Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer gamp i A3'en

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Oekern View Post
    Du vil ha det lille ekstra, og sikter opp mot 300hk? (I motor eller på hjula forresten?) Det høres jo litt drøyt ut.
    Hvor mye tåler girkassa på denne bilen egentlig?
    Ser at det nevnes at org. blokk tåler 300hk? Vel. Da ville jeg siktet litt under dette/evnt mindre om girkassa tåler mindre.
    Og leve på en smertegrense syns værtfall jeg er litt risky. Syns jeg.. Jeg..

    Ellers så sier jeg kjør på! Skal du gjøre dette selv eller sette bort arbeidet? Selv skal jeg bygge motor for første gang etterhvert og gleder meg som en unge.!


    Og husk!: Flow slår ALLTID ladetrykk!
    En annen viktig ting er også chip´en. Sørg for at du får en chip tilpasset DITT oppsett, og ikke en standard trim chip..
    Tenkte å sette inn deler hvor det går greit med 300hk, men skal få den mappet med mindre. Planen er ihvertfall ny kasse med LSD og når motor skal overhales(om noen år) tenkte jeg å bytte ut alle råder, stempler, kammmere osv.

    Har hørt at kassa tåler cirka 270hk, men spørs jo litt på den som girer.

    Skal gjøre det meste selv tenkte jeg med MYE hjelp av en kompis som har eget sted å skru. (Jeg kan så og si ikke skru derfor jeg får hjelp av han).

    Skal få et eget chip/map oppsett
    Last edited by gooner87; 10-08-2010, 17:35.

    Comment


    • #77
      Originally posted by TakeTheTime View Post
      Voldsomt så dere skulle diskutere da!? Er alt dette relevant for Azhar (TS)?
      Syntes dette har tatt av litt TTT.

      Syntes bare at moderator kan slette/sperre tråden. Har fått svar på det jeg trengte. Både her på forum, andre forum og andre proffe firmaer som driver med slikt.

      Tusen takk til alle som har hjulpet til

      Comment


      • #78
        Originally posted by gooner87 View Post
        Tenkte å sette inn deler hvor det går greit med 300hk, men skal få den mappet med mindre. Planen er ihvertfall ny kasse med LSD og når motor skal overhales(om noen år) tenkte jeg å bytte ut alle råder, stempler, kammmere osv.

        Har hørt at kassa tåler cirka 270hk, men spørs jo litt på den som girer.

        Skal gjøre det meste selv tenkte jeg med MYE hjelp av en kompis som har eget sted å skru. (Jeg kan så og si ikke skru derfor jeg får hjelp av han).

        Skal få et eget chip/map oppsett
        Girer du fint så skal ikke kassen by på problemer

        Å rive girspaken gjennom girene med clutchen bare halvveis inne er bare å sløse bort tannhjul slik som fjortisene gjør med sine volvoer hehe. Girer du fint så holder disse girkassene bra
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #79
          Takk terion. Du forklarte meget godt hva jeg og neptyr mente, ja.
          DD-Henrik. Flow er ganske enkelt bedre enn ladetrykk - ja.

          Et eksempel. En kamerat av meg hadde sin G60 motor. Lada 0.9/1. bar. Gikk greit.
          Så ut med motor med ny toppdel og litt annet. Bedre flow denne gangen.
          Hva blir resultatet? Jo. i 2. gir går nå like bra nå med 0.3 bar mot tidligere 1.bar.. Fordi flow´en er bedre!
          Tenk deg nåværende motor med da 1. bar i trykk- Vroooom..! (Ikke at jeg mener at flow aleine står for den store økninga, altså)
          Nå får jeg vel endel mot argumenter her. Så legger ballen død herfra for min del

          @ Gooner: Det er veldig morro og begi seg ut på noe slikt! Og ikke minst, man lærer mye og du hverden hvor mye billigere det blir om man gjør jobben selv. Og når du har mulighet til og få hjelp av en kamerat som kan dette så er det jo bare himmelen for din del Lykke til
          Last edited by Oekern; 10-08-2010, 23:16.
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • #80
            Oi oi oi oi..... Der gikk du på en bom. Hadde det vært så enkelt som å porte litt eller å bytte topp og med dette beholde likt antall hk med 0.3 bar mot tidligere 1 bar har dere løst alle problemstillinger ved trimming. For da vil sikkert keichii, kazama, ueo og andre kjente driftere i verdenstoppen begynne med dette, som er dødsens avhengig av kjappest mulig spool til enhver tid og på ethvert turtall. Samt alle vanlige biler som da kan kjøres på lavere trykk og gi lavere driftsutgifter som følge av mindre slitasje på bevegelige deler

            Det du sa der MÅ du dokumentere, for ellers blir det bare dumt. Ikke frekt ment altså, men hallo.... Da kunne jeg bare brukt originalturboen på min A4 1.8t og gjort dette og beholdt 1.4 bar ladetrykk og da sikkert fått 300hk på den mini mini mini turboen. Dette blir bare dumt, kom med harde fakta belyst med litt teknisk forklaring hvis du skal påstå noe så ekstremt


            For å opplyse litt om hvor mye mer avansert trimming er enn bare flow så velger jeg å linke til hele trimmingsguiden min på min nettside som tidligere er referert til lengre oppe:


            På min banebil var dette gjort med motoren:

            Apexi Induction Kit
            Blitz Boost Controller
            Blitz Turbo Timer
            Decat
            Defi Boostmeter in "A" Pillar Pods
            Defi Exhaust Temp in "A" Pillar Pods
            Defi Oil Temp
            Defi Oil Pressure
            Defi Water Temp
            Defi Meter Controller
            Downpipe
            Exhaust System (Loud)
            Greddy Front Mounted Intercooler Kit
            HKS GT2530 Turbo
            HKS manifold
            Koyo Large Copper Radiator
            Metal Head Gasket
            Nismo LSD
            Nismo Clutch
            Nismo 555 Yellow Injectors
            Quickshift
            Rocker Arm Stoppers
            Suction Pipe
            Tomei Cams
            Tomei ECU
            Turbo Outlet
            Walbro 255 lph Fuel Pump
            Z32 AFM


            Dette er ekstremt dyrt, og hadde nok valgt å flowporte toppen fremfor alt hvis det hadde vært så særlig effektivt. Hadde flowportet gasspjeld men thats it! Mer var ikke lønnsomt i forhold til gainen på antall hk.

            (står på engelsk da jeg klippet det ut fra en av mine driftevideoer på youtube som jeg skrev på engelsk )
            Last edited by J.T.; 11-08-2010, 01:57. Reason: Fjernet unødvendig sitering!!
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #81
              Og med denne posten setter jeg en strek for denne diskusjonen!
              Grunnen ser dere under streka.

              ________________________________________

              Originally posted by gooner87 View Post
              Syntes dette har tatt av litt TTT.

              Syntes bare at moderator kan slette/sperre tråden. Har fått svar på det jeg trengte. Både her på forum, andre forum og andre proffe firmaer som driver med slikt.

              Tusen takk til alle som har hjulpet til
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • #82
                Huff.

                Jeg vil bare si:
                Når jeg tenkte på airflowen, så tenkte jeg ikke på modifkasjoner til 1238135millioner.
                Var mer i di baner sånn som: Få store nok pipes, få en FMIC eller lignende med lav motstand, sjekk at ikke det er noen teite bends her og der som kan ødlegge.

                Menmen, lukkelukke.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment

                Working...
                X