Announcement

Collapse
No announcement yet.

Disturbd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Sukk.. Gidd å bland inn politiet i dette da.. Det hjelper jo like mye som å spytte etter møll..

    Hvis min anmeldelse av grovt tyveri, med så godt som kjent gjerningsmann, blir henlagt kan du se langt etter å komme noen vei med å politianmelde noen som helst her.

    Dessuten; hvor er bevisene?

    Jeg tar ikke noen sin side, situasjonen er kjip uansett hvordan man vrenger og vrir på den. Men jeg blir bare så grinete når det blir forumkål og sutring om politianmeldelse her.. Damn.. Hvis Daniel kommer med en drapstrussel som tilsvar så har det kanskje noe for seg og politianmelde saken..

    Tilbake til bevisene; Det hjelper føkk og ingenting med den signerte henteslippen fra post i butikk (MIX filialen) med mindre du får tak i videoovervåkningsbilder. Som, hvis de noen gang har fantes, ikke eksisterer nå lengre (Ref: norsk lov). Da er eneste og siste utvei å koble inn Kripos da.. For å gjøre en signatursammenlikning... Serriøst.. Ro dere ned. Hvis ikke Daniel er gira på å ordne opp i dette er saken kommet til enden av en blindvei. Med mindre Nautilus vil ty til mer typiske mafia-virkemidler, bedre kjent som norrøn vikinge-ånd.. Stikke opp dit med balltre og leke tøff..

    Uansett håper jeg dere finner en ordning på det. Men skal denne saken fortsette og diskuteres hyppig her, så hold nå for guds skyld nivået innen rimelighetens grenser a?.....
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

    Comment


    • #62
      skikkelig smart å ikke anmelde slike saker.... Hva tror du er konsekvensen er hvis alle skulle fulgt dine råd? Hvis ikke politiet har noen anmeldelse, så har de heller ingen statestikk. De får middler etter statestikk. Og skulle de være så heldig å snuble over gjerningsmannen, så er det greit å gjøre politiet oppmerksomme på hendelsen i forkant.

      Jeg hadde innbrudd hjemme, de stjal min nesten nye plasma tv. Vi anmeldte selvfølgelig forholdet til politiet. Det gikk tre måneder, så ringte de. Da hadde tvn kommet til rette. De hadde slått til mot en liga av litauenere i oslo og raidet flere leiligheter de disponerte. Der fant de min tv og annet tyvegods.

      Kaller ikke det som blir gjort her forumsutring, men en realitet vi dessverre lever i. At signaturelappen er verdiløs som bevis uten innblanding fra diverse andre organ er godt mulig. Men den kunne sikkert hatt en skremmende virkning på "gjerningsmannen" til å gjøre opp for seg.

      Nestegang du skal komme med forumsutring, så kanskje du skal tenke litt på konsekvensene
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #63
        Originally posted by InstallBay View Post
        skikkelig smart å ikke anmelde slike saker.... Hva tror du er konsekvensen er hvis alle skulle fulgt dine råd? Hvis ikke politiet har noen anmeldelse, så har de heller ingen statestikk. De får middler etter statestikk. Og skulle de være så heldig å snuble over gjerningsmannen, så er det greit å gjøre politiet oppmerksomme på hendelsen i forkant.

        Jeg hadde innbrudd hjemme, de stjal min nesten nye plasma tv. Vi anmeldte selvfølgelig forholdet til politiet. Det gikk tre måneder, så ringte de. Da hadde tvn kommet til rette. De hadde slått til mot en liga av litauenere i oslo og raidet flere leiligheter de disponerte. Der fant de min tv og annet tyvegods.

        Kaller ikke det som blir gjort her forumsutring, men en realitet vi dessverre lever i. At signaturelappen er verdiløs som bevis uten innblanding fra diverse andre organ er godt mulig. Men den kunne sikkert hatt en skremmende virkning på "gjerningsmannen" til å gjøre opp for seg.

        Nestegang du skal komme med forumsutring, så kanskje du skal tenke litt på konsekvensene
        At politiet får midler etter statistikk? Vet du hva de midlene brukes til......? Stoppe ungdom med sota ruter og de som kjører m kurve/tåkelys etter mørkets frembrudd. Norge er en POLITISTAT......
        Jeg hadde også inbrudd i bilen min,og de tok alt. Gjerningsmannen ble tatt og har inrømt ugjærningen. Ikke fikk jeg noe tilbake,og fikk ikke mye igjen på forsikringa. Det er klart det er verditap etter 2-3 år,men enda surere når tyven fikk ei lita bot på 2-3000,- og 21 dgr betinga m prøvetid på 2 år...
        Så jeg vetta f.. hva e ville ha gjordt....
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #64
          Originally posted by Bassoflove View Post
          At politiet får midler etter statistikk? Vet du hva de midlene brukes til......? Stoppe ungdom med sota ruter og de som kjører m kurve/tåkelys etter mørkets frembrudd. Norge er en POLITISTAT......
          Jeg hadde også inbrudd i bilen min,og de tok alt. Gjerningsmannen ble tatt og har inrømt ugjærningen. Ikke fikk jeg noe tilbake,og fikk ikke mye igjen på forsikringa. Det er klart det er verditap etter 2-3 år,men enda surere når tyven fikk ei lita bot på 2-3000,- og 21 dgr betinga m prøvetid på 2 år...
          Så jeg vetta f.. hva e ville ha gjordt....
          Du skal være veldig glad han fikk betinget dom. Er nok ikke alltid det skjer. Gjør han en liten filleting til iløpet av de 2 årene, så må ha sitte. Men så spørs det hvor lang soningskø det er på tidpunktet


