Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tony: BMW E61 525d - Phase 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bra prosjekt og kult at du bruker cat5 som signalkabel !! Hadde jo blitt enda bedre om du hadde brukt cat6

    Comment


    • #17
      Ja tenkt det samme, men tviler på om det hadde blitt noe forskjell
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #18
        Ladekontakt

        Ladekontakt:

        På treff er det lurt med lader. Det kan også være greit at laderen er forsvarlig koblet til bilens 12V-anlegg. Har løst dette på følgende måte:

        Litt kabler og kabelsko til formålet. ble noe 10mm2-kabel fra Biltema:




        Avisolert akkurat passe:


        Loddet fast:


        Begge to, med litt krympestrømpe og greier:


        Sikringsholder i biter. Tenkte det var greit å montere på en sikringsholder på pluss-kabelen. Borret et par hull i laderen og skrudde den fast,:




        Brukte Anderson-koblinger som kontakt. Loddet fast kabler og trukket med strømper:




        Ferdig resultat:












        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #19
          Endelig en kvalitets bygge tråd med gode detaljer, og god kvalitet på bygget, ser bra ut Tony
          Dette liker jeg

          Comment


          • #20
            Lekkert
            Mvh
            Glenn

            Comment


            • #21
              Pent Tony, skal bli morsomt å se videre her Digga ekstra godt den Cat5 til signalkabel
              Mvh
              Ole Heen

              Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

              Comment


              • #22
                Takk for hyggelige tilbakemeldinger Ekstra moro å holde på da. I kveld tenker jeg det blir å knote litt mer i bagasjen med innfestinger til DSP og spiller før jeg gjør noe annet. Burde ha lagt kabler også, men oppussing av vaskerommet var visst en prioritet her hjemme fikk jeg høre
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Tony View Post
                  Oppussing av vaskerommet var visst en prioritet her hjemme fikk jeg høre
                  jaja, hehe
                  Mvh
                  Ole Heen

                  Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                  Comment


                  • #24
                    Meget bra arbeid her
                    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                    Comment


                    • #25
                      God inspirasjon her, Tåni.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #26
                        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                        Comment


                        • #27
                          Kabling

                          Kabling - Høyttalere foran:


                          Endelig fått kablet opp til høyttalere foran i bilen. Stoooor takk til Kenneth aka Kalosturbo for masse bistand og hyggelig selskap til sent på kveld

                          Etter mye om og men, samt fikling for å forstå hvordan de tyske ingeniørene hadde tenkt fikk vi endelig løs alt av deksler som vi trengte for å komme skikkelig til.

                          Helt bakerst i bilen, på venstre side. Stripset fast i originale kabelpølser. På bildet synes 4 høyttalerkabler (diskant og mellomtone) samt 3 stk Cat5e :

















                          Cat5e routet mot midtkonsoll foran førerstol:




                          Høyttalerkabler for høyre side routet om foran bakseteputa, under teppet:






                          Kom så til et punkt der jeg ikke hadde riktig verktøy for jobben. Muffa som går ut til dørene sitter med en 8mm skrue og hadde ikke noe verktøy som gjorde at jeg fikk skrudd ut den. Får handle litt i morgen så jeg får trukket ferdig kablene ut i dørene. I mellomtiden ligger endene trygt under dashen:





                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #28
                            Bare hyggelig Tony! Takk for all hjelp fra din side også så ganske fort fordelen med å bygge i en 5-serie kontra min Polo ( isolasjonsmessig, samt plass og kabelgater ) men utfordringer er det også mange av. Sier også takk for inspirasjonen og synspunkter på videre bygg, så føler vi er på vei mot noe veldig morsomt

                            Og FYI, dine hjemmelagde burgere var aleine verdt kjøreturen
                            Stå på videre, OEM-style...
                            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                            Comment


                            • #29
                              Må si meg enig i at burgerseansen var en høydare Lever på den enda, jeg!
                              Håper ikke det drøyer for lenge før du kommer på besøk igjen, så kan vi få gjort alvor av både inspirasjon, teorier og ideer

                              Det neste som står på planen er å få inn forsterker til midbass, samt Pioneer P9 spiller og DSP. Da vil Phase 1 (som jeg kaller det) være ferdig Phase 2 er å få på plass høyttalere foran.
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment


                              • #30
                                Burgere? Kan godt komme en tur innom jeg også, altså!

                                <- Glad i hardt arbeid, kan se på i timesvis.
                                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                                Comment

                                Working...
                                X