Announcement
Collapse
No announcement yet.
B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D
Collapse
X
-
Da har jeg fått mine 4stk 8" å kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å få testet disse. Blir nok iherdig kassebygging i helgen ja.
-
nå nærmer kassa seg, de som gjennstår er hullet til subbene, hvordan skal jeg plassere de?
nærme hverandre eller langt fra hverandre?
er en tett kasse

mvh.
lars ole spitalen
Leave a comment:
-
Grattis! Husk dette med innspilling da, låter sikkert bedre etter en stund.Originally posted by saab9000 View Postnå har jeg endelig fått elementene mine, så etter middag skal jeg stenge meg inne på verkstedet å gjøre om ene kassa mi, så fårvi se
Du får gi oss en rapport.
Leave a comment:
-
nå har jeg endelig fått elementene mine, så etter middag skal jeg stenge meg inne på verkstedet å gjøre om ene kassa mi, så fårvi se
Leave a comment:
-
Hei.Originally posted by chin View PostHei Dag.
Jeg kan være behjelpelig med å sende deg mine 2 elementer for testing, hvis det skulle være interessant. Det jeg håper på, vil være en løsning med bandpasskasse og reflekskasse. Muligens horn, om konstruksjonen ikke blir overveldende enorm.
Send meg i tilfelle adresse på PM, så ser vi hva vi finner ut.
Da regner jeg med å få et element til test fra importøren, det er den mest ryddige måten å gjøre det på!
Ellers takk for tilbudet!
Mvh
Dag Johansen
Leave a comment:
-
Jeg sender deg en PM!Originally posted by B2 Audio View Post
@ Dag, jeg er bortreist i en måned nå, men kunne vi gjort det slik at jeg sender deg 1 element da jeg ikke har fler på lager før i neste uke og da er jeg reist. Så kan jeg få noen til å sende den ene 8" bassen til deg rett etter påske.
Mvh
Dag Johansen
Leave a comment:
-
Hei Dag.
Jeg kan være behjelpelig med å sende deg mine 2 elementer for testing, hvis det skulle være interessant. Det jeg håper på, vil være en løsning med bandpasskasse og reflekskasse. Muligens horn, om konstruksjonen ikke blir overveldende enorm.
Send meg i tilfelle adresse på PM, så ser vi hva vi finner ut.
Leave a comment:
-
Bass er ikke alt og jeg kommer ikke til å komme med noen forslag til kasse der man må følge oppgivelsene slavisk på desiliteren
MEN, jeg har innsett ettpar ting etter å ha drevet aktivt med lyd i 35 år og det er at skal man ha skikkelig lyd må man legge MYE arbeid i montering og justering og alikevel blir det kun halvveis i forhold til et godt hjemmeanlegg og det når live-lyd så vidt til anklene!
Det mange av "basshodene" her søker av opplevelser står ikke noe tilbake for hva vi andre lydfreaker er ute etter, det er bare en annen greie - men som sagt ikke mindre viktig - for dem!
Lyd og aller helst musikk skal være gøy og gi gode følelser, om det innebærer en frekvensgang som avviker +12dB i bassen so be it!
Noen mener at frelse og lydnirvana oppnås med lukket kasse og det funker greit.
Men i disse miljøverntider er det andre løsninger, som gir mer lyd per watt, som gjelder!
Mvh
Dag Johansen
Leave a comment:
-
Må bare gratulere de som klarer og fylle tråden med OT
Trenger ikke finne opp kruttet på nytt
Leave a comment:
-
Men det er bra.Originally posted by tmolberg View PostSimen, jo jeg er det
Men liker fremdeles muligheten av og kunne trø til med litt dyp bass på noen sanger. Er noen sanger som er lagt for drøy bass. Men når jeg hører på EMMA cden så stiller jeg alt slik at alt stemmer. Hvertfall etter mitt øre.
Når det gjelder B2 Audio så er jeg enige med det du sier. Dempemattene er gode, har ikke hørt subbene men håper å få gjort det en dag.
Jeg er også nysgjerrig på B2-subbene, særlig AC12...
Sånn skal det være.Originally posted by Joakim View PostBøkke' stille om noe for å være råner jeg.. Født med råner på beina - eller åssen det var..
For å være litt særriøs, jeg må ikke stille om noe som helst for å spille høyt egentlig. Det er litt av greia jeg vil frem til, at et riktig og godt justert anlegg, vil spille ALT uavhening av musikktype og smak..
Leave a comment:

Leave a comment: