Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• saab9000
    replied
    jay mente de var sq, pga. utforminga på membran elns men men, prøve de to kassene å finne ut hva jeg liker best

Leave a comment:

• Stianuno
    replied
    Originally posted by saab9000 View Post
    venter de i posten, men har ei kasse stående på ca 40l, så kanskje porte den, men folk sier de er sq elementer, så trur jeg skal bestille ei kasse til som er tett? bare for å teste men er ganske fersk, så får me byggetegninger, så får vi se, skal drive de med en mtx thunder 1000x1 el hva den heter

Er nokk et stykke unna sq elementer, er vel heller spl elemeter som forhåpentligvis låter bra
    Last edited by Stianuno; 31-03-2010, 17:56.

Leave a comment:

• chin
    replied
    Jepp, jeg legger bildene inn i første posten, så du kan bare ta å slette dem fra din post nå.

Jøss, 60cm. Det ble litt vel langt, ja. Da får jeg vel gå til innkjøp av 4" refleksrør i stedet. Hehe.. Jeg kan ikke ha den noe lengre enn 30cm max i lengde, så da blir det litt problematisk om den da blir 60cm..

Leave a comment:

• saab9000
    replied
    venter de i posten, men har ei kasse stående på ca 40l, så kanskje porte den, men folk sier de er sq elementer, så trur jeg skal bestille ei kasse til som er tett? bare for å teste men er ganske fersk, så får me byggetegninger, så får vi se, skal drive de med en mtx thunder 1000x1 el hva den heter

Leave a comment:

• Stianuno
    replied
    Hvis jeg bruker en 4" aeroport så blir lengden 30cm og en tuning på ca33hz
    Med en 6" port må lengden vere 60cm for og få samme tuning i følge denne kalkulatoren http://www.carstereo.com/help/Articles.cfm?id=31

Men er usikker på om jeg vil få blåselyder med en 4" port?

Kan du ikke legge inn bildene i første post?

Leave a comment:

• chin
    replied
    Ja, jeg funderte litt på den der jeg også, angående FS'en.. Men, jeg har gått litt i tanker om å sende elementene til Dag Johansen (har ikke snakket med han enda, men hadde vært kult å fått en dialog med han) for måling av elementene, om de sto i henhold til produktspesifikasjonene eller ei..

60 liter, ja.. Hvor stort refleksrør og lengde blir du å bruke da?

Leave a comment:

• Stianuno
    replied
    Jeg har kjøpt 2stk, tenkte 60liter bass reflex jeg da, men jay skulle komme med et forslag så får vi se hva det blir
    Har en 2kw rms monoblokk som jeg har tenkt og bruke på de.

Det at de er oppgitt med en så lav følsomhet har vel noe med lite membran areal og gjøre?
    Men den er sikkert litt tungdreven i tilleg, er sikkert et høveligt stivt oppheng og en tung membran.
    Ser det er ofte slik at følsomhet øker med størrelsen på subben, sjekk feks Fokal sine KX elementer.

At den har en FS på 47hz syntes jeg er litt rart, kunne tenkt meg og fått forklart hvorfor den er så høy?
    Ground Zero GZHW 8" har en FS på 33hz
    FOCAL UTOPIA 21WX har en FS på 29hz
    DD 1508 her en FS på 30hz
    Last edited by Stianuno; 31-03-2010, 17:54.

Leave a comment:

• chin
    started a topic B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D

B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D

Ser at det er mange som skriver i denne tråden som heter for potente 8" forslag etc.
    Så jeg tenkte at nå er det jo endel av oss som har bestilt denne, og da kan vi heller dedikere en egen tråd til dette elementet.

Hva har dere for planer med dette? Jeg har selv bestilt to stk, og funderer på 40 liters kasse med 1x6" port på ca 30cm. Det blir litt dypere tuning enn det den er anbefalt for, men vil tro det funker greit.

Jeg funderer på følgende, å lage kassa slik at subbene peker inn i bagasjerom, og port peker inn i kupe via skiluka. Vil det fungere greit? altså port og sub i forskjellig retning? Jeg har _aldri_ laget ei reflekskasse før, så jeg aner ikke hva jeg går til. hehe. Men gleder meg stort. Ser at disse er litt tungdrevne, med efficiency på 86.5dB.. Men jeg har nok å mate de med, så tror nok det skal gå bra. Funderer også på å rote de ned i 1ohm, men akkurat der er jeg litt usikker. Jeg har en 1000w forsterker som er stabil ned til 1ohm, men jeg ser at det er noen som ikke anbefaler å gi disse mer enn oppgitt antall watt.. Så vi får se hva man finner på.

Tanker og ideer?
    Attached Files
    Last edited by chin; 01-04-2010, 08:48.
Working...
X