Announcement
Collapse
No announcement yet.
B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D
Collapse
X
-
Frekt design på den kassa di du :-D Litt vel uortodoks å ha porten pekende utover.. hehe :-D Kan vel ikke si at jeg likte utseendet, men som du sier, det er en testkasse.. hehe :-D skal også laste mine i 2ohm, men vi får se når jeg får dem i bilen. Orker ikke å bygge til lex'en om den blir solgt om ett par uker.. :-|
-
Da har kassa kommet i bilen
Dette låter grymt! helt utroligt at en 8" kan flytte så mye luft.
Jeg har vert litt blakk så jeg hadde ikke råa og handle mdf, jeg tok noe kapp av noen panelplater å limte i hop, vips så hadde jeg 24mm plate, litt dumt at det begrenset seg i størrelse på platene, men det er jo bare en test kasse.
Den er 55 liter netto volum, har fylt den med teglstein slik at den ble 40liter og har en tuning på 35hz
Funka bra det.
Jeg har de koblet opp i 2ohm så da har jeg 1000wrms til rådighet.
Nå skal jeg spille de inn før jeg prøver meg på lavere last.

Leave a comment:
-
Jeg har 57 liters test kasse med 4" aeroport klar
er bare og hive den i bilen nå.
Skal ordne med noen tre klosser slik at jeg kan fylle den for og høre hva jeg syntes er best.
Leave a comment:
-
Har testa mine i en lukka kassa og var veldig tight bass i den. bassen var ren og fin, ikke noe rumle bass
Leave a comment:
-
Husk at med bandpass kasse, så kan det være nødvendig å leke en del med porten innen at det blir optimalt, men når det funker, da funker det veldig bra. På den andre siden, så kan du ha flaks også og ikke trenger å røre noe som helst.
Leave a comment:
-
Har bygget selv ja. Har aldri hadd båndpasskasse før så er spent på hvordan resultatet blir.
Leave a comment:
-
Har planer om å fa liv i de imorgen så kan uttale meg om de da.
Monterer de i båndpasskasse så er spent på resultatet.
Leave a comment:
-
Det er uansett morro å høre meningen til en med trent lytte-øre
Noen som har fått prøvd sine enda? Jeg mangler forsterker for å teste, er på utkikk i disse dager. Utålmodig!
Leave a comment:
-
Husk at hva som passer i ørene deres er ikke sikkert at det passer i ørene til Dag. Men han vil i alle fall prøve elementene og vi har sendt han 1 ES8" som han kan leke litt med.
Leave a comment:
-
Jepp, fikk mine i dag, har ikke rukket å pakke dem ut enda, men det ser veldig bra ut. Heldigvis ingen skade på eskene, så vil tro subbene har det godt inni
Mailingliste hørtes bare greit ut det, i grunnen. Håper at så snart du får noe handfast fra Dag Johansen, at du kan pushe det ut på mail til oss. Vil tro mange av oss er veldig ivrige på å høre hva "the guru" har å si om disse.
Både positivt og negativt.
Leave a comment:
-
bra vi er til å stole på
kunne tenkt meg kasseforslag og byggetegninger å teste litt selv, hadde ei kasse stående som jeg minsket volumet i, men må lage ny regner jeg med, eventuelt bygge om litt til
mvh. lars ole spitalenLast edited by saab9000; 08-04-2010, 14:14.
Leave a comment:
-
Glad for å høre at elementene begynner å dukke opp. Jeg vil samtidig takke dere som har kjøpt innen disse ble lansert.
Makan til pålitelige og troverdige kunder skal man lete etter.
Jeg kommer til å lage en liten mailingliste til dere om hva som er nytt og hva som kommer til å skje slik at dere får pre-release info.
NB. ringen som ligger oppi eska med subbene skal kunne brukes som utskjærings form til subben.
For de av dere som vil ha manualer til subbene, skal jeg få tatt de med til ett treff eller få sendt de.
De kom dessverre først for 3 dager siden.
Mvh
Jay
Leave a comment:
Leave a comment: