Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tony: BMW E61 525d - Phase 1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tony
    replied
    Det stemmer tanken er å flytte mellomtoner opp sammen med de. De er neppe egnet for et toveis oppsett, for å si det sånn.

Leave a comment:

• hc_tk
    replied
    bruker du Dayton AMT mini-8?
    Spent på å høre hvordan de låter

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Korrekt!

Har jo skjedd noe i bilen, men ikke for mye å skryte av. Mest "trøbbelskyting" og litt sånt. Og nå tester jeg et sett nye diskanter av typen Dayton AMT. Veldig små diskanter som låter ganske så godt. Så får vi se om de blir værende der eller om jeg kryper tilbake til Morel etterhvert

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Bedre sent enn aldri

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Originally posted by Defus View Post
    Cause if you don't! For å sitere Homer J Simpson
    Sånn, nåååå er det på plass

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Originally posted by Tony View Post
    Skal fikse det jeg
    Cause if you don't! For å sitere Homer J Simpson

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Skal fikse det jeg

Leave a comment:

• bmw520
    replied
    virker meget bra dette. bare så synd man ikke får sett noen bilder

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Ser knall ut dette!

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Jording til forsterkere:

Lagt opp jording til forsterkere og festet kablene under plata.

Oversiktsbilde. Legg merke til den korte kabelen ut fra foredlingsblokka som går rett på batteri:

Brukt patentbånd med krympestrøme over. Skrudd fast i plata:

Fordelingsblokk med kort vei til batteriets minuspol via en litt større kabel:

Klare til å kobles i forsterkere. Har valgt grå krympestrømpe samt å ikke ha noen kabelstrømpe på kun fordi jeg vil se tydelig forskjell på pluss og minus:

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Bestilt meg litt slike:

Et sett med 6 ledere i hver kontakt for høyttalere foran i tilfelle jeg må ut med plata som holder alle forsterkerne. En til venstre side og en til høyre side. Har også bestilt meg et sett med 2 ledere til annet, som f.eks i dørene foran til mellomtonen. Slik det er nå må mellomtonen loddes løs for å få av dørtrekket. Not good

Kabler ut i dørene er trukket. Kommer bilder av det.

Ellers så trøbler jeg med en forsterker så jeg har koblet om og kjører nå uten bassen bak. Ikke at det er manko på bass med de midbassene under setene. De rocker godt!

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Så koselig sagt hyggelig altså!

Status nå: P9 spiller og dsp er koblet opp midlertidig, og det fungerer! Måtte bare hacke IP-buskabelen som går mellom spiller og dsp for å få det til å fungere. Manglet 3 pinner i hver endre i konnektoren da jeg hadde bestilt kabel for cd-veksler og ikke den som normalt går til dsp. Mer om det i egen post

Fant også ut at en Sinfoni som var tiltenkt bruk i bilen, men som jeg trodde var død, likevel fubgerte! It made my day 8-)

Neste delprosjekt er å få kablet opp til høyttalerne i døra. Mellomtonen er grei da jeg bare hekter meg innpå eksisterende kabling. Utfordringen er diskant og hvordan jeg får signalene ut til den da det originalt bare går et par ut i døra.

Leave a comment:

• hberg
    replied
    dette prosjektet er kjempe herlig å følge med på

mvh
    Harald

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Takk gutter! Moro å holde på litt igjen altså! Er ganske nærme noe som kan kalles et mål nå

Leave a comment:

• Oekern
    replied
    Sexy tråd !

Leave a comment:

Working...
X