Announcement

Collapse
No announcement yet.

Worklog: Custom Toyota Celica T20!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AnaXyd
    replied
    Takker! Vegard heter jeg.. :P Hoel, right?

Takk! Regga meg for litt siden bare så..

Leave a comment:

• Henning-
    replied
    wow! pent ! Hvem er du? Ser du er hadlenning

Edit: Velkommen til forumet btw! Har ikke sett deg her før tror jeg..

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Ny økt, ny update!

For å svare på noen spm:

Jeg har signal og strøm på samme side ja.. Burde ta og legge signal i andre siden ja! Tester om det er støy først.. Takk for tipset!

Utstyrsliste er jo noe jeg absolutt bør ha med! Slenger med ei så fort som mulig!

Ellers takk for alle kommentarer! Herlig med litt slik etter alt strevet!

Her kommer herlighetene:

Tok kassa ut fra bilen igjen for å jobbe med pynteplate med oppmerking osv.

Her ser dere hvordan terminalen ble. Lekkert hva?

Etter mye om og men med måling og oppmerking ble jeg omtrent enig med tommestokken og meg selv. Ikke lett å finne ut midten osv med ei plate som er kurvet overalt!

Måtte sette kassa i bilen igjen for at jeg skulle borre riktig med hull. Pynteplata skal nemlig festes med 8stk M4 skruer, med innslagsmuttere på innsiden av kassa. Viktig at den plata sitter godt, slik at det ikke blir mye slamring og ulyder med den. Mulig jeg må polstre den med skumgummi e.l i tillegg.

Bilen i solsteika. Legg merke til alt pollenstøvet som ligger over den svarte lakken...

Så skal man sparkle og ordne litt på pynteplata..

Man legger ringen i midten, slik at man ser alle "flaws" som må sparkles..

Pakker ringen pent inn i gladplast..

Og deretter sparkler på..

Så skulle jeg feste festebraketter i kassa.. Rettet ut noen knekter og brukte dem..

Slik ble det.. Dette burde sitte ganske godt når dette skrues inn i gulvet. Skulle gjerne ha festet gulvet skikkelig, men vil unngå å sveise noe baki der.. Kom gjerne med tips her!

På begge sider..

Og da skulle jeg trekke den ene gulvplata inn i stoff.. Det er nå man ser hvor fett det blir!

Litt utstyr trenger man jo..

Presset glasset nedi, for å feste trekket slik at det ble enklere..

Nærbilde..

Stifte tett..

Ihvertfall i hjørner..

Skjære til hull i midten..

Og da ble det slik med den plata!

Det er nå man ser hvor kult det blir.. Måtte jo såklart prøvekjøre plata baki bagasjen, men jeg sparer dere for det enda!

Kommentarer og tips mottas gjerne!
    Last edited by AnaXyd; 02-06-2008, 00:06.

Leave a comment:

• mrj
    replied
    angående festing av høyttalerne, så er det bare å kutte noen plater i mdf/spon som er like store som festebrakettene og lage hull i de som passer ...
    For så å feste elementene med treskruer, eller fest innslagsmutter på baksiden av platen, for så å bruke vanlig skruer...
    En idè kan være å skrive opp utstyrsliste i 1.post! Kan slik som f.eks dette:
    Soundstrem ..... fronthøyttalere
    Earthquake ...... sub
    Fusion ......... Forsterker

Ellers er det bare å se på hva andre har gjort for inspirasjon, og spørre om det er noe, folk "her" er veldig snille og hjelpsomme ;P!
    Last edited by mrj; 01-06-2008, 13:48.

Leave a comment:

• simso
    replied
    har du strømkabelen og signalkabelen på samme side i bilen?

det er anbefalt å ha de på hver sin side på bilen for å ungå støy

Leave a comment:

• spioner
    replied
    pent projekt, blir morsomt når du blir ferdig

Leave a comment:

• wallawalla
    replied
    Ser veldig bra ut, fortsett og pøs på med bilder!

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Originally posted by subaru View Post
    Skikkelig oversiktlig tråd, med masse bilder! Fortsett slik

Ja, er enig at det er godt å se "vanlige menneskelige" også gjøre noe ekstra med bilen. Kommer nok til å følge med på dette prosjektet.

Har du foresten tenkt på solfilm på bilen? Celicaen blir ganske rå med film på!
    Solfilm? Tenker du på soting av vinduer?

Originally posted by Engen Audio View Post
    Dette blir bra !

Styr langt unna dempemattene fra Mekonomen, de sitter ikke bra og innen 1 sesong må du bytte de ut.
    Jah, tror ikke jeg kommer til å satse noe særlig på dem.. Hørt mye vondt om dem..

Det blir nok STP vibroplast her i gården ja!

Originally posted by Engen Audio View Post
    Pioneer P7000UB
    Stemmer det, og du veit kanskje hvem det kommer fra og?

Uansett, jeg har gjort mange "Reodor Felgen" løsninger med å feste elementene. Fant rett og slett ikke noe bedre løsning, og jeg tror det faktisk fungerer. Vi får se når jeg skal dempe dørene, og høre om det enda er noen ulyder som kan fjernes.. BTW: Tar gjerne imot tips til bedre festing av dem!

