Han vil i alle fall få tunet lavere og for de som liker dype frekvenser må det jo bety bedre. Samtidig unngår han event. portstøy
Ifølge teori, som ofte kan ligge veldig langt fra praksis så skal du med HD12 i en 40 liters kasse med 4" port på 30 cm ha en tuning ved ca. 45 Hz.
Men som Hifonic sa, du kan leke litt med sinustoner selv.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ford Fiesta prosjekt
Collapse
X
-
Ja, ville nok montert et 6" rør ja. Hadde 2x6" rør med 9515g elementet i omegaen, og selv da kunne jeg sprekke i stykker cd-er når jeg tok dem foran kun 1stk bassport
Vil han få enda bedre lyd med 6" rør, Hifonics?
Leave a comment:
-
Kjør flere ferkvenser fra. f.eks 30-45hz og se når elementet beveger seg minst. Samme volum hele tiden. Der elementet beveger seg minst ligger tuningen på
Og bare så du vet det, den 4" porten slutter å fungere optimalt når du begynner å kjøre inn mer enn 1000w på elementet.
Leave a comment:
-
Det er jo helt perfekt! Det ble vanvittig mye dypere bass,og dæven som det trøkker! Har nesten ikke strømtrekk lenger heller. Med lukket kasse var jeg godt nedpå 12volt ved pådrag, og nå er jeg nesten alltid over 13!Originally posted by DDaudio.no View PostStemmer nok det ja
Høyere følsomhet i portet kasse, så du får høyere volum og bruker mindre strøm, og så vil det spille dypere i de fleste tilfeller

Nå flekser frontruta igjen også. Den flekset jo no sinnsykt med den gamle kassa og 4stk ts-w3001d4. Den flekser like mye med èn stk HD12, om ikke mer enn før!
Leave a comment:
-
Stemmer nok det ja
Høyere følsomhet i portet kasse, så du får høyere volum og bruker mindre strøm, og så vil det spille dypere i de fleste tilfeller
Leave a comment:
-
Ingen som kan finne ut?
er det tilfelle at strømtrekket ikke er like kraftig ved bruk av portet kassa, som ved lukket?
Ble ihvertfall sånn her nå!
Leave a comment:
-
Den har en tuning jeg velger å kalle akkurat passe
Har ikke peiling på tuningen.
Ta utgangspunkt i at kassa er 40liter, og her er specs på porten
Lengde rør 30 cm
Lengde inkl porter 40 cm
Ytre diameter flens 20 cm
Indre diameter rør 10,3cm
Utskjæringsdiameter 16 cm
Noen som kan finne ut?
Leave a comment:
-
Satte på en 4" aeroport i dag. Ble helt rått!
Lydtrykket ble vanvittig mye bedre enn med lukket kasse. Noe som forsåvidt var forventet!

Heldigvis er dette bare midlertidig, til jeg får subb nr.2 og penger til å bygge resten, så ikke bry dere om hvordan det ser ut.
Leave a comment:
-
stemmer nok detOriginally posted by Dibbern View PostDet er sant! Er ikke mer enn 1-1,5time unna trheim det?
Skulle vel kanskje hatt meg utover der i løpet av vinteren!

er bare å si fra først det
Leave a comment:
-
Hehe, såklartOriginally posted by B2 Audio View Postlitt vanskelig å lage hair tricks i en lukka kasse
I alle fall av den typen som Dibbern har.
Med en gang han får bygd riktig kasse til den bilen, da tror jeg også at det kommer til å skje saker.
12" med 40 liter lukka mot 2 x 8" tunet riktig i 63 liter med 6", tror nok jeg vet hva produserer mest trykk.
Vet lite om kassen og oppsettet hans, da jeg ikke har lest så mye før nå. Men med en ordentlig god kasse bør han få flyttet litt blondt hår, så det kan jo bli spennende å se hva som skjer videre
Leave a comment:
Leave a comment: