Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf SPL 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tutsola
    replied
    på alle de subbene jeg har viklet om, har membran og opphenget vært i orden... det som skjer er at kobbertråden blir for varm og slutter og holde formen, og da vil det komme kontakt med andre deler av subben og kortslutning skjer, viss det ikke allerede er brudd/smelting.... tar av kobbertråden, lager ny form om nødvendig, vikler ny kopispole, og limer hele sulamitten sammen igjen...

kjører en test for og se om alt holder sammen, normalt tar det 3 - 4 dager fra jeg mottar tingen til jeg sender avgårde igjen...

dynamoer og vikles, viklet nettop nytt polhjul til en harley d...

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Så mye strøm som er tingen her, til at den klipper? Vell..Et Sønnak batteri, tror ikke det er stort, noe rundt 65A eller noe sikkert. Er på utkikk etter ny dynamo, har ringt et dynamoverksted for å høre om han hadde noe brukt men ikke pr dags dato. Han hadde en 120amp dynamo til 2300,- + mva. Skulle vell heller hadd en mellom 150 og 200amp tror du ikke det? Skal inn med Kinetik betteri etterhvert, regner med et HC600 bak til ampen(e) og et større Kinetiik frem. Men lurte på en ting..Hva er best av f.eks HC600 bak, og HC800 frem, eller et HC2400 frem alene? Men er det lite strøm som er årsaken til klipping da? Bruker 50mm2 monstercabels nå til strøm og 50mm2 EVUS til jordkabel, og jordingspunktet er bra, for det er pusset bort all lakk..

Leave a comment:

• Hifonic
    replied
    Originally posted by Tommen View Post
    Har brukt oscilloskop selv før da jeg gikk på VK1 elektronikk, brukte det og et ampermeter da vi målte min gamle Denon PMA-1560 Men ja, skal prøve å finne ut av dette..Kan det være at den får for lite effekt da tro? Heller prøve å bruke 2 stk bf7501 i 4 ohm, og server den 3000wrms i 4 ohm neste gang? Ja, hvis elementet ikke tåler mer enn dette må jeg si meg skuffet, for RE Audio skal tåle utrolig mye etter det jeg har hørt..
    Tror du har misforstått "sprenge sub med for ltie effekt"
    Du har mest sannsynlig bare overstyrt forsterkeren og sendt klippet signal til subben. Da blir det fort varmgang..
    Tror ikke to forsterkere hjelper, vil tro løsninga er mer strøm til forsterkeren! Hva har du av batteri og strømkabler nÅ?

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Originally posted by Typhon View Post
    Hadde jeg vært deg hadde jeg fått tak i noen med oscilloskop, og som vet hvordan man bruker det Den suben der SKAL tåle juling, klovnster her inne har 2 stk SX10 som tåler noe hinsides med 'vold og vaselin'
    Har brukt oscilloskop selv før da jeg gikk på VK1 elektronikk, brukte det og et ampermeter da vi målte min gamle Denon PMA-1560 Men ja, skal prøve å finne ut av dette..Kan det være at den får for lite effekt da tro? Heller prøve å bruke 2 stk bf7501 i 4 ohm, og server den 3000wrms i 4 ohm neste gang? Ja, hvis elementet ikke tåler mer enn dette må jeg si meg skuffet, for RE Audio skal tåle utrolig mye etter det jeg har hørt..

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Hadde jeg vært deg hadde jeg fått tak i noen med oscilloskop, og som vet hvordan man bruker det Den suben der SKAL tåle juling, klovnster her inne har 2 stk SX10 som tåler noe hinsides med 'vold og vaselin'

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Da har jeg snakket med Pål, og han skal bestille opp et rekoningssett til meg Håper bare RE får litt fart på seg, for mener å huske jeg har hørt at de er ganske treg? Og jeg har kommet frem til at jeg skal forminske kassa mi, og gå ned til 130-140L istede, for det virket som det var en veldig ideel kasse til dB drag. Og da kan det hende jeg får bygget kasse til 2 stk 18" også, uten stor modifikasjoner baki bagagerommet En kasse på 260-270l burde gå tror jeg..Virket mer som det var litt "free-air" i den kassa jeg hadde nå..Spillte litt lavere på lave frekvenser, men tror ikke den er mye ideel til dB drag når jeg har en så stor kasse. Så det trykket jeg fikk med 130L kasse var enormt..

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Originally posted by BeemerZ1 View Post
    Det er jo fordi det er mye enklere å rekone enn å vikle ny spole...

tutsola: Har muligens en jobb til deg jeg og Naboen har et 18" element i en svær høyttaler som har tatt kvelden... Må bare sjekke hva som er gale.
    Det vil si at det er mulig å vinkle en ny spole uten å skifte oppheng og membran???

Leave a comment:

• BeemerZ1
    replied
    Har selv rekonet mange elementer når jeg var utplassert hos Bilradioservice i Trondheim, og der måtte alt skiftes når spolen var brendt..
    Det er jo fordi det er mye enklere å rekone enn å vikle ny spole...

tutsola: Har muligens en jobb til deg jeg og Naboen har et 18" element i en svær høyttaler som har tatt kvelden... Må bare sjekke hva som er gale.

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Originally posted by tutsola View Post
    hvis det er ødelagt kan eg ikke hjelpe deg, men har sett mange tilfeller hvor det ikke er nødvendig, det er isolasjonslakken på spolene som tar kvelden...
    Har selv rekonet mange elementer når jeg var utplassert hos Bilradioservice i Trondheim, og der måtte alt skiftes når spolen var brendt..

Leave a comment:

• tutsola
    replied
    Vikle spolen på nytt ja, greit d, men hva med resten av membraen, spider og oppheng som du må skjære løst? Alt dette må jo skiftes..
    hvis det er ødelagt kan eg ikke hjelpe deg, men har sett mange tilfeller hvor det ikke er nødvendig, det er isolasjonslakken på spolene som tar kvelden...

Leave a comment:

• tutsola
    replied
    forutsatt at det bare er spolene som er brent, kan jeg fikse de... 3 4 hundre lapper tenker jeg er bra pris....

membran, spider, og alt vil bli fjernet med barberblad og limt på igjen med kvalitetslim... dette kommer som oftest opp i en del, magneten blir trukket av og spolene trukket opp og lagt på ny...

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Originally posted by tutsola View Post
    kan vikle spolen din på ny jeg...

viklet 20 30 subber allerede, og er utdannet vikler, så kvaliteten er like god, om ikke bedre... isolasjonslakken vi bruker tåler 240 grader og sykt med vibrasjoner....
    Vikle spolen på nytt ja, greit d, men hva med resten av membraen, spider og oppheng som du må skjære løst? Alt dette må jo skiftes..

Leave a comment:

• vwperformance
    replied
    ka koste slik omspoling da

Leave a comment:

• tutsola
    replied
    kan vikle spolen din på ny jeg...

viklet 20 30 subber allerede, og er utdannet vikler, så kvaliteten er like god, om ikke bedre... isolasjonslakken vi bruker tåler 240 grader og sykt med vibrasjoner....

Leave a comment:

• Øyvind
    replied
    Spola som har gått vel....

Leave a comment:

Working...
X