Announcement

Collapse
No announcement yet.

Worklog: Custom Toyota Celica T20!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• epifant
    replied
    Sorte felger er ikke så dumt med tanke på bremsestøv heller

Må si jeg synes Spath-felgen passer best med linjene på Celicaen. Den er litt mer edgy/agressiv i uttrykket enn de andre, og de fem trekantformene som utgjør felgdesignet går vel igjen andre steder på bilen (bl.a. interiøret?). De andre to alternativene er ok de også, men "henger ikke sammen med bilen" på samme måten som Spath-felgen. I mine øyne

Leave a comment:

• freddie
    replied
    Personlig likte jeg Momo-felgen best, litt pga at jeg synes sorte felger er tøft på mørke biler...

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Okay folkens, nå må jeg finne ut hvilken felg jeg skal gå for.

Kandidatene er:

MOMO Strike

&

TSW Splitz

&
    Spath SP

Hvem er penest?
    Last edited by AnaXyd; 15-07-2008, 21:19.

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Men er vel ikke bare-bare å ta av det gamle trekket? Eller?

Leave a comment:

• Haakka
    replied
    er ikke så vanskelig som man skal ha det til. bare ta av det gamle setetrekket, sprett opp sømmene, så har du jo mal så det holder etter.

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Da driver jeg å dealer med HTS.no om setetrekk til bilen. De hadde ikke fargen jeg var ute etter, men gir meg ikke så lett!

Dere veit ikke om noen andre som skreddersyr setetrekk til en grei pris? Eller noen som har maler, slik at jeg kan få gjort det selv?

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Tenkte å smelle på noen lag med glassfiber på baksida, men jeg veit ikke om jeg tør å rive av vinylen for det.. Det holder om jeg pusser og sparkler vekk alle "flaws" på vinylen, og trekker om, right? For da gjør jeg nok det..

Leave a comment:

• Eirik Aspaas
    replied
    bare å pusse og sparkle det

Leave a comment:

• TerjeL
    replied
    Ja, men da må du tenke på at resultatet blir ikke bedre enn hva som er under!

Leave a comment:

• Eirik Aspaas
    replied
    da er også faren stor for at dørtrekket slår seg..

skal gå greit å prøve å trekke på utsiden av det der.. ikke den BESTE løsninga, men helt ok om du ikke tør å ta av gamle vinylen

Leave a comment:

• TerjeL
    replied
    Ved å legge glassfiber på innsiden av dørtrekket, vil den bli så stiv at det ikke sak være noe problem å ta av den orginale vinylen.

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Da har jeg sett litt på dørtrekkene jeg skal trekke om. Bestiller opp ting og tang fra Installbay snart, (vinyl, dempematter, lim osv), slik at jeg kan begynne..

Har skrudd av det ene dørtrekket som ser værst ut. Ser ut som vinylen har smuldret opp, og den er godt slitt.

Her er det noen bilder som illustrerer det:

Dette er noe jeg skal fikse ved å trekke om med ny vinyl. Men spørsmålet er, må jeg rive av den gamle vinylen? Eller kan jeg bare sparkle over den gamle, og trekke over den?

Det enkleste hadde vært å slippe å dra av den gamle, da jeg er redd for at dette vil ødelegge materialet den er trekt på. Det tåler nemlig grusomt lite!

Flere bilder:

Også lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det her. Som dere ser er det et "panel" som skiller seg ut som kan trekkes i en annen farge enn vinylen jeg har tenkt. Tenkte oransje alcantara her, ville det ha blitt bra?

Mange spørsmål her, men håper de kan bli besvart!

Leave a comment:

• simso
    replied
    ser da bra ut dette her da. lykke til med videre

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Absolutt! Som det gode gamle ordtaket sier: "Bedre å ha for mye, enn for lite!"

Leave a comment:

• aFFekak
    replied
    Originally posted by AnaXyd View Post
    Det er NV-AM20004 du ser, altså den 4kanaleren.. Driver de bakre elementene med den også!

Men fremdeles, SWS'en får nok av strøm for det! Greit om jeg eventuelt oppgraderer til 2 stk bak der..

Ahh.. ok=) But still:P

Men ja da, greit å ha for mye forsterker så du kan oppgradere, istede for at det er andre veien =)

Leave a comment:

Working...
X