Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HLS
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    Da har jeg endelig fått ryggekameraet til å fungere. Det visste seg at LED pærene jeg hadde fått av en kompis, ikke hadde rett motstand, noe som fikk bilen til å tro at det ikke var pære i den. Jeg gjorde byttet pærer til orginale MERCEDES pærer, at de ikke koste 1000kr stykket, men 38kr totalt, er det viktigste i denne posten.

    .


    rart hvordan Bilene nåtildags skal føle på allt.. :P begynner å bli for mye elektronikk...
    kan ikke gjøre noe før man må inn med pc å slette feilkoder osv..

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Da har jeg endelig fått ryggekameraet til å fungere. Det visste seg at LED pærene jeg hadde fått av en kompis, ikke hadde rett motstand, noe som fikk bilen til å tro at det ikke var pære i den. Jeg gjorde byttet pærer til orginale MERCEDES pærer, at de ikke koste 1000kr stykket, men 38kr totalt, er det viktigste i denne posten.



    Akkurat på bildet sitter kameraet og viser himmelen, men har stiltd det inn slikt at den røde streken er slik at jeg ennå får opp bakluken, og det mente også at 2m merket ble perfekt av en eller annen grunn. Skal ta bilde av selve kameraet når jeg har fått de nye skiltene.



    Jeg har ikke vist ett ordentlig bildet av hvordan det ser ut bak, men her det. Jeg vuderer å bare legge noe tre over forsterkerene og bare trekke det med noe grått tøy så de ikke sees, men jeg lurer på om det er siden strømsiden av den ene forsterkeren ligger rett ved rca som gir meg smell?



    Koblet subben over i 1 ohm, slik at jeg skulle få noe ekstra kraft til den. Må bare stille om litt på forsterkern, og kjøre JBLen på nytt.
    Last edited by Defus; 02-07-2014, 13:25.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Fikk en mistanke da bilen hans fikk en gangstah lean, og musikken hørtes x antall ganger bedre

    Leave a comment:


  • Question mark
    replied
    Hahaha! Godt du fant ut hvem det var da :-)

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Ennå mer tekst som ingen kommer til å lese

    Jeg har funnet ut hvem det var som stakk av med min Elemental Design A, så broren min skal få besøk av meg og et skrujern neste gang jeg skal denne veien.

    Dessuten skal jeg spare meg opp til en Alpine et eller annet 800, som jeg skal bruke i stede for min JBL MS-8

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Ingen bilder i dag, bare tekst som jeg mistenker få leser

    Byttet ut LEDpærene med noen fine gamle fra Mercedes, og da var det 0 og 14 volt der

    Trakk strøm og RCA frem, koblet opp spilleren, og selvfølgelig ikke det resultatet jeg ventet meg faktisk ble det ingen ting, som om kamera og strøm ikke er koblet til

    Ungene skulle legge seg, så jeg ble sur og ga meg for i dag

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Har ikke fått bjørn til å se over bilen min ennå, men det er ikke så farlig Har holdt meg opptatt med å montere ryggekamera i bilen

    Det første jeg gjorde var å montere det nye kameraet bak på luken, bilder kommer senere, og så strakk jeg ledningene inn i bilen til baklykten. Og det var da alt det morsomme begynte!

    Jeg satte et multimeter til ledningen til ryggelyset i kontakten, og da målte jeg 8 volt mens bilen bakket, og da jeg satte bilen i revers fikk jeg 14volt. Dette hørtes ikke rett ut, så jeg la ledningene utenfor bilen bare for å se hva som hendte. Selvfølgelig la spilleren merke til strøm hele tiden og skjermen var svart, men kameraet slo seg ikke på før jeg satte i revers.



    Bilen min har en tredje kontakt på det orginale ledningsnettet bak spilleren, dessverre viste denne lednignen 14volt hele tiden. Dette var fordi bilen min har CANbus, og jeg trenger noe som kan tolke dette signalet. Dette var ikke noe jeg hadde lyst til å kjøpe, for det inkluderte rattstyring, noe jeg ikke har på min gamle bil.



    Så fikk jeg en ny ide, hva med lednignen som går fra girspaken? Vel den viste seg også å sende 14volt hele tiden... Så da jeg skulle montere midtkonsollen igjen, så sprakk sikringen til vinduene, så jeg satt i den iskalde vint... sommeren i nord, helt til jeg fikk montert alt og gikk å byttet sikring.

