Announcement

Collapse
No announcement yet.

Worklog: Custom Toyota Celica T20!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AnaXyd
    replied
    Originally posted by aFFekak View Post
    Veldig bra dette! =)

Enkelt og greit, sånn jeg liker det..

Men si meg, bruker du en så kraftig blokk på SWS suben? Det er vel NV-AM25001 jeg ser? Overkill?
    Det er NV-AM20004 du ser, altså den 4kanaleren.. Driver de bakre elementene med den også!

Men fremdeles, SWS'en får nok av strøm for det! Greit om jeg eventuelt oppgraderer til 2 stk bak der..

Leave a comment:

• Henning-
    replied
    Originally posted by AnaXyd View Post
    Ny update!

I tilegg må jeg skaffe meg noen lange M4 skruer, da de jeg hadde fra før av ikke var lange nok til å feste pynteplata inn i kassa. Mekket en custom løsning der, som fungerer enn så lenge.. Noen som veit om hvor jeg kan skaffe det?
    Langkost og verktøy ved shell seff ^^

Leave a comment:

• aFFekak
    replied
    Veldig bra dette! =)

Enkelt og greit, sånn jeg liker det..

Men si meg, bruker du en så kraftig blokk på SWS suben? Det er vel NV-AM25001 jeg ser? Overkill?

Leave a comment:

• h-75k
    replied
    Godt å se at støvsugeren er på plass

Blir bra detta. Stå på!

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Ny update!

Fått jobbet en del nå også.. Kos dere!

Manglet å trekke pynteplata ferdig.

Denne blir trukket med dempende materiale på baksiden, for å hindre løse lyder og vibrasjoner. Mulig dette inngrepet var bortkastet, men jeg får se det an.

Stifte igjen..

Og så fikk jeg trekt hele greia til slutt. Se så fin sol det er i midten!

Smalt det resterende trekket nedi brønnen, for å dekke til. Dette blir gjort om når jeg får tak i dempemateriale.

Delene ferdig, og klare til å settes inn i bilen..

Litt kabling må til. Jorder direkte i karosseriet.

Og kabler videre mot forsterkeren.

Teste pynteplata litt..

Koble til kassa i forsterkeren. Lett som en plett med skikkelige terminaler!

Og da begynner det å ligne..

Satte det sammen skikkelig, og da ble det slik..

Det kommer en del "Showcase" bilder nå, håper dere nyter dem!

Bassen ble bedre, absolutt. Og det ser i tilegg mye penere ut bak der. Jeg kommer til å vurdere nytt trekk for panelene, siden det fra Biltema trakk til seg støv og lort som bare det, uten å gi særlig slipp på det etterpå. Nesten umulig å renholde. I tilegg må jeg skaffe meg noen lange M4 skruer, da de jeg hadde fra før av ikke var lange nok til å feste pynteplata inn i kassa. Mekket en custom løsning der, som fungerer enn så lenge.. Noen som veit om hvor jeg kan skaffe det?

Ellers er jeg veldig fornøyd, og jeg tenker jeg må bestille opp litt dempemateriale jeg kan klistre rundt baki der. Per idag rasler og rister det noe jøtt på utsiden, og det høres ikke særlig pent ut.. :P

Ka syntes folket?
    Last edited by AnaXyd; 05-06-2008, 16:37.

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Hehe.. Kan jeg tenke meg! Følelsen av å være helt alene i en bil, på veien.. Helt lovlig! Gleder meg til den åss.. Kommer til å kjøre mye de første dagene.. :P

Leave a comment:

• simso
    replied
    ja har den ja
    jeg fikk lappen den 1oktober 2007

jeg kan garantere at den første kjøreturen aleine er en merkelig følelse, da du hele tiden er vant med at en sitter vedsiden av

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Absolutt! Det blir herlig med den friheten tror jeg.. Jeg har jo ikke hatt noe moped heller, så har vært helt avhengig av foreldre/venner for å komme meg noe sted. Blir deilig å kunne slenge seg inn i bilen sin og bromme av sted!

Du har lappen selv eller?

Leave a comment:

• simso
    replied
    gleder du deg til å få lappen da?

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Det er sant! At der rasler og skrangler tyder også på at det ikke er småtteri som er inni bilen da..

Leave a comment:

• simso
    replied
    men intill den tid deler vi ristinga og skranglinga med andre

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Men ikke skrangling og risting, det høres bare dumt ut.. :P Bedre å sveive ned vinduene, og dele basstrykket med andre..

Leave a comment:

• simso
    replied
    vi deler musikken med folk som er ute å går, så de også har noe musikk å høre på

Leave a comment:

• AnaXyd
    replied
    Jepp, hører det ganske bra ja. Rister i karosseriet i takt med bassen ja.. Håper demping løser det problemet.. Er ganske stygt å cruise igjennom sentrum med full guffe, og den ristinga.. :S

Leave a comment:

• simso
    replied
    hører det sikkert ganske bra at det rister da du spiller på litt og står utenforr bak.

i bilen min hører jeg bare at det rister i takt med bassen, men hører ikke bassen dirkete, hører det bare rister

Leave a comment:

Working...
X