Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zxsonnyxz
    replied
    Kommer du på konkurransene her oppe med ny bil til sommern da?

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Har plass til ei kasse på 420Liter (brutto), så gjelder bare å få tuna porten til riktig frekvens egentlig. Men jeg skal måle litt nå når SPL lab kommer, så får jeg se om jeg gidder å gå på med vegg..

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Hehe. Javisst!
    Du får bare knekke på med vegg da hvis du er motivert for jobben. 400l holder jo som oftest til 2x18 minst! Bare gled deg til hvor tungt det blir baki bilen.

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Vi venter i spenning(sfall)😊

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Snart Tommen ...
    Pajeroen er ribbet for lyd. Det var en krevende jobb skal jeg si. Ny bil er på plass, men jobb og privat krever for mye til at jeg kan få ordentlig gang på prosjektet på enda noen uker. Holder på med å få handlet inn småting og utstyr som inngår i prosjektet. I tillegg har jeg enda litt som planlegges solgt.

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Nå er det gått 4 uker..kjør på med hva det blir Vegg frister bare mer og mer for min del, etter å ha lest dine 49 sider! Problemet er at jeg får ikke plass til mere enn 420L, pga ønsker ikke veggen lengre frem en C-stolpene..

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    paid that cost to be tha boss venter i spenning. Selv om jeg har en følelse på hva det blir

mvh kim

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Takk for trivelig feedback folkens! Det har vært en stor utfordring og tror jeg har lært litt sånn at jeg kan forbedre litt til neste bygg. Og hva det blir venter jeg nok et par uker med å dele fordi alt fortsatt ikke er helt bestemt. Har dessuten en periode med mye jobbing foran meg, skal man ha råd til fine ting må man jobbe hardt.

Leave a comment:

• matsemann1
    replied
    Kan jeg spørr hva planen er nå? Spent B-)

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Ble meget lekker den finnishen. Ja en møter seg selv i veggen noen ganger uansett meget gjennomført og heftig prosjekt. Synd det ikke ble som du ville. Gleder meg til ditt neste prosjekt. Blir nok heftig som alltid.

Mvh kim

Leave a comment:

• Junior4x4
    replied
    Håper du vertfall kjører ut resten av sesongen vertfall før du gir deg med Pajeroen👍
    Tøft å tørre å satse på så stor vegg! Men såm du sier er det MYE!! Arbeid.
    Håper vi sees i Tromse den 22 vertfall 😊👍

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Kanskje interessert i et par subber

Leave a comment:

• StigA
    replied
    Som nevnt tidligere, nye designet baki blei skikkelig bra! Meget artig prosjekt som har vært veldig gøy å følge, og takker så mye for at du tok turen nedover. Synd om det ikke blei helt som du håpet..

Gleder meg MYE til neste prosjektet ditt, det blir spennende!

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Omtrent slik ser det ut per nå. Fikk rydda opp litt baki der, festet kabling, trekt litt med filt samt montert plexi-vindu før treffet forrige helg.

Personlig ble jeg noenlunde fornøyd med baksiden av veggen til slutt. Ikke alle som liker stilen, men det var noe slikt jeg ønsket.

To av subwooferne har ikke vært med på leken den siste tiden (tror nok bare koblingene har løsnet et sted, de er ikke sprengt), så målingene i Finnsnes sist helg ble gjort med 6stk i drift. Hva det ble målt på EMMA sangen husker jeg ikke (ca 146ish med åpne dører).

Men jeg prøvde deretter å tyne det som var mulig på egen musikk. Klarte ikke mer enn 152,9db. Dette er jeg ikke så veldig fornøyd med, trodde den skulle være god for opptil ca154 på ruta, men nei. Låt det bedre enn fire x LIB15" på ca samme effekt? JA, helt klart - stod det i forhold til kostnaden på ombygginga? DEFINITIVT IKKE. Acoustics is a bitch.... Og man lærer hele veien.

Junior imponerte bra på treffet med 154 i ruta på sine to stk DD 15"!
    Magefølelsen sier at jeg har en del box raise. Videre kan det fint tenkes at utstrakt eksperimentering med porten kunne gitt resultater, port øverst i veggen skal uansett ikke være særlig optimalt for å måle høyt ifølge selvutnevnte "eksperter" på SMD.

Dette markerer igrunnen slutten for dette bygget. Det har vært morsomt og krevende med så svær vegg, og så mange elementer. Jeg er blitt litt lei av å bygge i Pajeroen, som ellers er en helt fenomenal bil. Neste prosjekt er allerede under planlegging. Det blir en litt rimeligere bil av hensyn til å gi meg større frihet til radikale tiltak i jakten på feit høy lyd. I tillegg vil jeg nok prioritere å ikke gjøre så inmari mange valg som gir meg titusen minuspoeng i en ESPL-konkurranse..

Vil bare si det folkens; vegg er skam-tøft og artig. Men det er en forbanna stor jobb!

Usivilisert Pajero sier takk for meg!
    riving av veggen starter i disse dager og elementer vil legges ut for salg .

Stand by for nytt prosjekt... Som blir annerledes, men garantert ikke kjedelig!

Leave a comment:

• Junior4x4
    replied
    Blir det nytt merke nå da...? Eller skal du fremdeles kjøre Lib ?

Leave a comment:

Working...
X