    Har snakket med mercedes, de sier at de 8 voltene er bilen som forsøker å lete etter en ryggepære, så om jeg bruker vanlige pærer skulle jeg kunne bruke ryggekabelen som jeg forsøkte først.

    Så ingenting ble gjort, men ble en historie, og noen bilder

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Perfekt sendte akkurat en melding, bare si tidspunktet som passer for dere

    Leave a comment:


  • Alta Bilstereo
    replied
    fredag kan vi ta en lydsession hvis vi har tid.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Oppdatering på smellet:

    Det kommer ikke fra alle høytalerne, og ikke bestandig. Av og til kan det komme fra alle på venstre side, eller så en av de på høyre (og alle mulige kombinasjoner av høytalere og sider) og bare når tenningen brukes, om spilleren skrues av kommer det ingen smell. Dessuten ble det bedre om jeg satt en 5 sek forsinkelse på avslåing...

    Leave a comment:


  • Defus
    replied


    Da har jeg fått satt inn den nye spilleren, gikk for en Alpine ICS-X8. Den hadde 4v rca, noe som er uvanlig for slike spillere, og den har tidskorrigering, en brukbar EQ, noe jeg ikke trenger da jeg har JBL MS-8.

    I tillegg la jeg til en DAB boks bak spilleren, slik at den brude være klar for fremtiden. Om man tror på ryktene.

    Nå må jeg bare få noen med godt lydøre til å lytte på bilen, blir å stille i noen konkuranser i år, for å se hvor jeg trenger å forbedre det.

    Så må jeg finne ut hvorfor jeg plutselig har fått et smell når den skrur den av. Dessuten høres det ut som om jeg har en svak susing fra høytalerne, siden alt har kommet etter byttet av forsterker, mistenker jeg at jeg har vært litt sløv med kabel leggingen. Den ble trossalt gjort på kalde vinteren, så det er sikkert derfor, dessuten har jeg alltid hatt planer om å gjøre det finere nå som sommeren faktisk har kommet.
    Last edited by Defus; 02-06-2014, 11:02.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Da har jeg fått gjort litt til. Madammen var ute å handlet, så jeg hentet subwooferen og den ferdige kassen. Med begge ungene som publikum ble dessverre bildene ganske dårlig.

    Utseende til subben og slikt er det ikke noe å si på mener jeg, selv om bildene ikke vil vise dette. Den ferdige kassen er på 17 liter, noe som Phoenix Gold mente var det største volumet som denne subben trenger. Dette passer meg perfekt, siden bagasjerommet mitt er konstant fylt med vogner og annet tull. Jeg koblet subben til 4 ohm, siden monoblokken skal levere nok selv i den lasten.







    Kassen kunne vært mer stealth... blir å skru bort pynte dekslet...
    Last edited by Defus; 06-02-2014, 11:13.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    It is alive!!! og post 100 i tråden

    Ja, jeg har fått gjort noe med bilen i masse minus grader!!!



    Jeg har laget en hylle som forsterkerne skal monteres på, og som også kablene kan festes til slik at alt blir fint og fantastisk.

    Fant ut at jeg ikke hadde bestilt RCA kabler, og sikringsblokken jeg hadde bestilt viste seg å ha 2x20mm og ikke 4x20mm som jeg trengte. Alt er bestilt, og nå er det bare å vente på at det kommer i posten. Skal gjøre alt ferdig så det bare er å koble opp dette når det kommer, og så er det bare å tune lyden forhåpentligvis.



    Her er et teaser bilde slik at dere får sett forsterkerne.
    Last edited by Defus; 03-02-2014, 11:23. Reason: måtte bare se at bildene ble lastet opp rett

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Har bestilt Stinger strøm og distribusjonsblokker, så kanskje man får gjort noe i bilen om lysten kommer over meg

    Fant dessuten to kasser på 17 liter, så det ville spart meg for litt arbeid

    Leave a comment:


  • Defus
    replied


    Slik ser det ut i dagslys, skal ta bedre bilder med speilreflekskameraet når jeg får mer fritid.

    Foreløpig siste prosjekt på utsiden av bilen er å lakke de grå ringene rundt ekstra lysene svart, så de glir bedre inn.

    Leave a comment:

Working...
X