Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes M-Klasse: Langtids prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defus
    replied
    Nummer tre var den jeg så for meg, for da kan jeg bygge den fremmover mot setene. Så for meg å montere en monoblokk på hver side, og ha de under plexi glass. Så kan jeg ha de to andre der de er, men gjøre plass til DSP der også. Skjule de også under et bord med plexi over da kan i hvert fall ikke dama klage på at utstyret er i veien kan jo kanskje legge setene helt med da

    Hadde to Resonant Engineering SE 12 i en porter kasse som spilte 138db , og det var i en kasse som ikke hadde rett tuning og med 1200 watt. Om jeg får plass til JL Audio 12w6v3, og det skal jeg, med 1000 watt på hver, så tror jeg at selv i lukket at jeg klarer 135+ db i espl, for det ser ut til å være mest slike konkurranser her nord, selv om det er en SQ bil. Eller blir 135 for vanskelig i et slikt oppsett?
    Last edited by Defus; 27-07-2014, 12:52.

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Jeg synes nr 2 og 3 var finest. Det var ca nr2 jeg oppfattet at du hadde planlagt. Har selv bygget tilsvarende nr1 tidligere (hvem har vel ikke det?), enkelt og greit, men ikke saa spennende/nytenkende synes jeg.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied


    Denne er den letteste å lage, og om jeg har alle forsterkerne under setene blir det skikkelig ett eller annet




    Denne tror jeg blir for liten... men artig løsning



    Noe slikt ser jeg for meg, bare mer kantete

    EDIT: vet ikke hvorfor det ble en ny tråd av dette.
    Last edited by Defus; 27-07-2014, 09:35.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied


    Denne løsningen tror jeg blir for liten til 12 tommerne.



    Så jeg tror heller det blir noe slikt

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Jeg har tenkt litt over det, og jeg klarer ikke å gjøre kassen til en del av det eksisterende dekselet. Da måtte jeg ha pusset sparkel i flere dager, og dessuten har dette dekselet en lei tendens til å gå i stykker, noe som minner meg om at jeg må kontakte hugger.

    Det jeg ser for meg er en kombinasjon av glassfiber og tre, hvor bakdelen av kassen som skal være nærme karoseri blir av glassfiber. En tre konstrusjon ville stjelt for mye plass der, og jeg måtte gjort kassen større. Så jeg kommer til å skjære en firkant i det dekselet som står der nå, og så kommer jeg til å sette en plate etc der som er trukket i filt. Det kan hende jeg bruker tynnere plater på hver side av kassen og gjør at alt under vinduet er laget av trukket tre. Da kan jeg montere monoblokkene på hver side der med masse lys og tull

    Men det kan hende jeg monterer kassene helt inne med setet, og vinkler de litt ut fra veggen helt innerst med setet. For jeg så at dekslene ikke er helt like ved bakluken, og at der noe som ser ut som inspeksjons luker der.

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Hey, dette hoeres ut som en glimrende plan. Det har potensiale til aa bli diskret og pent , og samtidig Spille fett. Jeg har selv snusket i andres biler og sett tilsvarende oppbevaringsrom hvorpaa jeg ogsaa har tenkt at dette er et supert sted for en liten subwoofer.
    Jeg regner med at du ser for deg aa stoeype ei kasse hvor det orginale plastdekselet ikke er en del av kassa i seg selv? En slags kombinasjon av tre og glassfiber vil sikker kunne fungere. Saalenge du faar et lag eller to med den oenskede formen kann du jo ta den ut og forsterke med mange lag paa innsiden, men fremdeles beholde Passform. Du har sikkert en bedre die om hvordan du vil gjoere det. Jeg bare spekulerer her, har ikke proevd noe liknende selv! Men Trustno1-fyren gjorde jo masse spenstig med glassfiber i sin Rx-8.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Jeg har sjekket litt bak i bilen for å se hvor mye plass jeg har til rådighet, og det ser slikt ut akkurat nå.



    Jeg tenker å la den nye kassen begynne hvor det gamle panelet slutter, å så bygge i en rett linje opp. Vet ikke om jeg går for glassfiber, tror helst det blir laget i tre her og kanksje glassfiber inn mot ytterveggen.



    I første omgang ser det ut til at jeg har ca 25 cm i dybden å jobbe med, og i høyde og lengde rettningen er jeg en god del friere.

    Med en rask regnign hvor jeg sier at jeg har 10 inches i dybde og 13 inches i høyde og lengde, så kommer jeg på 0.9 cu.ft. Noe som betyr at det skal være mulig å lage til noe der for to stykk 12 tommere (En på hver side.)

    Men jeg blir å lage kassen først, så beregne volumet på den, før jeg lager hull til subben.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Det er en luke på hver side til oppbevaring av jekk og førstehjelp på andre siden, så det er plass til subben der bak. Nøyaktig mål er jeg ikke helt siker på ennå, er derfor jeg ikke vet om det blir 10 eller 12 tommer. 10 tommeren trenger bare 15,5 liter for optimal kasse, og 12 tommeren trenger bare en kasse 30 liter. Planen er å bygge kassen litt ut og opp, slik at jeg ødelegger dekslene under vinduene, og bygger de ut med kasser, trekker det i filt og kanskje jeg henger monoblokken i plexi og lys på hver side.

    Om jeg gjør det slik, kan jeg kanskje delta både på ESPL og på SQ som jeg egentlig satser på.

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Den Kamera loesningen var fin som snus. Kanskje jeg faar somlet meg til aa montere mitt ogsaa til hoesten, ny spiller hadde vel ikke vaert helt feil heller.

    Liker planene for litt mer lyd. Jeg har bare god erfaring med JL subwoofere (tror det var W3 jeg brukte) fra tidligere. Tror de kommer til aa passe ypperlig inn i bygget ditt. Har du noe estimat paa volumet du kann oppnaa i de kassene du nevner? - Er det en form for oppbevaringsrom i sidene av bagasjerommet det er snakk om?

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Originally posted by bass-freek View Post
    Voksne folk Leser tekst! Jeg har vaert borte Fra forumet en liten stund bare. Har selv ryggekamarea liggende paa Hylla, men ikke faatt montert det enda. Har du bilder av hull som ble gjort og hvordan finishen ble utenpaa? (Gruer meg som f... til aa skjaere i stoetfangeren)!
    Wow, noen har lest tråden

    Jeg tok dessverre ikke bilde av selve hullet og prossesen med kabel fra bakluken, for det gikk heldigvis ganske lett og er gjort sikkerrt 1000 ganger tidligere.



    Som du ser brukte jeg et kamera som også er en skiltholder, så hullet inn i bakluken er bak skiltet mitt, og det ser ikke så veldig ille ut.



    Ett nærbilde.



    Her er et bilde av hvordan det ser ut på spilleren, dessverre blir ikke bildene så bra når du tar dem med et kamera. I følge det eneste arket som kom med arket, skulle dette være et kamera som også fungerer bra i mørket Siden det kostet hele ... husker ikke hva det kostet, men det var billig Så er jeg bare fornøyd at jeg ser noe på skjermen

    Så til hva jeg skal gjøre med bilen i løpet av denne vinteren:

    - To stykk JL Audio W6v3 subber. (10 eller 12 tommer kommer ann på hvor mye plass jeg klarer å skaffe til kasse.)
    - Jeg skal bygge kasser ved hjulbuene bak, jeg har noen luker der.
    - Jeg skal lage noe lys og plexi og slik hvor subbene ligger nå, slik at det ser bedre ut.
    - Kjøpe en PPI P1000.1 til
    - Kjøpe en PXA-H800

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Voksne folk Leser tekst! Jeg har vaert borte Fra forumet en liten stund bare. Har selv ryggekamarea liggende paa Hylla, men ikke faatt montert det enda. Har du bilder av hull som ble gjort og hvordan finishen ble utenpaa? (Gruer meg som f... til aa skjaere i stoetfangeren)!

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Takk for innspill og jeg følger med på Jeep bygget ditt

    Jeg var på tanken om at det skyldtes ledningene, og helst siden forsterkerne ligger så tett med strøm mot RCA. Jordingspunktet er et av festene til baksetet, men jeg skal sjekke under matten om det er en ledning der.

    Langtidsplanen min er å kjøpe Precision Power Black Art forsterkere, så jeg tenker gjennomsiktig plast over forsterkerne. Disse forsterkerne er klasse D, og jeg har alle stilt på litt over minimum gain. Så varmen er minimal, men vifter og giftgrønne lys må jeg vel ha Så er det klart når jeg begynner med de andre, fikk også andre idéer nå nå er jeg ennå mer takknemlig for innspillet ditt

    Diskant/mellomtone husene er jeg sånn passelig fornøyd med, og de ER fete Men jeg klarer ikke noe bedre akkurat nå

    Til vinteren skaffer jeg meg en Alpine PXA-H800, og jeg vurderer å skaffe meg to stk 10 tommere, men jeg skulle fått noen til å lytte på bilen min før jeg kjøper en sub til.
    Last edited by Defus; 13-07-2014, 12:37.

    Leave a comment:


  • Alex1234
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    Jeg lurte på om suset jeg har kan skyldes at forsterkerne ligger med strøm og signal så nærme hverandre, og tenkte at om jeg snur forsterkeren i midten, om det kanskje hjelper på det svake suset.

    Men er det noen som vet hva smeller jeg får når jeg skrur av bilen med spilleren på kan skyldes? Er ikke smell når jeg skrur av spilleren før nøkkelen vris?
    De kan de være. jeg ville lagt alle strømkablene vekke fra alt av signal og høytaler kabler, de kan også være at jordingspunktet deler jord med noe annet elektrisk i bilen eller at forsterkerne er borti noe metal

    Ang og dekke til forsterkerne er det jo bare og prøve men forsterkene dine vill nokk du få et problem med varme og at de går i protekt etter 10-20min spilling, evetuelt ville jeg hevet forsterkene litt fra bakken og montert topplokket litt over slik at du har luft både over og under forsterken og ikke gjør det helt tett så varm luft slipper ut,men beste er jo vifter
    fete diskanhus btw

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Jeg lurte på om suset jeg har kan skyldes at forsterkerne ligger med strøm og signal så nærme hverandre, og tenkte at om jeg snur forsterkeren i midten, om det kanskje hjelper på det svake suset.

    Men er det noen som vet hva smeller jeg får når jeg skrur av bilen med spilleren på kan skyldes? Er ikke smell når jeg skrur av spilleren før nøkkelen vris?

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Jeg hadde ett problem med at bilen ikke ville starte når den var varm. Så jeg brukte en kodeleser fra et verksted hvor jeg kjenner noen, gratis, og fikk gjort alt som Mercedes ville ha gjort for en hel del billigere. Men etter at alle følerne som ga feilmelding var byttet, måtte jeg gi opp å sende den til Mercedes, som sa vi må bytte den føleren, og den føleren etc. Prisen på dette var helt forferdelig, da jeg endelig fikk stoppet han å sagt jeg hadde byttet disse, ble prisen straks bedre og feilen rettet Var det da jeg byttet... pakninger rundt common railen... husker ikke legnre, har vært så mye som har blitt byttet

    Leave a comment:

Working...
X