Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAs Toyota Lowlux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ble kjempe bra stig! husker vi støpte i gammle jeepen! men tror dette ble vel så bra! Når skal du begyne på bass delen?
    bilstereo pensjonist!

    golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

    Comment


    • #17
      Takker folkens! Ja dette hadde ikke gått uten det du lærte meg Jon Bass delen blir nok fort en stund til.. litt dårlig økonomi akkurat nå for tida, og kryssfiner er dyyyrt i denne delen av Norge! Må også kjøpe, legge kabler. Lydisolere. org dynamo er ikke helt best.. Trenger ny headunit, samt bilen må ha div teknisk rep... men det skjer plutselig ting

      Comment


      • #18
        Godt arbeid
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #19
          Takk!

          Idag kom det en liten kar som skal hjelpe disse høyttalerene med å skrike litt
          Hertz HDP4


          Comment


          • #20
            Prøvemontert ene siden, ble nesten bra. Andre klarte jeg og rive opp trekket på da jeg skulle borre ett hull og drillen gikk litt lenger enn den skulle.. så må trekke det opp på nytt

            Comment


            • #21
              ser kjempe bra ut. stå på
              The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

              Comment


              • #22
                Takk!

                Fikk montert andre siden. Fikk strekt "teppet" maks uten å trekke hele på nytt, ser litt harry ut ved diskanten, men det blir ikke synlig når den kommer på plass. Kom også noen sikkringsholdere idag. Kan ikke skryte av kvaliteten, men kan ikke klage mtp pris


                Comment


                • #23
                  Good shit. Dørene ser supre ut de! Hvor bra kvalitet kan egentlig en sikringsholder ha? Sålenge de gir kontakt, og kabelen og sikring sitter fast er det vel godt nok? Fortsett det gode arbeidet.
                  never enough!

                  Comment


                  • #24
                    Takk, skal se om det ikke skjer litt mer snart.. Det pågår Lada restaurering i garasjen også, så må fordele arbeidet litt
                    Du har igrunn rett ang sikringsholdere, men selve metallet her virket til å være grovt støpejern, kontra maskinert alu eller "gullbelagt ettellerannet" som mange andre. Gjør nok nytta si uansett.
                    Sikkrer dere mellom batteri bak og forsterker også?

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by StigA View Post
                      Sikkrer dere mellom batteri bak og forsterker også?
                      Ja jeg gjør det, det er nok lurt og skal igrunnen gjøres ihht emma. Finns vel plenty av dbdrag bygg hvor det ikke gjøres dog. Siden jeg kjører doble inputs i tillegg kan jeg ikke forestille meg at det skal være tverrsnitt som hindrer meg i å mate forsterkerne tilstrekkelig. Hva med å strekke jording bakover, har du planlagt det? Jeg gjør det ikke, men kan være lurt. Bare litt utfordrende å finne plass til seks strekk med 50mm uten å måtte frem med stikksaga i karosseriet kan du si.
                      never enough!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by bass-freek View Post
                        Ja jeg gjør det, det er nok lurt og skal igrunnen gjøres ihht emma. Finns vel plenty av dbdrag bygg hvor det ikke gjøres dog. Siden jeg kjører doble inputs i tillegg kan jeg ikke forestille meg at det skal være tverrsnitt som hindrer meg i å mate forsterkerne tilstrekkelig. Hva med å strekke jording bakover, har du planlagt det? Jeg gjør det ikke, men kan være lurt. Bare litt utfordrende å finne plass til seks strekk med 50mm uten å måtte frem med stikksaga i karosseriet kan du si.
                        Okei, da kommer nok jeg også til å gjøre dette.
                        Jeg tror ikke jeg kommer til å strekke jording bak. Har 2x 53mm2 kabel til motor, en i blokka og en på dynamo. Har og en ca 50mm3 i ramme/karosseri. Når batteri bak kommer, så blir det mer jording.

                        Big three(4) done, kommer snart batteriterminaler så skal rydde litt i kabler da.

                        Comment


                        • #27
                          Måtta dra fram utstyret å tørke støv av det



                          Ellers har jeg lagt opp signalkabel, høyttalerkabler. Ny hovedstrøm til headunit, samt voltmeter. Ett strekk med LIB 25mm2 kabel. HDP4 ble koblet opp, og høyttalere montert. det er LYD
                          Forsterker er ikke permanent montert, og har bare en billig JVC spiller uten de største justeringsmuligheter..
                          Monterer nok Equalizer etterhvært, samt ny spiller når det kommer litt lønning. Dynamoen er ikke å skryte av, ligger på ca 14v blank når motor er varm, uansett turtall.

                          Ikke supert bilde, men de er hvertfall montert

                          Comment


                          • #28
                            Konge dørtrekk da! Fornøyd med resultatet så langt?

                            Comment


                            • #29
                              Har ikke fått testet skikkelig enda, og kjipt med veldig lite justerings muligheter. Bortsett fra dette er jeg meget fornøyd, Hertz skuffer ikke denne gangen heller men på høyere volum blir dette nesten ubehagelig uten bass...

                              Comment


                              • #30
                                Ikke så spennende update, men fikk kjøpt i ei lita kobberskinne så da ble det batteri terminaler


                                Comment

                                Working...
                                X