Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tor Ølberg
    replied
    Det kan godt være men en ekte råner skal ikke høre at det er noe som heter diskant. Da er det bare bass som gjelder. Du skal høre vinduet, taket, dører alt sammen riste. Samt folk som ikke har peiling på anlegg går bort til deg og sier "Jævla bra anlegg, hører bassen mils unna"

Leave a comment:

• Joakim
    replied
    Originally posted by tmolberg View Post
    Nå skal det vel nevnes at mellomtone er det vanskeligste og gjenskape korrekt? Bassen kan være en ting som kan hjelpe på dette hvis du har et crap anlegg. Men derimot og ha riktig balanse på alt er en enda vanskeligere ting å gjenskape.

Men Joakim, Nå har vel du potentsiale til å syk bass i din bil og da? 2x 10 tommere i kickpanele samt en 18 tommer baki. Bare å komme seg på rånetreff og stille EQen til helvete så er du en ekte råner ;p
    Bøkke' stille om noe for å være råner jeg.. Født med råner på beina - eller åssen det var..

For å være litt særriøs, jeg må ikke stille om noe som helst for å spille høyt egentlig. Det er litt av greia jeg vil frem til, at et riktig og godt justert anlegg, vil spille ALT uavhening av musikktype og smak..

Leave a comment:

• Tor Ølberg
    replied
    Simen, jo jeg er det Men liker fremdeles muligheten av og kunne trø til med litt dyp bass på noen sanger. Er noen sanger som er lagt for drøy bass. Men når jeg hører på EMMA cden så stiller jeg alt slik at alt stemmer. Hvertfall etter mitt øre.

Når det gjelder B2 Audio så er jeg enige med det du sier. Dempemattene er gode, har ikke hørt subbene men håper å få gjort det en dag.

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Hehe, sant så sant, det handler om prioriteringer.

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Er ikke du også SQ-frelst (som det står i sig'en), Tor? Men nok off topic fra meg sorry. Kan nevnes at Jay er en bra kar, og dempemattene til B2 er konge!

Leave a comment:

• Tor Ølberg
    replied
    Nå skal det vel nevnes at mellomtone er det vanskeligste og gjenskape korrekt? Bassen kan være en ting som kan hjelpe på dette hvis du har et crap anlegg. Men derimot og ha riktig balanse på alt er en enda vanskeligere ting å gjenskape.

Men Joakim, Nå har vel du potentsiale til å syk bass i din bil og da? 2x 10 tommere i kickpanele samt en 18 tommer baki. Bare å komme seg på rånetreff og stille EQen til helvete så er du en ekte råner ;p

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Må si meg enig med Joakim her. Har hørt anlegget hans, og der låter alt fra dyyp bass til lyse diskant-toner glimrende.
    Jeg var også mest opptatt av bassen i bilen først, det var det letteste å starte med. Nå synes jeg det er viktigere
    med et skikkelig frontsett som tar seg av alt som går ned til 50-60 hz. Kunne fint klart meg uten sub nå,
    men for all del er det artig å ha noe som trøkker enda mer baki der, og B2 er bra saker!

Leave a comment:

• Joakim
    replied
    Originally posted by Stianuno View Post
    Er ikke sikkert alle oss er interessert i kun bass, men det er morro
    Jeg elsker høttalere og elementer, og se den membranen vandre frem og tilbake er noe av det fineste jeg ser
    Basselemeter er vakre, så er det bare, er ikke noe galt i det, så da blir man litt engasjert.

Men ja, jeg skjønner hva du mener...

Jeg er veldig iteressert i god lyd foran, og det hender seg at det temaet blir diskutert i andre tråder.

Men denne tråden er dedikert et 8" sub element, så det er nokk mest bass som blir diskutert her
    Mener ikke at ingen er opptatt av annet enn bass.. At denne tråden omhandler ett basselement, gjør det naturlig å diskutere nettopp det.

Det jeg kommenterer er det engasjementet som er (ikke bare i denne tråden) når det gjelder bass. Veldig mange har all verdens tålmodighet og nøyaktighet når det kommer til anlatt deciliter i basskassa, men kaster inn ett frontsett helt ukritisk liksom...

Men skal ikke kødde til denne tråden mere med dette.. Bass er moro! Det er vi alle enige om!

Leave a comment:

• Stianuno
    replied
    Er ikke sikkert alle oss er interessert i kun bass, men det er morro
    Jeg elsker høttalere og elementer, og se den membranen vandre frem og tilbake er noe av det fineste jeg ser
    Basselemeter er vakre, så er det bare, er ikke noe galt i det, så da blir man litt engasjert.

Men ja, jeg skjønner hva du mener...

Jeg er veldig iteressert i god lyd foran, og det hender seg at det temaet blir diskutert i andre tråder.

Men denne tråden er dedikert et 8" sub element, så det er nokk mest bass som blir diskutert her

Leave a comment:

• B2 Audio
    replied
    Kan si meg enig i tankegangen din Joakim, dessverre er det ikke alle som har mulighet til å forstå et helt frekvensområde som er hørlig for oss mennesker, men i det minste fall så har de begynt med et register, så kan det være at man arbeider seg oppover. Bassen er jo det letteste å høre om den er der eller ikke.
    Og man må vel lære å krabbe innen man går.

@ Dag, jeg er bortreist i en måned nå, men kunne vi gjort det slik at jeg sender deg 1 element da jeg ikke har fler på lager før i neste uke og da er jeg reist. Så kan jeg få noen til å sende den ene 8" bassen til deg rett etter påske.

Eller hvis dere forum karer klarer å vente litt så kan jeg sende 2 elementer. Det er dere og Dag som avgjør.

Leave a comment:

• Joakim
    replied
    Håper alle forstår at jeg ikke mener dette som negativt overfor NOEN!

MEN...

Det som slår meg når jeg leser alt dette, er hvor dedikerte folk er når det kommer til en bass og hvor mye folk er villig til å vente og styre, for å få beregnet en kasse som skal få dette elementet til å yte sitt beste...

TENK om folket hadde vært så interesserte i å få bra lyd i resten av frekvensområdet også!!! Da hadde det kanskje rulla en god del vellydende biler her i landet og med meget fornøyde eiere....

No offence, men det er tross alt bare bass - ikke det mest nøyaktighetskrevende eller vanskeligste å få til å spille, men det de aller fleste er mest opptatt av...

Leave a comment:

• chin
    replied
    Da setter jeg meg i allefall på gjerdet, og lax'er til du har fått tilsendt og testet, Dag. toppers at du tar deg tid til å gjøre dette for oss forumnerder som ikke har kunnskap og verktøy til å gjøre slik omfattende testing som du gjør.

Leave a comment:

• saab9000
    replied
    vi venter i spenning

Leave a comment:

• Dag Johansen
    replied
    Hvis folket har tid til å vente måler jeg gjerne på ettpar elementer og bygger noen kasser for testing.
    Det er litt lite data oppgitt til at jeg tør komme med forslag, men tipper de fungerer bra i båndpass!

Mvh
    Dag Johansen

Leave a comment:

• Stianuno
    replied
    Tenkte at de passet til banpass når jeg såg dette innlegget

Originally posted by B2 Audio View Post
    Sånn løst satt, så ca. 1700-1800 nok. Men kan jo være vi kjører intro pris for å få ut 8" til folket.
    Tenkte selv å teste 4 slike i båndpass kasse.

Leave a comment:

Working...
X