Announcement
Collapse
No announcement yet.
JoBBe : Volvo 945SE/LT
Collapse
X
-
Går fryktelig sakte for tida , har regna (uten å overdrive såvidt jeg vet) konstant denne uken. Og jeg har ikke noe sted å stå under tak. Har stått i en vaskehall i noen minutter å bytta batteripoler :P Men synes ikke det er verdt en update , så venter til jeg har noe bedre å ta bilder av
-
Takk for tipset , det skal jeg ta med i vurderinga av ny plasseringOriginally posted by TakeTheTime View PostVel, jeg hadde delefiltrene til mitt første frontsett i fordørende - på innsiden av innerblekket,
og det lønte seg ikke om vinteren - ble jo masse fukt som etterhvert førte til frost på dem.
Så hvis du MÅ ha de der så ville jeg hvertfall festa de på innsiden av dørtrekket isteden,
eller evt. på innsiden av innerblekket og helst inni noe som beskytter dem fra fukt.
Det kan være vrient å få til bra, så jeg ville kanskje funnet et sted inni bilen...?
Leave a comment:
-
Vel, jeg hadde delefiltrene til mitt første frontsett i fordørende - på innsiden av innerblekket,Originally posted by Jobbe88 View Postskal ha delefiltrene på innsida av innerblekket. nå er de inni døra , å er litt redd for å kjøre viduet helt ned , heheh
og det lønte seg ikke om vinteren - ble jo masse fukt som etterhvert førte til frost på dem.
Så hvis du MÅ ha de der så ville jeg hvertfall festa de på innsiden av dørtrekket isteden,
eller evt. på innsiden av innerblekket og helst inni noe som beskytter dem fra fukt.
Det kan være vrient å få til bra, så jeg ville kanskje funnet et sted inni bilen...?
Leave a comment:
-
skal ha delefiltrene på innsida av innerblekket. nå er de inni døra , å er litt redd for å kjøre viduet helt ned , hehehOriginally posted by TakeTheTime View PostBilder kan være greit ja, det liver opp i tråden din.
Men greit å fikse sånne ting imens du venter da. ^ Hvor har du tenkt til å ha delefiltrene?
Leave a comment:
-
Bilder kan være greit ja, det liver opp i tråden din.
Men greit å fikse sånne ting imens du venter da. ^ Hvor har du tenkt til å ha delefiltrene?
Leave a comment:
-
da har ampen til frontsette tatt kvelden. sendt mail til installbay. imens får jeg shine opp å legge opp kablene litt pent osv. skal flytte delefiltrene også tenkte jeg.
sikkert greit å få inn noen bilder å kansje xD
Leave a comment:
-
fått inn en midlertidlig sub nå , stroker 15" i en kasse på rundt 82 liter tuna til ca 40hz. funker greit nok , kassen er stygg så vet ikke om jeg tørr å legge ut bilde :P skal kjøpe meg en sånn "gass-varme-penn" av noe slag om jeg finner , og oppgradere alt fra dynamo nå.
Leave a comment:
-
Blir monter midlertidlig sub i morgen , senere vil det bli dørtrekk. Vil ha helt "fri" uka her , siden jeg skal inn i armyn om 1uke , å har masse ved arbei + ei snerten snelle som ikke vil jeg skal i militære xD
Leave a comment:
-
jeg skrudde på anlegget mens jeg dempa å det ble bedre å bedre mid-bass jo mer demping jeg la på. ble ikke noe rar lyd nei,men kan kansje prøve å støpe en kasse bak mellomtonen , tor jeg skal få til det :POriginally posted by TakeTheTime View PostSer bra ut dette JoBBe! Funka bra å tette igjen med dempematter hos meg, hvertfall når jeg fikk slengt på 4 lag over hullene.
Men jeg vet ikke hvordan det funker mtp. at mellomtonen og midbassen nå spiller i samme "kasse". Var det noe rar lyd?
Mellomtonen kan jo bli påvirka av midbassen, så kanskje det lønner seg å ha det mer åpent i free-air...?
Leave a comment:
-
Ser bra ut dette JoBBe! Funka bra å tette igjen med dempematter hos meg, hvertfall når jeg fikk slengt på 4 lag over hullene.
Men jeg vet ikke hvordan det funker mtp. at mellomtonen og midbassen nå spiller i samme "kasse". Var det noe rar lyd?
Mellomtonen kan jo bli påvirka av midbassen, så kanskje det lønner seg å ha det mer åpent i free-air...?
Leave a comment:
-
Ferdig oppkoblet å testet

Godt fornøyd. Bruker kun 2 av de 4 kanalene , må kjøpe meg Y-led. Neste steg blir enten å få inn en SUB eller å starte på dørtrekk.
Leave a comment:
-
Forandring i planene , igjen! :P

Frister å få døra så tett som mulig slik at elementene får en "kasse" , foreløbig har jeg kun lappa over der det ikke er blekk med dempinga. Funker det dårlig får jeg punkte fast noe blekk her å der.

Satser på å få kobla opp å testa ene døra iløpet av nermeste dagene , blir vist overtid på jobb nå men..
Dørtrekka vet jeg ikke hva jeg gjør med , frister å starte på nytt med dem
Leave a comment:
-
Turboen kvelda , så tar liksågodt å bytter litt ekstraOriginally posted by TakeTheTime View PostHva har skjedd med motoren!? Og dørtrekket kommer til å bli bra forresten, bare å gjøre en siste finish.
skal klemme ut noen hester med dette oppsettet.
Vet ikke ang. dørene. Må hverfall ha ny lakksprøyte. Spurte på Tema Kr.sund for jævli lenge siden , tomt. Så spurte jeg sist jeg var der , 1uke siden tomt....
Leave a comment:
-
Hva har skjedd med motoren!? Og dørtrekket kommer til å bli bra forresten, bare å gjøre en siste finish.
Leave a comment:
-
For å oppdatere litt. Har hatt ett uhell , så nå har tiden gått til å få istand motoren igjen!

Leave a comment:
Leave a comment: