Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lyd
    replied
    Bra du fikk til imprinten

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Takk for tilbakemelding og oppmuntring.

Originally posted by Defus View Post
    Fine dører

Er det 8 og 6,5 i frem døren?
    Jepp, det er 8" vaskeekte subwoofere i dørene mine (hvit på bildet). Ikke noe PA-mellomtone tøys(!). Hvis jeg spiller høyt med halvåpne vinduer rister desverre vindusglasset sakte ned til nedre posisjon, det må jeg undersøke mer.Etter første runde med korreksjon med PXA H-100 og imprint software begynner det å låte greit. Har selvsagt det kjente problemet at subwooferne autojusteres alt, alt, alt for lavt for min preferanse . Derfor må jeg nok gjøre målingene om igjen noen ganger med nedjustert gain. Det er vel og bra at frekvensresponsen skal bli lineær, men jeg foretrekker mer bass i bunnen, så enkelt er det. Når det er sagt synes jeg imprint programvaren gjorde veldig mye positivt, og jeg er enda i startgropa her.
    Akkurat nå er jeg bortreist med jobben, men skal uploade bilder av den ene døra som er mer eller mindre ferdig så fort jeg returnerer. -dør nr to ligger et par steg bak såklart. Må nevne at jeg fikk litt tips til prosessen fra Mr Huseby i Finnsnes.

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Fine dører

Er det 8 og 6,5 i frem døren?

Leave a comment:

• Autounion
    replied
    De dørene der ble meget bra

Leave a comment:

• Heen Audio
    replied
    bra saker, liker godt

Leave a comment:

• Glenn
    replied
    ser jo rett og slett knallbra ut, like it alot

Leave a comment:

• TheCharger
    replied
    Det går fremmover ser jeg. Liten rettelse ang effekt til bassene mine :P Er bare 1200w/2ohm til hvert element. Takk for feedback og håper på flere besøk i fremtiden.

Leave a comment:

• Audun
    replied
    Meget pent arbeid her ja

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Originally posted by Custom View Post
    Ser meget gjennomført ut, godt å se at ting blir lagd for å holde, ikke for å bli fortest ferdig. Stå på videre.
    Takk for det. Jeg har jo ikke noe jeg skal rekke, så kan likegodt gjøre det slik at jeg selv blir fornøyd. DET er jo det som burde være viktigst!

Junior 4x4:
    Jeg bruker 4 x oddesey bak og 2 x orginale batt under panseret, de sistenevnte vet jeg er for dårlige så derfor de må ut. Tipper jeg erstatter dem med Biltemas AGM (som har fått et godt rykte her på forumet). Spenningsfall, ja jeg har noe. På fulle batterier tipper jeg det synker ned til rundt 13v etter en 30sek med knallhard spilling (type decaf). Det er igunnen ikke noe stort problem da LIB forsterkerne skal tåle litt lavere spenninger.

Leave a comment:

• Junior4x4
    replied
    Det ble forskjovit Pioneer såm æ snakka om :-)
    Har bikkja 150DB + nu (på første forsøk) på musikk i golfen :-D

Leave a comment:

• Junior4x4
    replied
    Originally posted by bass-freek View Post
    Nope, ikke gjort noen nye målinger enda. Jobber både med dører og å gjøre det litt mer presentabelt baki. Bilder kommer snart! Dsp kom i posten i dag, har bestilt 5,5m ai-net kabel for å få montert den slik jeg vil.

Har ikke gjort noe som skal tilsi at det spiller høyere enda, men skal bytte ut batteriene foran og sette gain med DD-1 da tenker jeg det blir en liten økning forhåpentligvis!
    DD-1 er genialt! Trur jeg nevnte for deg at jeg gikk opp 1db + bare med å få synkroniseret alt :-)
    Vilken batterier bruker du nu da ? Har du stort spenings fall under spilling da ???

Leave a comment:

• simso
    replied
    Originally posted by Jørgen View Post
    Ser ut til at MDF-ringene ble festet i det støpte panelet:

så dette selv, men poenget mitt er om de mdf ringene er skrudd direkte i metal i døra og ikke via dørpanelet, det jeg ville ha startet først og fremst med, og mulig forsterke det omerådet som dette blir botet fast i

Leave a comment:

• Custom
    replied
    Ser meget gjennomført ut, godt å se at ting blir lagd for å holde, ikke for å bli fortest ferdig. Stå på videre.

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Skal legge ut et bilde av baksiden på dørtrekk som forklarer bedre enn tusen ord. Jeg er åpen for andre metoder å gjøre dette på for all del.

Tar meg den frihet og legger ut et par bilder fra en kar som virkelig har lagd fine dører. Dette er "Pug 306en" som TheCharger her på forumet har bygd.

Selv om disse ikke er ferdige er det utrolig godt håndtverk!

Her er hans substage slik det så ut for et par uker siden. Dette leverer enormt med trykk tett på 150-tallet med latterlig lite effekt. Tror han har rundt 2x2,5KW RMS totalt på subbene.

Til sist en liten preview på "Operation Nice Ass" - litt kosmetisk opprydding som pågår hos meg.

Leave a comment:

• Jørgen
    replied
    Originally posted by simso View Post
    bare kom til å tenke på det, har du festet ringen elementet sitter i direkte i døra på noen måte?
    Ser ut til at MDF-ringene ble festet i det støpte panelet:

Leave a comment:

Working...
X