Announcement
Collapse
No announcement yet.
VW Golf SPL 2
Collapse
X
-
vil ikke hatthylla skape problemer med unødvendig støy osv. og vill den ikke hold igjen lyd og tryk for suben? kansje en fordel om suben får tilgang på volumet til hele cupen?? d ble my spørsmål gitt :P
-
Men enten må jeg ha den der eller ikke..For skal jo ha bassrefleksrør, og de må enten limes fast i toppen av kassa, eller på oversiden av hatthylla, og da får jeg ikke av hatthylla igjen:S Men det vil ikke utgjøre noe på lyden? Kommer med bilder av element og kasse imorgen..Originally posted by Dag Johansen View PostDen hattehylla kommer vel til å bli blåst bort av trykket!?
Om du skal ha den der eller ikke er kun en utseendesak, kan jo ha den der når kjerra står parkert, så ikke alle ser inn i bagasjen.
Mvh
Dag Johansen
Leave a comment:
-
Den hattehylla kommer vel til å bli blåst bort av trykket!?Originally posted by Tommen View PostNå har vi skjært ut platene, og innvendig så blir kassa 175L. Og jeg prøver som Dag sier, med elementet bakover og portene opp. Og jeg har ganske god plass fremfor der elementet står, kassa blir 57cm dyp i nedre del av kassa, så det går
Men skal prøve med element og port opp også, skal prøve forskjellige kasser denne gangen. Kassa blir da 17L med 2x4" porter som peker oppover. Men da spør jeg igjen, skal jeg bruke hatthylla eller skal jeg bare ta den vekk? Skal også inn ned avstivere i kassa, samt polyester i skjøtene innvendig. Vurderer også gjengestag igjennom kassa, fra front til bakplate. Men er det noe vits i gjengestagene? Tenker da på å skru sammen gjengestaget slik at det blir lagt press på front og bakplate..
Om du skal ha den der eller ikke er kun en utseendesak, kan jo ha den der når kjerra står parkert, så ikke alle ser inn i bagasjen.
Mvh
Dag Johansen
Leave a comment:
-
17 liter er myeOriginally posted by Tommen View PostNå har vi skjært ut platene, og innvendig så blir kassa 175L. Og jeg prøver som Dag sier, med elementet bakover og portene opp. Og jeg har ganske god plass fremfor der elementet står, kassa blir 57cm dyp i nedre del av kassa, så det går
Men skal prøve med element og port opp også, skal prøve forskjellige kasser denne gangen. Kassa blir da 17L med 2x4" porter som peker oppover. Men da spør jeg igjen, skal jeg bruke hatthylla eller skal jeg bare ta den vekk? Skal også inn ned avstivere i kassa, samt polyester i skjøtene innvendig. Vurderer også gjengestag igjennom kassa, fra front til bakplate. Men er det noe vits i gjengestagene? Tenker da på å skru sammen gjengestaget slik at det blir lagt press på front og bakplate..
Litt mer alvorlig så anbefaler jeg å fjerne den hatthylla, eneste fordelen med den er at den skjuler stereo'en så den ikke blir stjålet. Så om du soter rutene så trenger du den ikke.
Foresten, blir det konkuransebil eller "rånebil"?
Leave a comment:
-
Ble mye på en gang her nå, men du sier du fikk bra resultat med element bak og port opp i din golf 2?Originally posted by A.R View Postom jeg hadde vært deg så ville jeg gjort det slik:
Element Opp
Port bak
Polyester inne i kassa
Vinkler i hjørnene (evt. polyester)
Dobbel baffel med bracing innvendig.
Men det er jo meg da, fungerte som bare F med sub bak og port bak til meg da, prøvde med element og port fram men det ble ikke noe tess.
Skule bygge port bak og sub opp, men kom meg aldrig til det, men vet at flere med sik type bil har hat bedre resultat med port bak og sub opp!
Leave a comment:
-
Nå har vi skjært ut platene, og innvendig så blir kassa 175L. Og jeg prøver som Dag sier, med elementet bakover og portene opp. Og jeg har ganske god plass fremfor der elementet står, kassa blir 57cm dyp i nedre del av kassa, så det går
Leave a comment:
-
Jeg bygde kasse til Morten Pettersen sin Golf, den var også 180 liter.Originally posted by dynabelgolfen View PostSom jeg sa på¨sms, når du skal ha en kasse på 180 liter i en golf 2 så fyller du bagasjerommet. Så da er mulighetene ikke så mange. Du har fronten og toppen. Jeg ville hatt både element og port opp. Er enig med Dag i at d fungerer bra med element bak, men d har du ikke plass til. Per Egil Heggset som har norges rek i street c har golf 2 med 2 stk 15", jeg byggde en kasse til han på ca 170 liter mener jeg d var. Og den fyller bagasjen, så han har elementene og portene opp. Og spiller vel ca 153db nå.
