Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer gamp i A3'en

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Bortsett fra stempler så er ingenting du nevnte innmat PikoFlex. De andre du nevnte må man regne med trimming av turbo motor.

    edit: Hvis motoren har smidde stempler så bør de vel tåle 300hk? Original 1.8 motoren til Celicaen min tåler 250/300hk. Og jeg tviler på at min motor har smidde stempler.
    Last edited by Dammed; 03-08-2010, 09:07.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #32
      Må bare spørre om en ting.

      Har du mulighet til dette? Kan du sitte uten bil i hytt og pine?

      Det trenger ikke å bli sånn, men 95% av de jeg kjenner, som driver å skrur og tuner på bilen, er uten bil 40%-50% av tiden.
      Selvfølgelig trenger det ikke bli sånn, men det er en tanke til ettertanke
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #33
        Tror defenisjonen på "TÅLE" er litt forskjellig, etter hvem du spør
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #34
          Samma med definisjonen på HK og, noen mener fra veiva, andre fra uttaket på giret og 3dje på hjula.
          Sikkert flere variasjoner og, men det er vel de 3 jeg har hørt.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #35
            Originally posted by PikoFlex View Post
            Det er en relativt lang liste med deler som bør byttes om man skal nerme seg 300hk egentlig. Men jeg vil annbefale tsracing da disse driver stort sett kun på med VAG. Mannen bak det firmaet fikk jo 68xHK ut av en 1.8 liters turbomotor slik du har.

            F.eks det som bør oppgraderes er:
            -Nye Dyser (større)
            -Nye Stempel
            -På med Datasprut
            -Ny Turbo (større)
            -Nytt grenrør, egentlig helt nytt eksossystem
            -Nytt Tenningssystem
            Osv.

            Det er jo det store bildet, men så har man det man ofte ser på som trivialt som pakkninger og småduppeditter.

            Så kommer bremseoppgraderinger,motorovervåkning,foringer osv.

            Når man først starter med noe så baller det jævli fort på seg.

            Ps. den linken du så til er helt topp!!

            Mvh,
            Aleksander

            Ps Ps. Ja det kan være litt overkill det jeg skriver. Men når man først starter med trim så må det faan meg holde å!
            Selvsagt er det mye å bytte, men INNMATEN er ikke nødvendig å bytte når man skal ha opp mot 300hk, men over dette må man selvsagt oppgradere innmat i en så liten motor. Men original innmat klarer opptil 300hk
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #36
              Originally posted by DD-Henrik View Post
              Selvsagt er det mye å bytte, men INNMATEN er ikke nødvendig å bytte når man skal ha opp mot 300hk, men over dette må man selvsagt oppgradere innmat i en så liten motor. Men original innmat klarer opptil 300hk
              Er dette i benk eller "myte" hestekrefter?
              på hjulene i benk eller på veiva i benk disse målingene å antagelsene går ut på?

              For å være helt ærlig tviler jeg dette kan være på dyno med 300hk på hjul eller veiv.
              1.8T er fra børjan en svak motor, er ikke skuddsikker å sterk motor kontra alle andre motorene som er der ute.
              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

              Comment


              • #37
                Min celica motor tåler 300hk på veiva, etter min mening den riktige måten å måle. Fordi motoren yter så mye effekt. At det er driverkstaps er noe som kommer senere.

                Edit: Blir litt som å ta med aerodynamikk for å regne ut hvor mye motoren yter....
                Last edited by Dammed; 03-08-2010, 14:13.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #38
                  Originally posted by PederRS View Post
                  Er dette i benk eller "myte" hestekrefter?
                  på hjulene i benk eller på veiva i benk disse målingene å antagelsene går ut på?

                  For å være helt ærlig tviler jeg dette kan være på dyno med 300hk på hjul eller veiv.
                  1.8T er fra børjan en svak motor, er ikke skuddsikker å sterk motor kontra alle andre motorene som er der ute.
                  Hehe og hva baserer du dette på? Høres ut som synsing og DET er jo ikke veldig saklig i en så teknisk diskusjon
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #39
                    Spiller ingen rolle om den tåler 300 hk, for det gjør ikke mannskit girkassene til audi.
                    Vet ikke hvordan det er med modellene fra 2000 og oppåver, men de på midten av 90 tallet ryker jo i hytt og pine..

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by neptyr View Post
                      Må bare spørre om en ting.

                      Har du mulighet til dette? Kan du sitte uten bil i hytt og pine?

                      Det trenger ikke å bli sånn, men 95% av de jeg kjenner, som driver å skrur og tuner på bilen, er uten bil 40%-50% av tiden.
                      Selvfølgelig trenger det ikke bli sånn, men det er en tanke til ettertanke
                      Godt spørsmål

                      Jeg har jo selvfølgelig mulighet til å sette fra meg bilen en liten stund. Slik jeg forsto det da jeg snakket med dem som driver med dette, først må bilen settes bort eller at jeg skrur selv og bytter de delene som trengs. Deretter mapping (måtte regne med 10 arbeidstimer på dette). Når alt dette var gjort var dert å tut og kjør.

                      Mener du at ting ryker, derfor dem sitter uten bil?

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by gooner87 View Post
                        mener du at ting ryker, derfor dem sitter uten bil?

                        bingo!!!!

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                          Tror defenisjonen på "TÅLE" er litt forskjellig, etter hvem du spør
                          Ja, mange definisjoner på det

                          Originally posted by PederRS View Post
                          Er dette i benk eller "myte" hestekrefter?
                          på hjulene i benk eller på veiva i benk disse målingene å antagelsene går ut på?

                          For å være helt ærlig tviler jeg dette kan være på dyno med 300hk på hjul eller veiv.
                          1.8T er fra børjan en svak motor, er ikke skuddsikker å sterk motor kontra alle andre motorene som er der ute.
                          Dette var på hjula i benk.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by pgoutlaw View Post
                            bingo!!!!


                            Vil jo ikke at det skal skje da. Har jo ikke råd til nye deler hver måned. Det blir jo som et evighetsprosjekt.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by gooner87 View Post
                              Ja, mange definisjoner på det



                              Dette var på hjula i benk.
                              Det hjelper lite at du SIER at det var på hjula i benk. Dynopapirer er ganske essensielt

                              haha, og siden det skjer med ÉN bil så må det skje med alle? Tror ikke du aner hvor utrolig mange 1.8T eiere i dette landet som har 300hk eller nært opptil som ikke har rast motorene sine jeg. Kutt nå ut det tullsnakket, og kom med statistikk hvis du skal påstå noe slikt som at dem ikke tåler 300hk med original INNMAT.
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by DD-Henrik View Post
                                Det hjelper lite at du SIER at det var på hjula i benk. Dynopapirer er ganske essensielt

                                haha, og siden det skjer med ÉN bil så må det skje med alle? Tror ikke du aner hvor utrolig mange 1.8T eiere i dette landet som har 300hk eller nært opptil som ikke har rast motorene sine jeg. Kutt nå ut det tullsnakket, og kom med statistikk hvis du skal påstå noe slikt som at dem ikke tåler 300hk med original INNMAT.
                                glemte jo link

                                http://turbopower.no/del08.html

                                Comment

                                Working...
                                X