Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defus
    replied
    InstallBay, den der prisen er nesten for god til å være sant! 5 meter kabel 50 mm blir jo bare 500 kr. Men hvordan bestiller jeg 5 meter "rød" 1 meter "svart"?

    Leave a comment:


  • Bilstereosenteret.no
    replied
    Tøff bil det skal bli spennende å følge med på fremgangen på!

    Vi har fått inn 25mm2 og 50mm2 kabel til svært hyggelig pris

    Leave a comment:


  • Axis91
    replied
    kjør på med 50mm2! Alltid greit med så store strømkabler som mulig. Dessuten trenger disse forsterkerene en del strøm.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Noe jeg lurer på er størrelse på strømledningen.

    Trenger jeg 50mm kabel, eller kan det holde med 35mm kabel. Forsterkerene er store, men de skal for det meste bare kose seg å lage fin lyd.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Originally posted by Soundboy View Post
    Hei.. liker disse M-klassa..
    Hvordan er dem å kjøre med ? hva er liksom minus med bilen i denne klassa? hvis du kjenner til det..
    Før jeg skulle kjøpe denne bilen tok jeg å forhørte meg på et forum om evt svakheter med denne bilen, og det de kom fram til var at det kunne forekomme elektriske problemer. Jeg tror jeg har en ganske enkel model, og det meste i den er elektrisk. Så det er en god del med ting som kan gå galt.

    Ellers er bilen stor og tung, med alle de problemer det fører med seg. Du bør beregne litt ekstra bremse strekning fra normal tunge biler på vinterføre, men det sir seg vel selv egentlig.

    Nå har jeg ikke fått kjørt den utfor byen ennå, men de få gangene den har fått strukket ut bena virker den veldig behagelig å kjøre. Den kan virke litt myk faktisk,og når du kjører på "motorveier" (Intern spøk for folk fra nordnorge) er den god å kjøre. I midlertid når man kjører på dårlige brøytete veier eller i hull på disse veiene, blir den kanskje litt i mykeste laget.

    Som stasjonsvogn er prisen rimelig dyr synes jeg, selv for en såpass gammel bil som jeg har. Forsikringen er heller ikke på din side når du skal tegne den, jeg har fullkasko siden banken har pant i den, og fortsatt betaler jeg nesten 10k bare på bilen. (75% bonus 2. år)

    På den gode siden er motoren (270CDI) ikke død, den trekker brukbart i fra. Og basert på tallene i boken, holder den følge 0-100 med de fleste "normale" familiebiler (0-100 på litt over 10 sek tror jeg). Drivstoff sulten dens kan jeg ikke utale meg om, siden jeg kjører på samme tank ennå, og tripptelleren var ikke nullstilt da.

    Men jeg er veldig fornøyd med bilen jeg, den er i hvertfall bedre enn det jeg kjørte før. Når lånet er betalt ned om 4 år, blir det vel en nyere model på meg

    (Hvordan den er å leve med kan jeg ikke utale meg om før jeg har hatt første service om 7700km)

    Leave a comment:


  • Soundboy
    replied
    Hei.. liker disse M-klassa..
    Hvordan er dem å kjøre med ? hva er liksom minus med bilen i denne klassa? hvis du kjenner til det..

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Første oppdatering på mitt prosjekt!

    Jeg tenkte jeg skulle vente med dette til senere, og ta ting rolig. Men når man har ting liggende, så er det veldig vanskelig og la de ligge der. Derfor har jeg satt spilleren inn i bilen.



    I bunn og grunn synes jeg at spilleren passet ganske bra inn i bilen.

    Nå har jeg også satt xenon lyspære i nærlysene.



    Nå lurer sikkert noen på hvor prioriteringene mine er, siden jeg skulle spare penger til alarm. Saken står slik at den tidligere eieren hadde brukt xenon lys, og settet lå bak i bilen. Jeg tenkte det var for ille at de bare lå der, så jeg måtte bare sette de i bilen. Veien blir lyst opp ganske bra, men jeg trenger og komme meg ut av byen så jeg får stilt høyden korrekt inn på de.

    Tror at jeg skal sette inn et kit i lang lysene til neste sommer, i stede for å kjøpe bosch lamper som jeg egentlig hadde tenkt.

    Men nå er det hard sparing til alarmen!

    Leave a comment:


  • Defus
    started a topic Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

    Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

    Noe er faktisk ferdig i bilen!



    Pioneer AVH-3200BT





    DLS Reference 6.3
    Last edited by Defus; 22-08-2012, 23:56.
Working...
X