I have no Words, Detta så jo super bra ut. Den baffelen ble super sexy. Likte nøyansen av fineeren Tror det der kommer til å spille perverst. Stå på dette blir bra
Hm, jeg visste ikke at du bytta til den samme subben. Den nye D-1 med aluminiumsspoler altså? Jeg er spent på hva de er gode for.
Er disse 1221 nye modeller? Det har ikke jeg fått med meg isåfall. Jeg byttet til 1221-d1 subben i fjord sommer etter jeg sprengte 1212 subben. Var veldig fornøyd med den
Ja nå har man brukt 10-15 minutter på å studere de siste bildene dine Johann ... Prøvde å finne på en kommentar, men vi får komme tilbake til det når haka har kommet seg opp i trynet igjen!!!!!
Har også møtt på første store problem hittil. Jeg visste at det ene elementet ville komme i konflikt med den ene "utveksten" som er bygd over hjulbuen.
Noen ganger vil den bare ikke inn. Samme hvor lyst man har til at det skal gå...
Synderen:
Da var det bare å gå i grevlingmodus med sag og ymse tyngre verktøy. Et hakk ble saget ut med alt annet enn kirurgisk presisjon. Men det er ingenting litt glassfiber ikke kan fikse...
Og DER passet den subben.
En ting har jeg innsett. Montering av subwooferne i det her trange miljøet kommer til å bli et virkelig mareritt.
Jeg satte bare baffelen inn i bilen før jeg tok kvelden i dag. Det står med lyskaster på for å herde polyesteren over såret jeg lagde.
Jeg vet hva en av disse subbene gjør med <1kw så 8 på 14 kan bli ganske brutalt
Synn du ikke fikk hørt Colten etter jeg byttet til 1221 for det var veldig merkbar forskjell
Hm, jeg visste ikke at du bytta til den samme subben. Den nye D-1 med aluminiumsspoler altså? Jeg er spent på hva de er gode for.
Litt bilder av fremdrift.
Har malt to strøk til etter dette bildet.
Liming av baffel. Jeg bruker ganske mye lim, nesten ev kvart liter pr lag. De er i tillegg skrudd i hverandre, først og fremst for å holde press til limet er herdet.
Baffel og port sparklet og til tørk.
Så ble hele greia smurt inn med polyester, ferdig med denne for nå!
Takk for det. Skal legge ut en stor oppdatering i morra!
Baffelen er nesten ferdig og porten begunner å ta form.
hberg: kjør i vei men det er helsikes langt skal jeg si deg! Har tatt turen opp og ned et par ganger, det tar sin tid å kjøre 1800km i en bil som er like aerodynamisk som en tjuefots konteiner, med litt ekstra vekt ombord
synes du gjør en kjempe jobb. også veldig lærerikt for oss som er nye i dette. Jeg har tro på at dette blir sinnssykt bra.
lol fikk nesten lyst til å kjøre hele veien fra østfold for å høre det når det blir ferdig
Lørdagsupdate. Har fått gjort litt i dag, starta med å skjerme av litt i bilen med plast før sliping.
Jeg vet ikke om det er strengt nødvendig men jeg foretrekker å slipe lett over det jeg har støpt med glassfiber før jeg legger på neste lag. Tanken er at dersom det er litt ujevnt eller bittelitt luft et sted så får jeg det bort slik at flaten er mest mulig jevn til neste lag. Dessuten ved å slipe litt underveis mellom lagene så slipper jeg kjempestore steinharde ujevnheter som må slipes på i evigheter til slutt.
Før
Etter
Sånn så det ut før jeg starta på siste lag med glassfibermatte.
Jeg var gått tom for den gode tjukke fibermatta fra Biltema. Men så oppdaga jeg en båtbutikk-verksted- bilverksted-fikser-alt-mulig-bedrift her i bygda. Jammen hadde ikke den karen litt glassfiberstrie å selge meg for blodpris. Det resulterte i menneskehistoriens kanskje verste glassfiberøkt da denne var så tykk, løs og vanskelig å jobbe med at jeg hatet livet der jeg satt og sølte polyester overalt. Det å legge glassfiber opp ned i taket er en ordentlig drittjobb.
Det positive med dagens oppdagelse var at denne lokale verkstedmafiaen var veldig positiv til å lage dual-alt-brakett til meg. Med andre ord er muligheten tilstede for en dynamo til i fremtiden!
Av en eller annen grunn sitter jeg å ønsker at du bygger med sideport
Jeg stemmer for valg A da der er mest stilrent symmetrisk
Men sideport går ikke, det er ikke nok plass desverre. Har prøvd det på papiret mange ganger. En fordel med port i toppen er kanskje at det låter rimelig likt på fører og passasjersiden. Mange bygger jo port på førersiden for å måle høyt med sensor på passasjersiden.
Jeg går nok trolig for løsning A. Det er den jeg ærlig talt liker best selv.
Har slipt litt i dag og lagt et siste lag med glassfibersparkel der porten kommer til å bli i håp om at det blir glatt og fint. Løsninga mi med PVC avrunding ble ikke fult så bra som jeg hadde trodd.
Noen bilder, hadde glemt å legge ut bilde fra mockup av batteribanken og det jeg gjorde helt i starten.
Innerste laget i taket ble skåret skrått i kantene, så det ble låst inn mellom skråflatene i siden, måtte banke det inn med makt.
Polyester og sparkel. Jeg kjenner jeg hater sliping allerede!
Leave a comment: