Announcement

Collapse
No announcement yet.

JoBBe : Volvo 945SE/LT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stianuno
    replied
    Originally posted by Jobbe88 View Post
    Har prøvd en litt annen variant nå. Ene blåkka ligger i ovnen med trolldeig rundt nå
    hehe, nå snakker vi cøstøm hvordan gikk det?

Jeg brukte nesten en liter med lim på ei 300liters kasse+ 2 a-stolper, så det bør vel holde

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Blir bestilt fra IB ser jeg nå. Koster 100kr mer den jeg bruker + IB sitt lim er sikkert bedre.

Men noen som tør å tipse om hvor mye jeg trenger? Kjipt å bestille 1L om jeg må ha 1.5 f.eks

EDIT : kan vel nevne at det er 2 dørtrekk som skal trekkes xD
    Last edited by Jobbe88; 24-02-2010, 00:44.

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Investerte i denne idag :

Så når kommer jeg til å prøve å trekke dørene selv. Går nok bra til slutt det får man tro. Vet ikke hvilket lim jeg skal bruke ennda men. Skal sammenligne litt priser å se. Har til nå brukt Casco kontaklim S9 Super. Funker bra det men litt lyst til å prøve IB sin også

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Merket såklart at jeg er tom for slipepapir. Da får jeg ikke gjort noe mer idag..

Men men , får se lyst på det. Har fått meg ennda en ekstrajobb nå , så da får jeg slappa av ett kvarter før jeg skal dit

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Originally posted by hugoh View Post
    hehe bevis fjerning ja hehe genialt
    Må til det vettu. Bor til morra mi grunnet skolegang å stramt budsjett så.

Kommer foresten lakksprøyte i hus iløpet av dagen. Så snart er det klart til trekking

Leave a comment:

• hugoh
    replied
    hehe bevis fjerning ja hehe genialt

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Da har dørtrekka fått ennda ett lag sparkel. Det ene trekket tviler jeg på får mere sparkel.

Det siste trekket vil vel få kansje ett eller to lag til. Er desverre 10 blå ut , så litt kjedlig å holde på. Derfor det går veldig sakte. Sparklinga foregikk foresten innenfor husets vegger , så mens jeg venter på at sparkelet skal tørke vil tiden gå med på å fjerne bevis siden hele huset stinker sparkel

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Har prøvd en litt annen variant nå. Ene blåkka ligger i ovnen med trolldeig rundt nå

Leave a comment:

• hugoh
    replied
    tror dette kan fungere bra jeg

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Ser ut som dette kan bli løsningen på isolering av blokkene mine :
    http://www.pandurohobby.no/pan/IboxS...GET&AID=041091

Ellers , så kommer jeg til å gå på dørene denne uka. Avventer blokkene grunnet jeg venter på noen plater som jeg skal prøve å lage deksler av før jeg eventuelt må slå til med kunstneriske tiltak :P

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Siden det er så utrolig bra humor i familien må jeg bare skrive inn det heftigste tipset til deksler sålang.

"Hvorfor tar du ikke å henter litt snø , pakk det ned i en isboks , å trykk delen din nedi. Da har du jo form!" xD

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Isåfall må jeg legge plastfolie over leira også , kansje det bør gjøres uansett :P Heheh.

Jaja , da tror jeg at det blir løsningen jeg prøver først. Aner ikke hvor jeg skal få tak i leire men , kansje bare ta inn litt snø å lage form i xD hehe

Leave a comment:

• hugoh
    replied
    høres ut som en løsning som burde funke, bare ikke polyesteren reagere eller løser opp leira, er en jævel mot mye rart inkl. smeltelim til tider den rakkern...

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Kom på en mulig løsning , men vet ikke hvordan det vil funke i praksis.

Ide'en lyder så :P

Man tager f.eks leire (?) , så trykker man delen man vil deksle ned i leira (eller det valgte stoffet).
    Så maskerer man delen , tøper nedi en go dæsj polyester ,legger delen nedi.

Da vil man ha et deksel med bra passform når dette er ferdig herdet?

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Jeg skal høre med han neste gang jeg "snakker" med han

EDIT : Bare kom med tips om noen har noe på lager.

Eneste kravet er at det ikke skal se ut som det er gjort på 10sekunder å koste 50øre
    Last edited by Jobbe88; 17-02-2010, 18:47.

Leave a comment:

Working...
X