Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defus
    replied
    Jeg skal passe på å svinge pisken til våren så bilen blir ferdig i løpet av sommeren. I år skal jeg konkurrere, så bilen skal alltid være lyttende. Konkurrerer i nybegynner klassen, da får jeg vel hint om hva som må ordnes til jeg går opp en klasse

    Leave a comment:


  • svane91
    replied
    ser bra ut glede meg til og få høre ting bruke og ta tid med alle det virker som ting går fortere når man har hjelp men det tar sikkert lengere tid

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Da har jeg fått gjort noe med bilen PGA en sykdom som jeg ikke vil gå for mye inn på, har det gått svært sent med dette prosjektet, men det har i det minste skjedd noe.



    Som dere har ser har jeg gått til innkjøp av tre stk Pioneer GM-4200, og jeg har fått dem installert for vinteren. Det er for kaldt til å gjøre en ordentlig installasjon akkurat nå, men jeg har lært leksen min, denne gangen skal jeg holde bilen med lyd uansett hva jeg gjør slik at jeg får konkurrert.

    Jeg fikk hjelp av zxsonnyxz her fra forumet.

    Det første vi gjorde var å lage et rele som gir styrestrøm til forsterkerne, har dessverre ikke bilde av denne delen, men det er så rotete med ledningene at det ikke er noe å se. Forsterkerne har 2 innganger for strøm og jording, men heldigvis trenger de bare å bruke ene av disse. Av en eller annet grunn ville ikke forsterkerne gi lyd fra seg, da vi hadde koblet opp styrestrømmen for en test.

    Forsterkerne har en innebygd vifte, og da vi satte strøm på denne fikk vi lyd. Det viser seg at disse må være koblet til for at forsterkerne skulle starte, og det var også grunnen til at vi satte et rele til styrestrøm i utgangspunktet.

    Til slutt er en video av frontsettet

    Youtube video av alt som sees fra førersetet
    Last edited by Defus; 12-10-2015, 12:11.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Originally posted by ugn View Post
    (i mangel på popcorn-smiley)
    Nå på TV2, Hotell Mercedes: Et stopp for deg, ti stopp for meg

    Originally posted by Crazytaxi View Post
    Hvordan ligger du an med det utsagnet da? hehe (fra post nr4 i tråden )
    På spørsmålet om å kjøpe ny Mercedes: HELLS NO!
    På spørsmålet om ny bil: HELLS YES!

    Men er så redd for biler etter denne at jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe til 80 - 90 000, som er lik høyde som denne... Har også litt lyst på bensin

    Leave a comment:


  • Crazytaxi
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    ......

    Men jeg er veldig fornøyd med bilen jeg, den er i hvertfall bedre enn det jeg kjørte før. Når lånet er betalt ned om 4 år, blir det vel en nyere model på meg

    ...
    Hvordan ligger du an med det utsagnet da? hehe (fra post nr4 i tråden )

    Leave a comment:


  • ugn
    replied
    (i mangel på popcorn-smiley)

    Leave a comment:


  • Defus
    replied


    Dessverre har jeg ikke bilde av den faktiske lampen, men WOHO!!! det er en ny FEIL på bilen min.

    Her om dagen kom jeg inn i bilen, og syntes at ene interiør lampen var på. Jeg tenkte det bare var ene bakdøren som ikke var lukket helt, så jeg slo den igjen da jeg kom hjem og tenkte ikke noe mer over saken. Så skulle jeg ut å kjøre en liten tur på kvelden, og det var så sent at det faktisk var antydning til mørkt ute. Da jeg kom til bilen så jeg at interør lyset var på og da hadde stått på i en og en halv dag, det nyttet ikke å skru lyset av, så jeg fant ut at jeg skulle trekke ut pæra.

    Og her kommer det artige. Da jeg trakk ut pæra gikk sikringen til interiør lysene, og tror dere f---- meg ikke at den h------- BAS ESP lampa begynte å lyse?

    Vet ikke hva disse systemen har med hverandre å gjøre, men men...