          Uansett. Anmeld alltid slike saker. Om ikke det hjelper til å få utstyret igjen, så gjør det uansett. Det blir hvertfall ikke bedre av å la vær. Det er nå min filosofi.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #65
            Jøss skal si du er grinete da..
            Så klart; Har man hatt et innbrudd, eller noen på annen måte har stjålet noe av deg, så anmelder man jo forholdet..(!) Men dette dreier seg faktisk om at "anklager"/"fornærmede" her har sendt en pakke til feil adresse. Dersom Daniel ("anklagete") har hentet denne fra post-i-butikk og påstår i ettertid at han ikke har gjort det er dette rett og slett bare jævlig dårlig gjort. Men fremdeles ikke noe ulovlig - så vidt jeg kan forstå. Han har hentet en pakke adressert til ham. Hva i huleste er ulovelig med det? Ingenting.
            Også har vi en annen mulighet. Nemlig at "anklagete" her forteller sannheten. At han faktisk ikke har hentet pakken fra post-i-butikk, men at noen andre har gjort det - hvilket faktisk ikke kan bevises. I så tilfelle har han i hvertfall ikke gjort noe ulovelig, og man har ikke noe grunnlag for å anmelde noen..

            Misforstå meg rett her..
            Jeg er for å anmelde kriminelle- og straffbareforhold. Men til tider er det lov til å bruke sunn fornuft. Ja tenk - det er faktisk lov.....

            Og å bruke statistikken til politiet her er bare barnslig.
            Men ettersom du drar dette frem i det åpenlyse (...) regner jeg med at du også er klar over at politiet henlegger de sakene som krever ressurser, til fordel for dem som ikke gjør det. Dette øker statistikken over løste saker. Det samme gjelder veldig mye av UPs arbeid. Forenklet forelegg er uten tvil det som bidrar mest til oppklarte saker hos Politiet.
            Det er i tillegg korrekt, etter min kjennskap, at hvert politidistrikt utarbeider egne budsjetter for antall oppklarte saker, men som sagt, dette prioriteres uten diskusjon etter hvilke saker som krever minst mulig ressurser.

            Du mener jeg forumsutrer..? Jiis... Poenget mitt er bare at det blir så jævlig fjortiss å sutre rundt på et forum hvorvidt Politiet kommer til å ta anmeldelsen alvorlig eller ikke. Særs når det er innlysende at den blir hennlagt. Så klart han må anmelde forholdet. Jeg har aldri sagt noe annet. Eiendelene hans har jo forsvunnet. Men la nå dette bli en greie mellom avsender av pakken og Politiet. Det er lite fjoritsspjatt her på forumet som kan få politiet til å prioritere anderledes. For meg er det bare underlig at ikke Nautilus har anmeldt dette for lengst... Men igjen - det legger jeg meg ikke oppi
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

            Comment


            • #66
              Vet ikke med hvilken sinn du leser, men her er det ingen som har vært grinete. Bortsett fra deg, som kaller forumbrukere som ytrer sin mening barnslige

              Tror det er nok OT og kommentarer i denne tråden nå. De saken gjelder klarer nok å ordne opp i dette på egenhånd.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #67
                Originally posted by thomasekeli View Post
                Jøss skal si du er grinete da..
                Så klart; Har man hatt et innbrudd, eller noen på annen måte har stjålet noe av deg, så anmelder man jo forholdet..(!) Men dette dreier seg faktisk om at "anklager"/"fornærmede" her har sendt en pakke til feil adresse. Dersom Daniel ("anklagete") har hentet denne fra post-i-butikk og påstår i ettertid at han ikke har gjort det er dette rett og slett bare jævlig dårlig gjort. Men fremdeles ikke noe ulovlig - så vidt jeg kan forstå. Han har hentet en pakke adressert til ham. Hva i huleste er ulovelig med det? Ingenting.
                Dette faller under underslag.

                Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven)

                § 255. For underslag straffes den som i hensikt derved å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning rettsstridig avhender, pantsetter, forbruker eller på annen måte tilegner seg en løsøregjenstand som han besitter, men som helt eller delvis tilhører en annen, eller rettsstridig forføyer over penger han har innfordret for en annen eller som på annen måte er betrodd ham.

                Straffen for underslag er bøter eller fengsel inntil 3 år. Medvirkning straffes på samme måte.


                Med mindre du har noe konstruktivt å bidra med, er det vel like greit å holde kjeft istedetfor å villede, thomasekeli?

                Comment


                • #68
                  Nautiluz: Etter so lang tid detta har gått, anmeld han no med en gang vist ikkje han ordner opp i saken. mi meining

                  Comment


                  • #69
                    des lengre du venter, desto svakere sak har du! tar du ikke tak i det nå så får du nok aldri hjelp! pakken er jo hentet ut så å begynne å kokelure på om hentelappen kan vere stjelt osv osv er jo latterlig! hvor mangen tilfeller har det skjedd før? 0,2% tipper jeg! det er så opplagt at DISTURBD har svindlet deg så krafttig (eller broderen hans) hehe! hadde han ikke bodd så langt fra deg så hadde nok saken fått en annen vending, GARANTERT!

                    Comment


                    • #70
                      Foreslår at denne tråden stenges jeg.
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment


                      • #71
                        Jess, da har diverse paragrafer blitt hentet frem og Disturbd blitt satt på ei liste av heller tvilsom art til skrekk og advarsel.

                        Schnakkas!
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #72
                          Sauer, jeg sa tråden skulle være uten OT.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment

                          Working...
                          X