Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kimafro
    replied
    Den trenger bare litt mere kjærlighet

    mvh kim

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Men som i alle forhold føler jeg at bilen bare tar..

    Fredag hoppet en slange av servopumpen, ogdag gikk bilen i nødmodus...

    Men til helga skal jeg ordne DSP i bilen!

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Hør hør. Litt dekksparking har jeg hørt at hjelper. Det og hytting med neven...
    Men du sier jo du er glad i bilen, et forhold handler både om å gi og ta gjør det ikke?

    Leave a comment:


  • hberg
    replied
    ouch....føler med deg, hjelper det å sparke hardt i et av dekkene?

    mvh
    Harald

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    men etter jul og reparasjonen av girkassen (nå fungere bilen perfekt mekanisk! now watch it fall appart
    Så lenge gikk det, nå har jeg fått en kjøleveske feil. Lampen tentes fordi det var lavt nivå, og nå driver lampen og tennes hele tiden etter litt kjøring. Så potensiell lekkasje, og elektrisk feil.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Jeg håper å få plass til portet kasse uten å ødelegge bruken av bagasjerommet for mye for denne subben kan spille høyt også

    Jeg har en sinnsykdom som gjør at jeg blir glad i bilene jeg har

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    Blir ikke for langt unna, men etter jul og reparasjonen av girkassen (nå fungere bilen perfekt mekanisk! now watch it fall appart) har jeg ikke råd til å ta meg noen slike turer akkurat nå Håper dem/dere får det til, og at jeg kan komme på det neste
    Hehe, du demonstrerer en lysende optimisme her. Skjønner at dette er en livsstil, det å ha en bil som er "litt under forventet" pålitelig. Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig?
    - nå skal jeg være forsiktig her, jeg kjører tross alt det jeg har begynt å kalle for disco-traktoren. Den minner litt om en anleggsmaskin (anlegg som i "flytte et lass med stein", ikke stereoanlegg) forkledd som en varebil.

    Nei du, jeg er ikke så dreven med winISD. Kan du ikke bare bygge kassa ti liter for stor og prøve? Hvis du ikke er fornøyd kan du fylle den igjen litt for å redusere nettovolumet.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Ah, glemte å si at det der er en 12 tommers Elemental Designs 12A

    Specifications


    Qts: .41
    Qes: .45
    Qms: 4.71
    Fs: 27.30Hz
    Re: 3.61
    Vas: 47.7L
    Mms: 209.0g
    Bl: 17.49T*m
    SPL: 85.14dB
    Sd: 465cm²
    Xmax: 25.4mm
    Voice Coil: 75.0mm

    Magnet Width: 7.200"
    Cutout Diameter: 11.125"
    Mounting Depth: 6.625"
    Weight: 32lb
    Total Height: 6.900"
    Displacement: .09 ft³
    Outside Diameter: 12.500"

    Noen som klarer å gi meg ett brukbart lukket og portet kasse forslag basert på disse specsene? Blir sagt på div forum at 1 cuft skal være optimal lukket, men jeg vet ikke helt.

    Jeg kjører med original høyttalere i bakdøren på spiller, pga litt dynamostøy som jeg må finne ut av

    Blir ikke for langt unna, men etter jul og reparasjonen av girkassen (nå fungere bilen perfekt mekanisk! now watch it fall appart) har jeg ikke råd til å ta meg noen slike turer akkurat nå Håper dem/dere får det til, og at jeg kan komme på det neste

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Not bad. Spennende. Kan ikke si jeg drar kjensel på det elementet. Det er jo uansett aldri feil med litt tilskudd i bassområdet. Selv ruller jeg rundt uten midbass for tiden, og det er ganske trist og spinkelt.
    Har planer om å få hørt denne bilen din i år altså. Fikk du med deg at det jobbes med å ordne et uformelt mini-treff en ettermiddag/kveld i Tromsø i løpet av Januar? Eller blir det litt langt unna for en familiemann?

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Ask, and ye shall recieve ¨



    Her er subben jeg skal bruke, og i kassen som den skal bruke inn til videre

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    At bilen blir ferdig i år har jeg skrinnlagt, men lydmessig skal den være i mål til sommeren har bilde av subwooferen i kassa som broren min brukte, og som jeg kommer til å bruke frem til sommeren

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Sweet. Det der kommer du sikkert til å kose deg med lenge tenker jeg.
    Jeg satser på at du har godlyd til sommeren ihvertfall?

    Leave a comment:


  • Defus
    replied


    Fant ut jeg måtte gi meg en liten gave

    Så litt kabler til the big three, og en Mosconi 6to8 Har sett litt på programvaren til Mosconi, og må si at jeg... vel kommer til å slite en stund

    Leave a comment:


  • Junior4x4
    replied
    Da er greiene dine kommet og ligger å venter på deg 👍

    Leave a comment:

Working...
X