Announcement

Collapse
No announcement yet.

ford Fiesta prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dibbern
    replied
    Originally posted by J.T. View Post
    Personlig så har jeg litt troen på det, så lenge han gjør som han sier: Sy et trekk som passer med alle vinklene, og lim det på.

Dog, det blir jo en del sømmer i trekket da, om det er pent eller ikke er vel en smakssak for hver enkelt
    Om man bruker riktig søm kan det bli tøft

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Originally posted by Eirik Aspaas View Post
    kan godt komme å gjøre det for deg, men ikke gratis :P

dessuten så er dørtrekket ditt så godt som umulig å trekke pent med de vinklene
    Mye skal du ha for det da? Ta med deg en hel jævla haug med irma,polyester, støpeplast og godt mot så kan du gjøre det! :P

Leave a comment:

• Eirik Aspaas
    replied
    Skreddersydd trekk er tøfft det.. Men hadde det vært en plan hadde jeg aldri giddi å bruke EN eneste krone på å trekke det først

Leave a comment:

• J.T.
    replied
    Personlig så har jeg litt troen på det, så lenge han gjør som han sier: Sy et trekk som passer med alle vinklene, og lim det på.

Dog, det blir jo en del sømmer i trekket da, om det er pent eller ikke er vel en smakssak for hver enkelt

Leave a comment:

• Eirik Aspaas
    replied
    kan godt komme å gjøre det for deg, men ikke gratis :P

dessuten så er dørtrekket ditt så godt som umulig å trekke pent med de vinklene

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Vinyl hos installbay.no koster 345kr pr.meter. det jeg kjøpte kostet 108kr meteren. Men, dama til en kompis får seg heavy-duty symaskin ganske snart, så da skal vi sy ett helt dørtrekk!
    Om dere er så flinke så kan dere jo bare komme hit å gjøre det for meg
    Last edited by Dibbern; 01-09-2009, 17:35.

Leave a comment:

• Joakim
    replied
    Ikke for å være frekk, men noen ganger er det lurt å snakke med folk som har litt erfaring med trekking, om materialvalg og som kan gi gode råd om hvordan man gjør det på beste måte.
    Hvis du har fått råd av noen om å trekke hele dørtrekket ditt i suede/alcantara e.l. så er ikke det ett spesielt godt råd! Dette er vanskelige materialer å jobbe med når man har store "svinger" og utbygninger til høyttalere etc.
    Eneste som kan gi brukbart resultat på ett dørtrekk som dette er vinylen til installbay eller om man bruker raggartyg. Ikke noe annet som jeg vet om som har tilsvarende strekk i alle retninger.

Når resultatet blir som her, så er dette en så innihampen dyr vei å gå for å lære! Vil tro det har gått med NOEN kr i materiell her...
    Det er omtrent umulig å få trukket dette dørtrekket i en del, uten å lage f.eks. ett deksel til dørlomma eller trekke med noe annet nedi der. Men det hadde du fått vite om du hadde spurt noen med litt erfaring.

Leave a comment:

• Eirik Aspaas
    replied
    hvorfor ikke bare trekke i vinyl og bruke MASSE varme? så kanskje du hadde sluppet alle skrukkene..

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Den er forresten ikke ferdig,men gikk tom for lim, så må kjøpe mer først.

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Begynt å trekke om dørene.

Bedre nå da eller? Det er heller ikke så rosa som på bildet. rødfargen passer bra til bilen IRL.

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Originally posted by mustang<3 View Post
    å trekke de dørene med skinn, bør du ha dampmaskin så det er lettere å strekke osv
    bestiller subber av meg da eller?
    Har planer om suede eller noe i den dur. Jeg ser det er mange her inne som har gjort det, og det ser veldig bra ut!
    Planen er vel å ha selve døra i svart eller mørk grå, også den ovale rundingen midt på i rødt, for å matche bilen.

Leave a comment:

• HLS
    replied
    Originally posted by Dibbern View Post
    Kanskje det ja! Om det ikke dukker opp noe bedre tilbud! Og hvis jeg får solgt de jeg har nå...
    Tror egentlig jeg skal bytte ut Hertz EP4 også, for den er laaangt fra god nok for frontsettet! Den kutter jo før trommehinna sprekker! :P
    finnes ikke bedre tilbud

er jo kansje bedre at den kutter? eller er det et mål ? å miste hørsla?

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Kanskje det ja! Om det ikke dukker opp noe bedre tilbud! Og hvis jeg får solgt de jeg har nå...
    Tror egentlig jeg skal bytte ut Hertz EP4 også, for den er laaangt fra god nok for frontsettet! Den kutter jo før trommehinna sprekker! :P

Leave a comment:

• HLS
    replied
    Originally posted by Dibbern View Post
    Det første er vel å få den nye diskanten jeg bestilte i forrige uke.. så finne ett eller annet å trekke dørene med, så sveise fast kassa og batteriet, så prøve meg på litt glassfiber rundt kassa. Og selvfølgelig ny forsterker til subbene, evnt. ny subb og forsterker!
    Uff, blir jo aldri ferdig! *ønske seg et pengetre*
    å trekke de dørene med skinn, bør du ha dampmaskin så det er lettere å strekke osv
    bestiller subber av meg da eller?
    Last edited by HLS; 29-08-2009, 13:40.

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Det første er vel å få den nye diskanten jeg bestilte i forrige uke.. så finne ett eller annet å trekke dørene med, så sveise fast kassa og batteriet, så prøve meg på litt glassfiber rundt kassa. Og selvfølgelig ny forsterker til subbene, evnt. ny subb og forsterker!
    Uff, blir jo aldri ferdig! *ønske seg et pengetre*
    Last edited by Dibbern; 29-08-2009, 13:31.

Leave a comment:

Working...
X