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Originally posted by kimafro View Post
    Bilen fra helvette. Hehe. Rart du ikke skal få litt fred nå. Du må ikke gi opp iallefall

    Mvh kim
    Bilen fra helvete er så sant Skal begynne å bygge hus til sommeren, så hadde trodd at etter girkassen ble fikset at jeg var ferdig med å kaste penger på den for en stund BÅDE mekanisk og bilstereo

    Originally posted by ugn View Post
    Nei, du må ikke gi opp. Det gir oss med små mindre problemer/utfordringer trøst å lese om andre sine.. utfordringer i hverdagen *popcorn*
    Heh Ja, jeg tror det er noen der ute som synes at deres egen bil ikke er så ille lengre

    Leave a comment:


  • ugn
    replied
    Nei, du må ikke gi opp. Det gir oss med små mindre problemer/utfordringer trøst å lese om andre sine.. utfordringer i hverdagen *popcorn*

    Leave a comment:


  • kimafro
    replied
    Bilen fra helvette. Hehe. Rart du ikke skal få litt fred nå. Du må ikke gi opp iallefall

    Mvh kim

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Ja, også bare for å gjøre det hele komplett, jeg har dynamostøy og en høy susing.

    Jeg regnet med at dynamostøyen kom fra et dårlig jordingspunkt, og gjorde jordingen bak bedre. Den var for så vidt helt elendig, ennå mer som et firma gjorde for meg. Etter at jordingen ble fikset, forsvant ikke dynamostøyen helt, men det ble mye bedre. Uten at jeg har gjort noe mer, så antar jeg at feilen ligger på spilleren, men vi får se når jeg hiver meg i arbeid igjen.

    Angående susingen. Den kommer bare fra firekanaleren, og da bare fra tweeterne. Jeg får feilsøke det senere, men jeg forsøkte å løfte forsterkeren opp fra de andre i tilfelle den tok inn noe fra de andre forsterkerne, men det var ikke der det kom fra.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Da har det endelig vært litt mildvær, og jeg har fått arbeidet litt med bilen. Mosconi er installert under setene, midlertidig så ingen bilder av den.



    Her er et bildet av subwooferen igjen, og kassen er ikke helt perfekt for denne subwooferen. Den peaker litt på gal plass, men men, er bare en midlertidig kasse dette også.

    Jeg fant også ut at jeg skulle bytte interiør lysene med LED, for det kom pærer i posten og ikke kattesand.



    Her er første bildet etter at første pære er installert, og selv om lyset ser ganske blått ut, er det et bra lys fra disse pærene.



    Her er et dagslys bilde av begge lysene.



    Også ett dagsly bilde.

    Grunnen til at de siste lysene er tatt i dagslys er ford jeg ble irritert på forrige eier. Da noen krasjet inn i ræva på denne bilen, må han ha funnet det billigste verkstedet i Norge, eller kanksje gjort det selv. For alle pæreholderne i taket var ødelagte, og den som stod helt bak i bilen over lasterommet var helt ødelagt. Jeg skjønner ikke hvordan den i det hele tatt lyste, for den ene pinnen var brukket, og pæra datt ut da jeg tok bort glasset som var over den.

    Dessuten, bilen drypper olje på bakken, en slags gul/grønn veske. Verkstedet klarte ikke å finne ut hvor den kom fra, for det kommer motorolje fra et sted bak på motoren, og det gjør at hele motorrommet er dekket av olje og sand. Kjenner at lysten til å bytte bil er svært stor nå.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    http://www.ebay.com/itm/141395998082...witem=&vxp=mtr

    Bestilte dette for å blidgjøre bilen litt, siden den fungerer som den skal nå (Det er vel ommentrent nå den begynner å gi meg feil) Så om det ikke er kattesand jeg har besilt, så håper jeg at de varer lenge nok til at jeg kan bytte de ut litt og litt av gangen mot kvalitetspærer etter hvert som de ryker

    Ikke noe har hendt lydmessig med bilen ennå, da det har vært alt for kaldt er mildvær nå, men vet ikke om det holder

    Leave a comment:


  • hberg
    replied
    Husk å kose litt med bilen også. Bilen din er bare gretten p.g.a for mye fokus på lyd, og ikke nok oppmerksomhet.
    mvh
    harald

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Det den trenger er mer lyd, vedder på at det er fordi sikringen til stereoen ikke er koblet til

    Leave a comment:

Working...
X