Announcement
Collapse
No announcement yet.
Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero
Collapse
X
-
Hagalien: Blir litt som å skru på den nye lamborginien sin føler jeg. Litt redd for å gjøre feil kanskje. Menmen. Updates på vei! Baffel montert, port montert elementer skal inn i morgen. Bilder kommer!
-
Bare å ta av skallet på ampe å se johan
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Leave a comment:
-
Det var noe slikt jeg tenkte også. Antok at kretsene sannsynligvis er slik innvendig at de separate tilkoblingspunktene er sammenkoblet innafor før de leder videre inn i strømforsyninga. Men her er jeg på syltynn is. Portbilder kommer, men den er ikke noe imponerende syn enda desverre. Klart det er viktig, men jeg er ikke heeeelt fornøyd. Tror den er stiv nok, og hjelper bra i avstivning av skallet/kassa.
Edit: lyd: hyggelig det
Last edited by bass-freek; 14-03-2013, 22:11.
Leave a comment:
-
Det kommer litt ann på oppbygningen av forsterker, hvordan strømforsyning er bygd opp.
Men skal ikke akkurat skade så lenge spenninga totalt ikke synker for lavt, noe den nok ikke gjør med ekstra kabel inn i forhold til det som er tiltenkt forsterker.
Må få ut bilder av porten da! Er jo en av de viktigste faktorene av bygget
Leave a comment:
-
Det var lite respons, men jeg skal slenge meg utpå med et spørsmål. Er det ikke halve poenget med et diskusjonsforum da?
Det har jo vært en lang og mer eller mindre fruktbar diskusjon om kabel-lengder her i en annen tråd. Jeg lurer på en ting om kabeltverrsnitt. Var nemlig litt vel rask på avtrekkeren da jeg handlet såkalte dual-inputs fra USA. De ble solgt i par. Det jeg ikke tenkte på var, selvfølgelig, at forsterkeren min har doble (som mange andre) doble positive og negative innganger. Altså; vil det ha noen form for negativ effekt at den ene pluss og den ene jord-inngangen får høyere kabeltversnitt tilsluttet (men ikke begge)? Vil jo da ha en side med 50kvadratmillimeter og en annen med 100. Så totalt tversnitt inn på forsterkeren blir dermed økt med 50%. Noe som er en god ting.
- Kanskje svaret er å la disse kontaktene ligge til jeg har ytterligere to stk eller hva mener "ekspertene"?
Forøvrig: port nesten ferdig installert! Det blir lyd i løpet av helga om jeg så skal ha med sovepose i garasjen!
Leave a comment:
-
Ikke fått handlet noe nytt verktøy enda, har ikke mulighet til å kjøre en time til Biltema etc i arbeidstiden. Her kommer iallefall noen små updates.
Har slipt innvendig noen grufulle timer.

Grunning

Mere baffel takk!

Har begynt å jobbe med porten. 2,4cm tykke vegger.

Leave a comment:
-
Om du har vinkelsliper kan du kjøpe en slik: http://biltema.no/no/Verktoy/Slipe-o...rondell-16350/
Med den går avrundingene som en lek. Helt genial til å lage avrundingene til porten med også!
Leave a comment:
-
Du har nok helt rett i Hifonic. Jeg gjør ikke noe slikt igjen uten bedre utstyr! Avrunding bak skjer nok på steinaldermåten med fil og sandpapir om jeg ikke får investert i mer verktøy. Og foressten; sliping av glassfiber/polyester er noe ordentlig torturOriginally posted by Hifonic View PostSkulle investert i overfres fra biltema ellerno til et par hundrelapper, ville gjort jobben mye lettere
Og du kunne brukt et avrundingsstål nå til å runde av baffelen på baksida av subbene.
Men ser bra ut dette!
Kimafro: tuning er beregnet til ca 33,5hz med Torres. Alt jeg har lest tilsier at den blir litt høyere bil og miljø tatt i betraktning, så ender jeg på 35-37 er jeg fornøyd, det funker knall på musikk. Forrige kasse endte nok på ca 39hz og spilte helt greit. Tror nok jeg må være forberedt på å gjøre endringer på porten hvis det ikke låter så fett. Har mer areal å gå på, men. Ikke så mye i lengden.
Jeg måtte på (den ordentlige og betalte) jobben i dag, så tok fri fra bygging (!). Må handle enda mer kryssfinerplate til uka. Har også noen halvsmarte triks planlagt, som jeg skal avsløre når jeg kommer dit. Blant annet venter jeg en pakke med Toolmaker dual inputs.... Det kan bli litt sexy!
http://toolmakermetalworkz.com/viewitem.php?productid=4
Leave a comment:
-
Tror ikke du kommer til å savne noe trøkk i bilen når du blir ferdig. Hehe. Skal jaggu si du er effektiv mr. Skal bli morro og se hvor høyt dette vil spille. Hva blir tuningen på porten?
Du har tilogmed bagasje plass igjen
Mvh kimLast edited by kimafro; 10-03-2013, 17:22.
Leave a comment:
-
Skulle investert i overfres fra biltema ellerno til et par hundrelapper, ville gjort jobben mye lettere
Og du kunne brukt et avrundingsstål nå til å runde av baffelen på baksida av subbene.
Men ser bra ut dette!
Leave a comment:
-
Okay, nok en lang lørdagskveld brukt på vegg-prosjektet.
Startet med å legge litt mer polyester og glassfiber.

Hele kassa har nå to strøk med polyester innvendig.

Biltema all over. Synes det fungerer fint å jobbe med jeg. Lagde selvfølgelig opp en blanding med litt mye herder, koppen med rester tok visst litt fyr ti minutter etter at jeg satt den fra meg. Heldigvis ingen skade skjedd

Litt varme er ikke feil.

Gjorde beregninger på volum og port enda en gang etter at jeg fikk bedre oversikt på avstivning innvendig. Det virker fortsatt lovende.
Moroa begynner.... med bøyd stikksak-blad.

Nok kapp til å bygge en liten hytte som jeg kan bo i hvis lyden ikke blir bra, da fortjener jeg det!
Ekte kjærlighetsringer!

Dårlig bilde men det gir en indikasjon på hvordan utseendet blir.
De første to lagene til baffelen oppstilt for å skape et selvbedrag om at jeg snart skal bli ferdig.
Leave a comment:
Leave a comment: