Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• chin
    replied
    Herlig pågangsmot du har ang dette prosjektet. Hadde jeg sett denne tråden når du starta med bygget, så skulle du fått låne alt av verktøy hos meg.. Men, begynte dessverre å vandre på forumet her denne uka, etter ett par års opphold.

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Dett ser bare bedre og bedre ut. alle stickers går vel kun på kassa. hehe

mvh kim

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Originally posted by Jørgen View Post
    Du smiler bredt nå eller?
    Ja smiler gjør jeg stort sett Jørgen men det er definitivt mye å hente lydmessig enda!

Hadde noen sidevegger på kassa som trengte en liten oppstramming. Jeg vet dette ikke er den beste løsningen, men det kan da ikke skade (bortsett fra at det var groteskt mye jobb da)!

I starten syntes jeg ikke det hadde noen positiv effekt...

Men så festet jeg dem litt bedre, de er selvsagt skrudd fast i hverandre mellom hver lekte også.

Det skal godt gjøres å se dette utenfra, men her står det en lyskaster på innsiden.

Maskering før jeg skummet fast "pynteplate" til C-stolpen

...alle liker vel å betrakte ting bakfra?

Litt dårlig bilde her, men man ser fugen med byggskum, det ser ikke mye ut, men det er en del og det ekspanderer jo godt - Har i tillegg masse Tech-7 i skjøten inn mot kassa. Så er den skrudd fast i en lekte innledningsvis.

Skal få tatt noen "etter" bilder også hvis resultatet ble greit. Første gangen jeg gjør dette så det er litt eksperimentielt kan man si.

Oh and....

STICKERS...

Leave a comment:

• Jørgen
    replied
    Du smiler bredt nå eller?

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Jeg tok litt bilder i dag siden jeg endelig fikk satt inn elementene igjen.
    Har slipt og malt et strøk inni kassa for å få det litt smooth igjen, men det er ikke så spennende igrunn.
    Det er ganske mye kosmetisk som gjenstår fortsatt. Platene på sidene og i toppen er ikke festet opp etter tettet i det hele tatt, bare trykket på plass på bildene. Gulvet foran veggen skal selvsagt trekkes og ordnes skikkelig.

En kjapp video som viser et beskjedent t-shirt-trick.
    http://s743.photobucket.com/user/kns...ef7ec.mp4.html

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Veggen spiller bra. Bilder og video kommer. Må bare trene den forsømte kroppen min litt først.

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Polyester lukter jo godt. Meen blir jo litt svimmel av og holde på i lengden. Men hender jo at en får ideer om bygging og diverse. Under løsemiddel økten. Hehe
    Må si du er nøye mr. Bass-freek veldig noye og solid bygg

Mvh kim

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Originally posted by lyd View Post
    Er så morro prosjektet her..!

Mange takk. koser meg veldig nå mens jeg har noen fridager.

... Maske? Nei! Meeeen neste gang skal jeg bruke det, nå er det nok. Og ja det lukter litt frekt i bilen, men det går stort sett over etter en stund!

Leave a comment:

• lyd
    replied
    Er så morro prosjektet her..!

Ser solid og bra ut dørtrekkene, viktig med lyd-demping
    Og porten blir jo bare TØFF..!

Bruker du ikke maske når du holder på med polyester ? prøvde polyester for første gang nå nettop, og fyy fader for en lukt!
    Lukta blir værende i bilen i ukesvis

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Batteriene er linket med 50mm, kommer ikke til å lage skinner direkte på dem i denne omgang, det er nesten for trangt til at det går ann å endre så mye mer der nå.
    Prøver å skaffe meg litt skinner likevel til jording blant annet.

Et lite men kanskje dumt spørsmål:
    Hvis jeg vil legge opp en bus-bar til pluss som ikke er på batteripolene (3x50mm-kabel mellom batteri og skinna); må/bør det jordes før denne eller holder det med fra bus-bar til forsterker? Forutsatt at kabel-lengden er 30cm fra batt til skinna. Jeg er ingen elektriker og har ikke tenkt å ta sjansen med noe dårlig kabling! Lurer bare på om det er en fryktelig dårlig ide for dette kunne forenklet litt med tanke på tilkoblinger.

Anyways! Litt fremgang har skjedd:

1-2 lag med silent coat i dørtrekkene

Har også skrudd ut alle elementer for å få gjort en del utbedringer. Slik som litt avrunding av baksida på baffelen. Har også lagt godt med polyester der, da det ikke ble gjort innledningsvis. Er lettere løsemiddelskada og skal ikke leke med kjemikalier på en stund nå tror jeg.

INSPEKSJON, med kamera - når man ikke vil ha mer polyester i hår, skjegg eller ansikt...

Hadde jeg gått til en frisør i dag så hadde jeg nok blitt anmeldt for attentatforsøk!

- Og en liten preview på porten som jeg nå begynner å bli fornøyd med selv:
    Last edited by bass-freek; 06-05-2013, 22:39.

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Trenger da ikke å være så kritisk. Syntes dette så meget pent ut jeg
    Du kan jo lage et deksel til slutt bak når du føler for det da. Er bare et luksus problem.
    Du skal vel ha skinner over alle batteriene sant? Er bare å prøve å fa tak i noen lange kobber skinner og borre NØYE hehe
    Det med jordinga er ikke så gale tror jeg. Liten kobber skinne bit og borre opp så den passer jordings bolten din. så er det bare og borre opp i skinna og gjenge opp til m8-m10? Litt mere jobb med de store skinnene

mvh kim

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    I går kjørte jeg en tur. For jeg måtte kjøpe kabelsko. Og så hadde jeg en god grunn til å spille høy musikk.
    Fin utsikt.

Trengte påfyll for å lage ny sikringsholder.

Tror ikke det blir noen premie for best utseende akkurat, men det ble ryddigere og bedre. Nå trenger jeg sårt noen som kan hjelpe å lage buss-bar til jording. Det gikk dårlig å putte 6 kabelsko på bolten jeg har jordet i !

"Høyttalerterminaler". god stemning!

Loddet opp endene på alle småkabler, ble lei av at det var en kamp for å få montert dem skikkelig i forsterkeren.

Har ihvertfall forbedra organiseringen litt, men er nok ikke helt fornøyd med hvordan det er lagt opp enda.

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Originally posted by kimafro View Post
    Dette så jo veldig fint ut Skal ikke bare ha porten hvit da?

mvh kim
    Næh. Det blir for enkelt. Har fått laget opp top coat lakk i samme farge som rødfargen i LIB-logoen! Tenkte porten skulle matche elementene. Hvor bra det blir til slutt er jeg spent på. Jobber litt med det elektriske i dag.

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Dette så jo veldig fint ut Skal ikke bare ha porten hvit da?

mvh kim

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Portarbeid igjen. Har fått til en ganske glatt og jevn avrundig, kunne kanskje vært større, men det var hva jeg hadde plass til. Jeg brukte avrundede lister utenpå baffelen. Disse er limt på med tech-7 samt spikret med forborrede hull.

Overgangen og hjørnene er sparklet 4 omganger for å få bort mest mulig ujevnheter. Ordentlig farge kommer senere, foreløpig er den bare grunnet to strøk.

Leave a comment:

Working...
X