Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mrtical
    replied
    Oi, se her ja. Meget pent arbeid.

Leave a comment:

• Hagalien
    replied
    naaaaaaaaais!!

Leave a comment:

• simso
    replied
    bare kom til å tenke på det, har du festet ringen elementet sitter i direkte i døra på noen måte?

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Nå har jeg fått gjort litt mer arbeid på dører. Dette er jo rett og slett ufattelig tidkrevende. Den ekstra vekta og det faktum at jeg ikke har et avlukket kabinett til 8" gjorde at jeg måtte sørge for at de støpte dørtrekkene sitter bom fast i døra. Med disse elementene vil det ikke bli mulig å støpe lukka kabinett med mindre jeg sager bort halve døra eller er villig til å la elementene ta opp mesteparten av beinplassene foran!
    Anyway; kjøpte meg et aluminiumsrør (egentlig en stang til dusjforheng!) som hadde innerdimensjon som passet mitt behov...

Etter å ha borret opp hullet fylte jeg det igjenrundt hullet med et lass av glassfibersparker og trykket fast en stoppskive på toppen.Dette for å sikre et solid fundament omkring hullet. Rør-biten fungerer som en forskaling som sikrer forsenkede bolter og muttere som holder trekket fast i døra. Det viste seg å funke supert, men måtte borre opp på nytt for å få igjennom gjengestengene.

Etter flere timer med sparkling og sliping så det slik ut.

Jeg la en stripe med dempematte rundt kanten på undersiden av av dørtrekket for å prøve å skape en tettest mulig overgang, om ikke annet vil det kanskje hindre eventuell vibrasjonsstøy.

Til slutt et bilde av nyankommet pakke som inneholder alpine kabel mellom spiller i PXA-H100 . Justeringsmuligheter; Here I come!!!

Leave a comment:

• ugn
    replied
    If you prefer to do sound tuning yourself, the processor provides various manual tuning functions.
    Ah, trodde ikke den hadde manuelle muligheter.. men daaa så

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Originally posted by ugn View Post
    Å kalle PXA-H100 en DSP er vel å dra strikken litt langt?
    Sikkert sant nok det (det er en prosessor), men den trenger ikke å være state of the art til den prisen jeg betalte for at jeg skal bli fornøyd. Det er først og fremst eq og aktiv deling jeg er ute etter.

Leave a comment:

• ugn
    replied
    Å kalle PXA-H100 en DSP er vel å dra strikken litt langt?
    Den måler og gjetter litt på noen innstillinger, kanskje funker det, mest trolig blir det noe bedre (enn å ikke gjøre noe)

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    Alpine DSP?
    Pxa-H100 ja. kjøpte Av Lyd på ultratilbud. Vet dette ikke er rolls royce, riktignok men vi får se hva jeg får til.

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Alpine DSP?

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Nope, ikke gjort noen nye målinger enda. Jobber både med dører og å gjøre det litt mer presentabelt baki. Bilder kommer snart! Dsp kom i posten i dag, har bestilt 5,5m ai-net kabel for å få montert den slik jeg vil.

Har ikke gjort noe som skal tilsi at det spiller høyere enda, men skal bytte ut batteriene foran og sette gain med DD-1 da tenker jeg det blir en liten økning forhåpentligvis!

Leave a comment:

• Junior4x4
    replied
    Takk for sist :-) fått noen nye målinger siden h-fest ?

Leave a comment:

• trustno1
    replied
    Jeg støpte meg en kasse som delvis går inn i det orginale hullet i døra, funker ganske bra det, men tror kanskje det er enda enklere å kappe til ett papprør og bruke som utgangspunkt inn i døra (feks ett støperør eller noe, finnes på biltema)

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Originally posted by TheCharger View Post
    Skulle bare ringt meg så kunne jeg freset de ringene til deg. :P Skal du lage noen form for kasse til midbassene?
    Ja, så kunne du frest over pølsefingrene til alle innehaverne av byggvareforretninger i distriktet som ikke gidder å ta inn fresestål. Neida, skal huske det til neste gang!
    Ehm, kasse ja, det kan se ut som jeg må finne på noe lurt. - Husk at magneten på de elementene jeg bruker nå stikker langt inn i selve døra gjennom det utvidede orginale monteringshullet.

Leave a comment:

• TheCharger
    replied
    Skulle bare ringt meg så kunne jeg freset de ringene til deg. :P Skal du lage noen form for kasse til midbassene?

Leave a comment:

• lyd
    replied
    Dette begynne og bli noe

Gleder meg til og følge med videre

Leave a comment:

Working...
X