Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4B Avant Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sound Quality
    replied
    Originally posted by Heen Audio View Post
    Da ble jeg ferdig i dag

Ble en del kabler da det ikke var plass til 2 stk 6mm2 i terminalene. Er "kun" plass til 8mm2 i de

Som vanlig har jeg brukt M8 bolter med skiver og låsemuttere til terminaler. Høyttalerteppet/filten er fra Biltema. Limet jeg har brukt på og lime sammen kassa er som vanlig Bostik PU 800 Trelim. Og skruene er som vanlig rustfrie Essve. Laget i 25mm MDF. Teppet er limt med 3M spraylim.

Der er kassa på plass i bilen

Har testet litt forsiktig nå og det låter bra må jeg si
    Dette kan bli riktig så moro etter hvert
    Ferdig allerede ja
    Så ikke det med engang, svarte underveis som jeg leste meg gjennom tråden ser du.
    Ble jo seende meget rått ut dette, fin size på den kassa der. Dette tror jeg spiller pent og flytter mye luft. Skal forbi ændal til fredag så da svinger jeg innom deg Ole. Må ha en liten lyttetest vettu

Leave a comment:

• Sound Quality
    replied
    Originally posted by Heen Audio View Post
    De nye subbene kom i hus på fredag. 6 stk 12" som skal i kjerra nå. Hadde aldri i verden trodd jeg skulle handlet dette merket for og si det rett ut. Dere tror sikkert jeg har rabbla i hue eller noe sånt, men men

Blir gøy og prøve noe annerledes også for engangs skyld, er ikke sikkert billig subber er så helt på trynet heller. Enn vet jo ikke før en har prøvd det selv

Boss AR12D Specification:
    2" (51mm) 4 Layer Dual 4 Ohms Ceramic Coated Kapton Voice Coil.
    Cone Material: Color Chrome Treated Poly Injection
    5-Layer Fiberwoven Butyl Rubber Surround.
    Push Terminals
    FS: 28Hz
    Qes: 1.248
    Qts: 1.015
    Qms: 5.429
    Vas: 85.7 liter
    Xmax: 9 mm
    Xmech: 13.8 mm
    Re: 1.8 ohm
    Pe: 1200W/2400W
    Sens: 94 dB 1W/1M
    Mounting Depth: 132 mm

Den oppgitte rms effekten er det bare og se bort i fra. Det virkelige her ligger nok på rundt 250-300 wrms og 500-600 wmax.

Herregud og tøft Ole, sånn som dette er kult gjort. Gøy og se at noen tør og gå mot strømmen
    Blir knallgøy og se og høre hvordan dette blir når det blir ferdig

Leave a comment:

• Finnmarken
    replied
    Steike og du jobber da mann, for et nydelig sluttresultat det ble også. Ser meget nice ut rett og slett. Dette blir morro og høre på

Leave a comment:

• Thunder & Lightning
    replied
    Dette gikk unna, ble jo rett og slett kanonbra som vanlig dette Ole. Ser meget rått ut spør du meg. En sinnsyk stor kasse.
    Gleder meg til og høre denne

Leave a comment:

• Heen Audio
    replied
    Originally posted by Mrtical View Post
    Se her ja, gørr kult!!!
    Detta må jeg si falt i smak. (Ikke at jeg er boss fan, men har ikke noe imot det heller)
    Enig ang oppgitt effekt, men, man får jo hva man betaler for, å da er det vel ikke så galt.

Stiller samme spm som Atle her, kasse?
    Holder jo også til i arendal, så en titt underveis hadde vært artig. Stå på

Edit: så kassesvaret etter jeg postet(brukte tid på å skrive, å oppdaterte ikke først)
    Takker
    Er vel ikke veldig mange som er Boss fan, ikke jeg heller kan du sei.
    Man får hva man betaler for og da er jeg helt enig med deg at det ikke er så galt.
    Syntes de er verdt hver eneste krone etter og har testet de litt forsiktig nå

Er mye på esso stoa så vi sees garantert der oppe en kveld vettu

Leave a comment:

• Heen Audio
    replied
    Da ble jeg ferdig i dag

Ble en del kabler da det ikke var plass til 2 stk 6mm2 i terminalene. Er "kun" plass til 8mm2 i de

Som vanlig har jeg brukt M8 bolter med skiver og låsemuttere til terminaler. Høyttalerteppet/filten er fra Biltema. Limet jeg har brukt på og lime sammen kassa er som vanlig Bostik PU 800 Trelim. Og skruene er som vanlig rustfrie Essve. Laget i 25mm MDF. Teppet er limt med 3M spraylim.

Der er kassa på plass i bilen

Har testet litt forsiktig nå og det låter bra må jeg si
    Dette kan bli riktig så moro etter hvert

Leave a comment:

• Mrtical
    replied
    Se her ja, gørr kult!!!
    Detta må jeg si falt i smak. (Ikke at jeg er boss fan, men har ikke noe imot det heller)
    Enig ang oppgitt effekt, men, man får jo hva man betaler for, å da er det vel ikke så galt.

Stiller samme spm som Atle her, kasse?
    Holder jo også til i arendal, så en titt underveis hadde vært artig. Stå på

Edit: så kassesvaret etter jeg postet(brukte tid på å skrive, å oppdaterte ikke først)
    Last edited by Mrtical; 23-09-2013, 21:52.

Leave a comment:

• Heen Audio
    replied
    Originally posted by Skarstein View Post
    Er vel ingen her som er fan av slike billigmerker men lyd må det jo bli uansett av 6x 12" Regner med du har lagt noen tanker i kasse?

Forresten må jeg få hørt på det Gladen settet snart, dørene mine er ikke ferdig før om en uke eller to eller tre enda så må ha noe for å stille nysgjerrigheten
    Det har du helt rett i, men moro og teste billigmerke så er det gjort. Klart det blir lyd ut av 6 stk 12'ere.Ja ble en lukket kasse

Lytting ordnes vettu, er stort sett oppe på esso mellom 22.00 og 24.00 en 4-5 dager i uken

Leave a comment:

• Skarstein
    replied
    Er vel ingen her som er fan av slike billigmerker men lyd må det jo bli uansett av 6x 12" Regner med du har lagt noen tanker i kasse?

Forresten må jeg få hørt på det Gladen settet snart, dørene mine er ikke ferdig før om en uke eller to eller tre enda så må ha noe for å stille nysgjerrigheten

Leave a comment:

• Heen Audio
    replied
    hehe, takker så mye

Leave a comment:

• Thunder & Lightning
    replied
    Kult og tøft gjort, blir spennende dette her da

Leave a comment:

• lyd
    replied
    Dette kan jo bli spennende

Leave a comment:

• Finnmarken
    replied
    Boss har jo mildt sagt et litt frynsete rykte når det kommer til oppgitte RMS data på produktene sine. Men de som klager på at det ikke tåler noe er de som dreper de med altfor mye kraft over tid. Tror ikke Boss er så galt med tanke på pris/kvalitet. Vet om noen proffer som har bygget komplette biler med Boss Audio i statene med meget godt resultat og lang holdbarhet.
    Du vet svært godt hva du holder på med så dette vet jeg blir særdeles bra. Gleder meg til og se og høre åssen dette blir når sesongen tar til neste år igjen.
    Kult og se at en proffbygger her i Norge velger og prøve ut et billigmerke som Boss, thumbs up mister. RESPECT

Leave a comment:

• Heen Audio
    replied
    De nye subbene kom i hus på fredag. 6 stk 12" som skal i kjerra nå. Hadde aldri i verden trodd jeg skulle handlet dette merket for og si det rett ut. Dere tror sikkert jeg har rabbla i hue eller noe sånt, men men

Blir gøy og prøve noe annerledes også for engangs skyld, er ikke sikkert billig subber er så helt på trynet heller. Enn vet jo ikke før en har prøvd det selv

Boss AR12D Specification:
    2" (51mm) 4 Layer Dual 4 Ohms Ceramic Coated Kapton Voice Coil.
    Cone Material: Color Chrome Treated Poly Injection
    5-Layer Fiberwoven Butyl Rubber Surround.
    Push Terminals
    FS: 28Hz
    Qes: 1.248
    Qts: 1.015
    Qms: 5.429
    Vas: 85.7 liter
    Xmax: 9 mm
    Xmech: 13.8 mm
    Re: 1.8 ohm
    Pe: 1200W/2400W
    Sens: 94 dB 1W/1M
    Mounting Depth: 132 mm

Den oppgitte rms effekten er det bare og se bort i fra. Det virkelige her ligger nok på rundt 250-300 wrms og 500-600 wmax.

Last edited by Heen Audio; 23-09-2013, 20:56. Reason: La til specs på subbene

Leave a comment:

• ugn
    replied
    De bukkene så ikke dumme ut
    Frister nesten litt

Leave a comment:

Working...
X