kasse da?
Klarer du forresten hair-trick? Hifonics klarer det med 2x8", så 12" er ikke for lite til dette
Hadde jeg hatt B2 blokka når jeg målte hadde det nok blitt mer enn 129db. Jeg brukte en RF t1500-1db. Matet subben med 1000wrms i 2 ohm. Nå er det atskillig mer futt i den.
Hair-trick får jeg nok ikke til med lukket kasse nei,men må jo satse på å få til det med porta kasse!
Har heller ikke bygd ny kasse enda.. Må vel få gjort det snart! Trenger bare en plass å stå og gjøre det!
Leave a comment:
-
litt vanskelig å lage hair tricks i en lukka kasse
I alle fall av den typen som Dibbern har.
Med en gang han får bygd riktig kasse til den bilen, da tror jeg også at det kommer til å skje saker.
12" med 40 liter lukka mot 2 x 8" tunet riktig i 63 liter med 6", tror nok jeg vet hva produserer mest trykk.
Leave a comment:
-
Hehe, det vil alltid bli en flaskehals et eller annet sted for oss ikke-millionærer
Få deg et skikkelig batteri når du kan, så får du nok en fetere måling enn 129db. Bygd ny kasse da?
Klarer du forresten hair-trick? Hifonics klarer det med 2x8", så 12" er ikke for lite til dette
Leave a comment:
-
Jepp! Den ble koblet opp på fredag, og jeg er knallfornøyd! En vannvittig pen forsterker som har gode og solide utganger/innganger og som VIRKELIG leverer lyden! fyttirakkern! Har gåsehud hver gang jeg kjører jeg nå!Originally posted by DDaudio.no View PostFått koblet opp B2 blokka nå?
Eneste problemet er at jeg ikke har nok strøm!
Leave a comment:
-
Skal vel mye "gaffa" til for å få noen effekt sånn sett.. Mattene tilfører masse til platene det ligger mot, noe som vil redusere vibrasjoner.
Leave a comment:
-
Jess, det blir når jeg får mer matter!Originally posted by Eirik Aspaas View Poster jo rett bak der det er åpning at det er kritisk å dempe
men da gjør du vel det når du fårneste ladning med matter 
Det ligger en dempematte der nå også, og det er vel det som i utgangspunktet er det viktigste?
Mulig jeg har mistforstått hele konseptet, men poenget med å dempe ytterblekket er vel for at det ikke skal slingre så jævli? Så i teorien kunne jeg brukt en jævli svær gaffateip på blekket, for at det skal roe seg..?
Leave a comment:
-
Jeg jobber da med saken! -Det vet du velOriginally posted by B2 Audio View PostBare å få tak i mer demping og dempe mer. Men vær forsiktig, det har lett for å ta overhånd når du først er i gang.
Husker et eget dempeprosjekt en gang på 90 tallet. 80 liter noise killer var blant noen av sakene som forsvant.
Jeg klarer forhåpentligvis å stoppe før jeg tyr til så mye noisekiller! :P
B2-matta er knallgod å jobbe med, og resultatet ble veldig bra! Sånn som jeg ser det nå tror jeg ikke jeg vil trenge mer enn ett lag, selv om alle mener at man skal ha MINST 3 lag med ymse dempematter!
Leave a comment:
-
er jo rett bak der det er åpning at det er kritisk å dempe
men da gjør du vel det når du fårneste ladning med matter
Leave a comment:
-
Bare å få tak i mer demping og dempe mer. Men vær forsiktig, det har lett for å ta overhånd når du først er i gang.
Husker et eget dempeprosjekt en gang på 90 tallet. 80 liter noise killer var blant noen av sakene som forsvant.
Leave a comment:
Leave a comment: