Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zxsonnyxz
    replied
    Av en eller annen grunn sitter jeg å ønsker at du bygger med sideport

Jeg stemmer for valg A da der er mest stilrent symmetrisk

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Dette så meget perverst ut løsning a gir nok en sterkere baffel. Men du kan ikke tjene litt plass ved å splitte den plata i 2 ca og vinkle den litt? litt som en v og ha 4 på hver side og midten som forsterkning?
    Var smart det der med pvc rør for porten kan jo gå rett uansett

mvh kim

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Ja tror det kan bli litt kult med mange subwoofere, det er iallefall vanskelig å få til noe mer membranareal i min bil med en flat vegg.

Har ikke bestemt meg helt for hvilken layout baffelen får (se nytt alternativ ovenfor) - kom med innspill og kritikk!
    Derimot har jeg fått lagt en masse mer vinkelbeslag på innsiden. Har begynt å sparkle litt og lagt ett lag polyester i hele skallet. Har også starta med å lage avrunda hjørner innvendig. Til det bruker jeg et ca 7cm diameter, PVCrør som er delt i fire på langs, det er nok til å dekke over metallbeslagene, og med et par lag glassfibermatte oppå tror jeg det blir en solid og god løsningsom gir minst mulig luftmotstand.

Bilder kommer i morgen, det ser ikke noe spektakulært ut, og jeg orker ikke ut noe mer i polyesterlukta i kveld.

Leave a comment:

• Rexonix
    replied
    Haha, så latterlig sjukt med alle de elementene!! Elsker det på spørsmålet vil jeg si at b med 3 nederst og 2 øverst hadde blitt kult, men a hadde vært sjuuukt det også!

Leave a comment:

• hberg
    replied
    wow... det ser overveldende ut ... jeg foretrekker bilde "A"

mvh
    Harald

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Hjelp meg med å velge baffel layout.
    Opp på bildet er opp i virkeligheten! (Ikke tenk på port plassering, den kommer på toppen!)

Alternativ A -stablet 2 og 2

Alternativ B - tre rekker

EDIT: da har Rexonix lansert alternativ C

C er nok mest estetisk, men både C og B er minst økonomiske med plassen. Jeg her rundt 1cm ekstra på det smaleste mellom hvert element ved valg av A (ergo det er en litt sterkere baffel muligens) . Jeg mister, ved b og C, ca 3cm til avrunding i nedre kant av porten sammenlikna med A.
    Last edited by bass-freek; 21-10-2014, 19:09.

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Originally posted by bass-freek View Post
    Uansett er jeg redd tempoet blir litt redusert de neste dagene fordi jeg og har en samboer som merkelig nok ikke deler den samme inbitte og glødende entusiasmen for å sitte på kne i garasjen og bygge bilstereo hele dagen.
    Det var dette med Vikinger da ?

Leave a comment:

• lyd
    replied
    Stå på

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Takker dere for alle oppmuntrende ord og tilbakemeldinger, Jeg har hatt veldig god tid til å tenke på de forskjellige fasene i bygget, likevel dukker det alltid opp utfordringer underveis i prosessen som må håndteres.
    Kimafro: jeg må "skvise" elementene veldig sammen for å få plass, eksakt hvordan det blir til slutt kan jeg ikke si enda før baffel er skjært ut. Men jeg har regna og tegna på det ganske mye og er fortsatt optimist. I tillegg har jeg gjort plass nok til at jeg kan installere opptil tre 2150 batterier til baki hvis det viser seg at de jeg bruker nå ikke er nok. Det holder å se på Sandvik's Golf så skjønner man behovet for strøm (men han bruker dobbelt så mye effekt som jeg skal).

Tror nok jeg hittil har lagt ned rundt 75 arbeidstimer på denne ombygginga, og det gjenstår nok kanskje 150 timer til, muligens er jeg bare er litt treig.

Jobben går faktisk overraskende bra til tross for at temperaturen har ligget rett rundt null grader i snitt. Vi er da vikinger! Våre forfedre seilte til fjerne land i dette klimaet og fortsatt hadde de nok krefter til å voldta og plyndre når de kom frem. Vi skal ikke klage.
    Uansett er jeg redd tempoet blir litt redusert de neste dagene fordi jeg og har en samboer som merkelig nok ikke deler den samme inbitte og glødende entusiasmen for å sitte på kne i garasjen og bygge bilstereo hele dagen.
    Last edited by bass-freek; 19-10-2014, 13:56.

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Dett så jo lekkert ut Ser ut som samme dimensjon stor kobber skinne som jeg også har brukt
    Dette går jaggu radig frammover. Er spent på utformingen din med elementene. porten vet jeg hvordan du vil ha. Men elementene kan jeg ikke huske at du har nevnt noe på. En ting som er sikkert at dette kommer til å bli helt pervertert
    Håper at du tuner rundt 35hz området eller lavere
    Ser i alle fall meget lekkert ut. Stå på videre mr.

mvh kim

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Originally posted by bass-freek View Post
    Når jeg klarer å dra det hele i land og få det som jeg har lyst til så vil jeg nok det. Men kommer ikke til å tune denne her til 45-50Hz for at det skal spille høyt på sporene på en eller annen konkurrans- CD asså. Det bygges jo for at jeg skal synes at det låter gøy selv.
    Enig i dette, og er vel noe slikt jeg ser for meg, men jeg skjønner også at andre bygger slikt for å vinne

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Dette ser helt konge ut! Jeg følger med

Leave a comment:

• hberg
    replied
    Jeg beundrer håndverket ditt og hvordan du ser løsninger.
    Jeg er meget imponert.

Gleder meg til å se fortsettelsen

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Når jeg klarer å dra det hele i land og få det som jeg har lyst til så vil jeg nok det. Men kommer ikke til å tune denne her til 45-50Hz for at det skal spille høyt på sporene på en eller annen konkurrans- CD asså. Det bygges jo for at jeg skal synes at det låter gøy selv.

Har veldig lyst til å få sett/hørt bilene deres også, så en tur nordover kan jo skje. Ellers så hadde det passa veldig bra om det ble laget et treff i Tromsø-området. Det er en utfordring og mulighet som eventuelle aktuelle firmaer burde ta mener jeg! Da fanger man lett opp mye av Finnmark, Troms og kanskje noe fra Nordland.

Kanskje Torbjørn i Finnsnes vil kalle inn til noe treff muligens? Det er jo rett borti gata for meg, og det tar bare en time mer for dere dit enn til Tromsø... Hvis så så skal jeg gjerne bidra med frivillig innsats og det jeg kan stille av ressurser for at det kan skje.
    Ellers så er det jo dette sommertreffet i Mo, har noen tenkt seg ned dit?
    Last edited by bass-freek; 18-10-2014, 17:43.

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Originally posted by zxsonnyxz View Post
    Du blir vel aktiv på treff i nord til sommeren?
    Det må han

Leave a comment:

Working...
X