ser kjempefint ut. som vanlig gjør du en utmerket jobb.(skulle ønske jeg var like flink som deg)
mvh
Harald
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero
Collapse
X
-
Kjøpte en 4kvadratmeter-pakke med demping fra LIB i dag. Har vært særdeles fornøyd med silent coat som er brukt hittil. Tilbudet var såpass bra at jeg bare måtte prøve dette. Hovedsaklig skal dette brukes til å få redusert vibrasjonsstøy fra dører og dørtrekk. Det blir nok en kjempeforbedring på høyt lydvolum håper jeg.
Leave a comment:
-
Thanx.
Ja bilen skal sørover i sommer.
Kim: anbefaler du heller stretchlaken? Jeg ser for meg at det kan absorbere polyester bedre enn fleece nødvendigvis gjør. Støypinga tar jeg etterhvert, det er mye som gjenstår enda innser jeg. Kan prøve å filme med et annet kamera lavere kvalitet muligens. Til helga kanskje.
Leave a comment:
-
Looking good
du kan også bruke stretch laken og forsterke med glassfiber 
Ser ialkefall vanvittig bra ut
får du ikke filmet uten hd?
Mvh Kim
Leave a comment:
-
Håper virkelig du blir og se lenger sør i løpet av vår og sommeren og for det her bygget må bare oppleves live
Leave a comment:
-
Larsi: Jeg har bytta ut to orginale batterier med Odessey, og dermed gjort plass to to til Odessey 2150 baki. I tillegg er det lagt opp mer og bedre kabling mellom batteriene i front, mellom front og bak samt dual inputs. Har sikkert putta inn ihvertfall 20meter til med 53kvadrat. Enda kan det nok bli bedre med å strekke minus bakover fremfor å bare jorde i setefestet som nå.
Har mulighet til litt mer batterier, men da frister det mer med en dynamo til av vekt-hensyn. Dette er en "daily driver".
Akilles: Jeg kan prøve å gi lyd neste gang jeg skal opp til Tromsø, ellers så kan man ikke utelukke et større treff i Finnsnes til våren!
Uansett, noen små updates... Har fått en ganske trygg, om ikke estetisk prisvninnende montering av de siste forsterkerne baki. Slapp av, dette er bare monteringen, planen er faktisk å prøve å støype et okei deksel utenpå. Da blir det fleece og greier til jeg får en noenlunde flushmontering som også følger kanten på selve åpninga i selve bakdøra. Det ligger litt frem i tid pga temperaturen.

Så et deksel som dekker mesteparten av busbars og kabling. Det blir nok trekt med filt og felt ned etter beste evne. Har også noen magneter som jeg skal teste her slik at det enkelt kan nappes ut når det er ønskelig. OBS: det ser veldig usymmetrisk ut på bildet, i virkeligheten er det OK altså.

Det som er irriterende nå er at jeg har HD video av dette som spiller så ørene (og andre ting (ikke kroppsdeler)) flagrer... men min lille lenovo netbook klarer ikkeå hjelpe meg med å redigere/klippe dette. Det kommer nok når jeg har fått noe bedre hardware
Last edited by bass-freek; 24-11-2014, 20:53.
Leave a comment:
-
Må nesten få meg en prøve lytt om stiene våres krysses ☺
Følger med her, tøft at det skjer noe i nord ☺
Leave a comment:
-
Har sikkert lest om det, men hvilke oppgraderinger gjorde du på steøm fronten?
Leave a comment:
-
Ja jeg vet!Originally posted by rfboy View PostPå tide med en update!
Kan si såpass at det er lyd. Den er en god del mer voldelig enn forrige vegg! Det låter ganske morsomt. Desverre har dørene og dørtrekk begynnt å støye ganske mye med vibrasjonene, mer demping i horisonten. Tilogmed den forhatte varebilveggen har rottet seg mot meg, kan skru opp på enkelte låter og skru ned raskt igjen og fortsatt se hele gitteret står og svinger i ettertid. Tuning peaker nok på ca 32 hz, lurer på å heve tuningen litt ved å sette inn enda litt mer avstiving b.la i porten. Målet jeg gikk for var ca 34hz.
Mine oppgraderinger på strøm-siden har virkelig også gjort underverker. Kan spille veldig høyt på skikkelig krevende låter (ikke absolutt max naturligvis) tilsynelatende i det uendelige sålenge det er litt turtall.
Veggen er ikke helt tett enda, det gjenstår en del knoting for å få det bra. Videre er elementene langt fra innspillt, de er knallharde og jeg har bass nok til å trives godt før det er noe synlig bevegelse i de åtte elementene.
Ettersom det plutselig ble "litt" kaldere her jeg bor, samt jobben krever litt så har byggingen stoppet opp midlertidig. Men jeg satser på å ha litt flere bilder og sikkert video klar neste helg. Hvem vet om ikke jeg kan få målt noen innledende tall på TL også, så får jeg sett hvor langt jeg er unna målet på 155.
Leave a comment:
-
Nei ikke SHCA kabler, bare terminaler, sikringsholdere, krympestrømper og litt sånn. Hadde en god mulighet for å handle litt fra USA og kunne ikke dy meg hehe.
Kabler er nesten kun LIB. Hvis jeg noen gang skal bygge noe stort igjen kommer jeg til å drite i å bruke sikringsholdere, det er litt bortkasta. Man kan jo bare lage noe selv eller med hjelp, som blir mye mer praktisk, og muligens finere.
Leave a comment:

Leave a comment: