Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAs Toyota Lowlux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by bass-freek View Post
    Shiiiit. Der fikk du løfta look'en noen hakk synes jeg. Smart idé å dippe baksiden av elementene, håper du maskerte litt. Har du gjort noe målinger etter byggearbeidet?
    Hvor har du kjøpt de "stål-beina" du bruker som horisontal avstivning mellom baflene?
    Lykke til på konkurransen Stig!!
    Takk takk! Ingen målinger foreløbig, har ikke montert forsterkere enda og allt må kobles. Men vil få bygget ferdig dørene først. Satser på lyd i slutten av neste uke

    Avstiverene er super enkelt hjemme mekk som fungerer ganske bra. 2 stål rør som jeg sveiste en plate i hvær ende av, borret hull i platene som blir skrudd fast i baffelen. M16 gjengestang inni med muttere på, så skrur jeg bare mutterene utover til det blir spenn og strammer med kontramutter

    Comment


    • Plutselig gikk tida veldig fort og planen var å ha bilen klar til Treff i Lillesand 28.mai. Ble ikke den finishen jeg ønsket på ting, men får ta litt etter litt. Kjenner jeg meg selv rett blir vel denne bilen aldri helt ferdig uansett

      Mekke dørpanel på en kveld, kunne nok vært bedre men funket. Fikk ikke sparklet eller trekt de opp før treffet så ble raw glassfiber finish på de. Må si meg meget fornøyd med Hertz elementene!






      Også var det å finne en ok løsning på oppkobbling av subber, og mulighet for å demontere de senere. Hadde en plan i hodet som kunne blitt pent, men endte mest med skikkelig spaghetti







      Prøve å få stripset det litt penere og få laget ett deksel over terminalene ettervært.

      Blei lyd natten før treffet, og testet så vidt litt hjemme med SPL-lab. Mærkelig nok klarer jeg ikke over 152db lukket nå, og den liker ikke dyp bass så godt lenger.. Så er noe rart en plass. Men kom meg på treff, hvor det ble 1.plass i peak måling og 3.plass i gjennomsnittsmåling i show SPL


      Comment


      • Dritbra Stig. Synes kablinga til subbene er ordentlig sexy. Får du gjort som du sier blir det awesome. Gratulerer med bra resultat, link til arrangement og resultatliste?
        Det er kjipt når akkustikkens magi ikke er samarbeidsvillig og man plutselig får lavere score hehe. Magi som sagt!
        Regner med bilens peak har endra seg etter det du har gjort kanskje?
        Fete dører også foressten... Får lyst til å bygge om mine!
        never enough!

        Comment


        • Takk takk!

          Resultat liste ligger hvertfall på facebook, sjekk gruppa som heter TS-N Show SPL
          Har ikke fått testet så veldig mye enda, men skal leke litt med spl-lab'en en dag å se hvordan ting fungerer på forskjellige frekvenser/type musikk.

          Ellers kom sommervarmen meget fort her på sørlandet, den dro desværre med seg mye latskap og arbeislysten sank endel.. For å få tak, sider osv inni til å se ut som planlagt hadde dette resultert i ukesvis med sparkling, pussing etc. Så jeg jukset litt, og plutselig ble bilen skikkelig harry, og hårete!





          Vurderer å trekke opp dørpanel likt, men mulig det blir litt vel mye?

          Kommer også snart noe form for lys inni kassa. Litt usikker på hvordan enda, men har noen planer..

          Comment


          • Prøvde å mekke til noe lys, spørs hvor lenge det holder da..

            Kjøpte en trekant list, limte på RGB-led og lakkerte sort med plastidip. Fjernet dipen over selve led'en og monterte den i taket fra skilleveggen i senter og ut mot porten. Kabel ble lagt bak plysjen og koblet opp på original interiørbelysning i bilen. Kommer nok noe under dasjbord ettervært som lyser ned i gulvet fremme.




            Comment


            • Hehe. Strippeklubb møter fornøyelsespark. Hva mer kan man ønske seg?
              never enough!

              Comment


              • Har ikke skjedd noe her siste tida..
                Var på treff i Skien 18.06.16. En kjempe flott dag med masse demoer og bra med folk. Spillte så rusten sprutet, bokstavelig talt
                Klarte ikke scoren jeg håpet på i konkuransen, og ble slått me 0,3 db.. men er veldig fornøyd med 5 førsteplasser på rad! Fikk med men en 2. og en 3. plass da så klager ikke!




                Ellers begynner ting å få litt medfart av kreftene. Er mye ulyder i kassa nå på lavere frekvenser, og den liker ikke å spille under 35hz lenger. Elementene lukter og mye fortere svidd nå om det kjøres litt hardt. Vet ikke om de er slitene, eller om jeg begynner å bli litt for slem med de?

                Ett filmklipp av forsøk på hairtrick. Ikke noe ekstreme greier, men flytter jo litt luft da

                https://youtu.be/Ub26vrf4nS8

                Comment


                • Gratulerer Stig! Hvem slo deg i Skien? Fet video... Det der er jammen meg godkjendt!
                  never enough!

                  Comment


                  • Originally posted by bass-freek View Post
                    Gratulerer Stig! Hvem slo deg i Skien? Fet video... Det der er jammen meg godkjendt!
                    Takk takk!

                    Kristoffer Cluver spillte høyere enn meg. 155,1 på musikk. Jeg fikk 154,8.
                    Målte 155,3 på akkurat samme sangen før treffet med SPL-lab. men spillte vel demoer i ca 3 timer før konkuransen, samt var veldig varmt ute så det er nok litt av årsaken.. er uansett fornøyd med resultater så langt

                    Comment


                    • One dead, seven to go.. ikke helt sikker på hva som har skjedd eller når, men spolen har sveist seg helt fast. Måler fortsatt 4ohm, men helt umulig å flytte på membran.



                      Blei en tur til Lista motorfestival i helgen hvor TS-N show spl hadde konkuranser. Blei dårlig vær og oppmøte, men hadde det gøy.
                      Fikk en 1.plass i peak måling og en 2.plass i igjennomsnitts måling


                      Comment


                      • Dersom noen her har masse arbeidslyst, litt for mye penger til overs å lyst å ett tøfft prosjekt i vinter så vurderes denne solgt til rett pris. Har ikke plass til å ha den innendørs, og må prioritere litt andre ting fremmover. Ta kontakt på pm om du kan være intressert

                        Comment


                        • Da er desverre denne bilen solgt, til han jeg kjøpte den av for ca 2 år siden.. så blir ikke noe mer oppdateringer her
                          Nå blir det nok litt mindre bygg fremmover, vil selfølgelig være med på treff så får prøve meg i litt andre klasser.. også får man komme sterkere tilbake en annen gang!

                          Comment

                          Working...
                          X