Jeg vinklet baffelen ca.15 grader, derfor gikk det med port opp elementer bakover.
Men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere med andre plasseringer.
Mvh
Dag Johansen
Leave a comment:
-
Som jeg sa på¨sms, når du skal ha en kasse på 180 liter i en golf 2 så fyller du bagasjerommet. Så da er mulighetene ikke så mange. Du har fronten og toppen. Jeg ville hatt både element og port opp. Er enig med Dag i at d fungerer bra med element bak, men d har du ikke plass til. Per Egil Heggset som har norges rek i street c har golf 2 med 2 stk 15", jeg byggde en kasse til han på ca 170 liter mener jeg d var. Og den fyller bagasjen, så han har elementene og portene opp. Og spiller vel ca 153db nå.Originally posted by Tommen View PostDa ligger elementet i Trondheim, og kommer imorgen så henter det i matpausen imorgen. Forsterkeren er også montert på noen andre sarv 12", som jeg bruker midlertidlig. Men nok om det..Har nå kommet til dette med å bygge en kasse, å bygge den er greit, men HVORDAN skal jeg bygge for best mulig resultat? Noen sier med element og rør bakover, noen med element oppover og rørene vendt bakover i bagagerommet og noen sier med element og rør oppover? Kan noen komme med innspill her? Jon Ola, Dag Johansen? Re-load?
Leave a comment:
-
om jeg hadde vært deg så ville jeg gjort det slik:
Element Opp
Port bak
Polyester inne i kassa
Vinkler i hjørnene (evt. polyester)
Dobbel baffel med bracing innvendig.
Men det er jo meg da, fungerte som bare F med sub bak og port bak til meg da, prøvde med element og port fram men det ble ikke noe tess.
Skule bygge port bak og sub opp, men kom meg aldrig til det, men vet at flere med sik type bil har hat bedre resultat med port bak og sub opp!
Leave a comment:
-
I 2'er Golf fungerer det veldig bra med element bakover og port opp.Originally posted by Tommen View PostDa ligger elementet i Trondheim, og kommer imorgen så henter det i matpausen imorgen. Forsterkeren er også montert på noen andre sarv 12", som jeg bruker midlertidlig. Men nok om det..Har nå kommet til dette med å bygge en kasse, å bygge den er greit, men HVORDAN skal jeg bygge for best mulig resultat? Noen sier med element og rør bakover, noen med element oppover og rørene vendt bakover i bagagerommet og noen sier med element og rør oppover? Kan noen komme med innspill her? Jon Ola, Dag Johansen? Re-load?
Mvh
Dag Johansen
Leave a comment:
-
Da ligger elementet i Trondheim, og kommer imorgen så henter det i matpausen imorgen. Forsterkeren er også montert på noen andre sarv 12", som jeg bruker midlertidlig. Men nok om det..Har nå kommet til dette med å bygge en kasse, å bygge den er greit, men HVORDAN skal jeg bygge for best mulig resultat? Noen sier med element og rør bakover, noen med element oppover og rørene vendt bakover i bagagerommet og noen sier med element og rør oppover? Kan noen komme med innspill her? Jon Ola, Dag Johansen? Re-load?
Leave a comment:
-
Vell...Dette er i utgangspunktet en bruksbil til jeg får kjøpt meg en ny bil. Men jeg klarer jo ikke å holde meg unna stereo, uheldigvisOriginally posted by A.R View PostDet her blir bra det gitt
Skal du konkurere med bilen eller? Bassrace?
Så hva som skjer med dette når nybilen kommer, ja, det kan være mye
Skal ikke se bort ifra at denne kan bli ombygd med vegg med tiden. Skal ikke være en fast konkurerer nei, men skal delta i dB drag i Orkanger 16.September. Da arrangerer Sør-Trøndelag Gatebilklubb treff på Domusen der, og Tor Steinar kommer..og jeg da
Leave a comment:
-
Det her blir bra det gitt
Skal du konkurere med bilen eller? Bassrace?
Leave a comment:
-
Originally posted by Tommen View PostDa har jeg fått ampen, og nødvendige kabler, samt fått inn min gamle Alpine 9855r spiller, denne skal bare lånes og teste subben med når den kommer
Hvis det er greit for deg, Roy?
Kassa begynner jeg på iløpet av helga en gang hvis jeg får tid, skal på jobb imorgen og på Søndag så..Bilder kommer underveis
Jepp, er greit
Leave a comment:
Leave a comment: