Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer gamp i A3'en

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mer gamp i A3'en

    Har søkt litt og lest masse angående trimming.

    Fant dette på VAG-forumet:
    GT28rs, 440cc dyser, 3"mafhus, fmic, oppgradert manifold, 3" downpipe og 2.5" eksos videre under og mapping. på 1.2-1.3bar har effektmålingene ligget på 298-318hk og 397-414nm.

    Hvis man skal over 300hk da blir det fort dyrt med 1.8T som utgangspunkt, råder, stempler, svinghjul, datasprut osv.

    Har et lite spørsmål om det jeg fant på VAG-forumet:
    Hva er Mafhus?

    På forhånd Takk for hjelpen
    Last edited by gooner87; 31-07-2010, 04:25.

  • #2
    tipper det er mass airflow sensor eller noe i den duren.
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      mafhus er huset til luftmengdemåleren
      volvo s60
      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
      Member of VW Audi Club Norwegen

      Comment


      • #4
        kjører du med helt original motor i dag da?
        har du oppgradert den resirkventilen som står originalt?
        den er i plast å sprekker med en gang ladetrykket økes.

        skal du bytte den ut så må du for all del ikke kjøpe en atmosfærisk dump, men en resirkulerende, hvis ikke vil ikke bilen gå normalt ved tomgang osv.

        a3'n går bra med 250-275 oppsett også, så hvis du ikke har diger pengebok og et stort krav om masse hk så tror jeg du blir fornøyd med det.
        vi var 5 stk i en a3 og kjørte fra en e30 m3 som var en i bilen, dette var med ts racing chip som ga tundt om 225hk
        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

        Comment


        • #5
          Takk for svar folkens

          Kjører med chip nå, skal være 196hk i følge chip. Chipsenter.

          Resirkventilen er oppgradert med Forge resirk ventil.

          Er ikke stinn av gryn, har tenkt å kjøpe inn litt og litt av deler og få ferdig oppsettet til neste sommer.

          Comment


          • #6
            Sannsynligvis en del mer kompetanse rundt dette på vag forumet da.
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

            Comment


            • #7
              Originally posted by tofter View Post
              Sannsynligvis en del mer kompetanse rundt dette på vag forumet da.
              Ja er nok mer kompetanse der, men er ikke medlem. Har lest gjennom alle sticky tråder på VAG-forumet angående trimming av 1.8T-motorer.

              Comment


              • #8
                kamerat fikk sin bil chippet og tunet på BSR i Sverige, noen av de beste på VAG visstnok. Hans A6 med samme motor går faktisk veldig veldig bra. Kan ikke sammenlignes med en kamerats A4 som ble chippet av en sjappe i Norge.

                Link til dem: http://sv.bsr.se/
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dammed View Post
                  kamerat fikk sin bil chippet og tunet på BSR i Sverige, noen av de beste på VAG visstnok. Hans A6 med samme motor går faktisk veldig veldig bra. Kan ikke sammenlignes med en kamerats A4 som ble chippet av en sjappe i Norge.

                  Link til dem: http://sv.bsr.se/
                  Spørs vel hvor god programvare man bruker og hvor riktig man treffer med programmet.

                  Det beste er vel å få bilen på rulle og få mappet bilen perfekt. Det som er planen til neste sommer når jeg får montert inn snacks i godbilen.

                  Vet at Johan fra Chipsenter har fått programvaren fra Tyskland. Prøvde den fra NBS først, syntes den gikk dårligere enn den fra Chipsenter.

                  Comment


                  • #10
                    BSR mappet de første bilene, og designet chippene i henhold til mappingene. Slik at hvis du går f.eks. for sports eksos og åpent luftfilter så får du helt annen chip enn hvis du gikk kun for chip.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Det visste jeg ikke. Takk for at du delte det med meg

                      Fikk bare en vanlig chip som han kjører på alle A3'er selv om jeg har sportseksos og sportsluftfilter.

                      hvordan stiller bsr seg til forskjellige luftfiltre og eksosanlegg. Har dem standard programvare for et med sportseksos og filter og et for uten?

                      Comment


                      • #12
                        aner virkelig ikke, men det var slik kameraten min fortalte meg. Du må nesten ta å sende BSR en mail om det.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Dammed View Post
                          aner virkelig ikke, men det var slik kameraten min fortalte meg. Du må nesten ta å sende BSR en mail om det.
                          skjønner. Sender dem en mail

                          Comment


                          • #14
                            Men Azhar, hvorfor må du ha så voldsomt med krefter? Veit det er morro, men vil ikke at du skal blakke deg på dette.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Men Azhar, hvorfor må du ha så voldsomt med krefter? Veit det er morro, men vil ikke at du skal blakke deg på dette.
                              Har ingen planer om å blakke meg på dette Skal ta dette over en lengre periode hvor jeg kjøper inn litt og litt. Har allerede funnet noen deler på ebay til 1/3 av prisen her i Norge.

                              Comment

                              Working...
                              X