Ellers var det jo skikkelig bra respons i dette forumet da!
    Last edited by AnaXyd; 01-06-2008, 12:30.

Leave a comment:

• Engen Audio
    replied
    Originally posted by golfnos View Post
    ser jo knall ut dette! modell er den spilleren der??

Pioneer P7000UB

Leave a comment:

• Engen Audio
    replied
    Dette blir bra !

Styr langt unna dempemattene fra Mekonomen, de sitter ikke bra og innen 1 sesong må du bytte de ut.

Leave a comment:

• golfnos
    replied
    ser jo knall ut dette! modell er den spilleren der??

Leave a comment:

• biffen071278
    replied
    ser bra ut dette. men tror du bør prøve høytalerene med skruer istedenfor strips akrylmasse er vel ikke det ideelle å lime med. burde igrunn lime med vanlig trelim og heller evnt. tett med akrylmasse fra innsiden etterpå. plastikk pose rundt høytaleren? uten noe hold skulle jeg tro dette ikke ga opptimale arbeidsforhold. men for all del kult at det finnes andre normale dødlige og som bygger anlegg uten at det koster skjorta og litt til

Leave a comment:

• subaru
    replied
    Skikkelig oversiktlig tråd, med masse bilder! Fortsett slik

Ja, er enig at det er godt å se "vanlige menneskelige" også gjøre noe ekstra med bilen. Kommer nok til å følge med på dette prosjektet.

Har du foresten tenkt på solfilm på bilen? Celicaen blir ganske rå med film på!

Leave a comment:

• bjaa
    replied
    Kult å se noen av de mer "normale" prosjektene også , ikke bare å se det råeste fra Audison, og andre "noe over budsjett" komponenter. Ser ut som du gjør ting gjennomført og fint, kan bli bra det her, stå på.

Bra å se at noen gjør ting litt ordentlig enn de fleste 18 åringer som kaster inn xplod subben sin på Torshov forsterkeren sin og lar alt bare slenge

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Okay, da har jeg jobbet med anlegget fra 13:00 og utover idag..
    Mye er blitt gjort, og det gjenstår omtrent bare å organisere kabler riktig under gulvet. Hadde vært deilig å hatt litt vibroplast nå, slik at det ble skikkelig dempet der! Men vi får bestille det i neste omgang. Så er det å trekke delene ferdig, og vi kan si oss ferdige..

Men uansett, det er bilder dere er ute etter!

Slik ser det ut under "gulvet" nå. Bruker svamper som støtte nå midlertidig.. Det fungerer jo faktisk meget godt også.. Og høyttalertrekket fra Biltema. Virker veldig bra faktisk!

Og subkassa.. Den har det blitt lagt mye jobb i nå! Her er den klar til å festes med innslagsmuttere og M4 maskinskruer..

God klaring til bunnen... Hadde aldri fungert med noe annet enn SWS!

Jeg som konsentrerer meg 100% om å merke av hvor jeg skal borre..

Og da blir det omtrent slik..

Blir fancy, hva?

Jeg har planlagt å ha ei såkalt "pynteplate" foran kassa igjen, som er trekt med stoff og dekker til hull slik at det ser mye bedre ut. Vanskelig å forklare, men dere skjønner det!

Derfor er det alltid en utfordring å forme ei plate til de kurvene i plasten her.. Jeg har ikke lært meg å støpe enda, så jeg må bare ty til mine eksepsjonelle kunnskaper med spon og MDF..

...og ikke minst pappkunnskapene!

Viktig å få det smooth.. Selv om det nesten er umulig..

Lagde til en bit i treverk, for å sjekke hvordan det blir med tykkere plater enn papp..

Mye pussing her.. Men det blir sannsynligvis bra på den endelige pynteplata!

Høyresiden må også tilpasses..

Og her har vi pynteplata, klar til å skjæres litt i..

Smeller malen jeg har tilpasset rett på, tegner opp og sager til med stikksaga!

Har ingen flere bilder av denne ferdig, men det kommer!

Så skulle man skru på sideplatene, samt ha en høyttalerterminal i den ene siden..

Lager indre kabler til kassa.. Det skal gjøre skikkelig, med farger på krympestrømpene og greier..

Slik, ferdig krympet.

Klundring må til..

Akrylmasse er viktig for å oppnå 100% tetthet i kassa..

Terminal ferdig innfelt, og kabler loddet på.

Har heller ingen ferdige bilder av kassa, glemte det visst! Det kommer i neste update..

Og her er det hvordan det ser ut nå. Kasse med pynteplate, til og med ferdig utskjært hull!

Pynteplata skal skrues rett i kassa, med 6 M4 skruer. Disse vil bli synlige på fremsiden, men jeg tror det kommer til å bli kult. Om det ikke blir det, forsenker jeg dem og lakkerer dem svarte istedet!

Ja, hva tror dere?

Leave a comment:

Working...
X