Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i Bmw 325 E30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Miniboom
    replied
    Originally posted by Janthomas View Post
    da prøver jeg å gå for en bandpass, syntes disse også kan se rimelig tøffe ut også med litt plexiglasshjelp

Takker for input bilstereosenteret, nå må jeg bare finne ut hvor stor kasse jeg trenger og "hvordan" jeg skal bygge

Har mest lyst på at magnetene står mothverandre slik at det er kun da disse man ser om man har et lite plexiglass vindu på siden, dette er vel kanskje også den mest vanlige og mest lettvinne løsningen?
    Disse så faktisk ut til å passe godt i båndpass! Ikke voldsomt stor kasse heller, dog en del større enn om du hadde to lukkede kasser. Fordelen er at du slipper skramling i bagasjerommet osv.

Båndpasskassa WinISD foreslår er (lettere finjustert for enkelhets skyld) slik:

Portet kammer: 65, eventuelt 73 liter om du inkluderer volumet til en 40cm lang 6-toms port som trengs for å tune kammeret til 42hz. 65 liter er ikke medregnet portvolumet. Om du trekker porten opp av kassa for å få den opp i hattehylla, kan du m.a.o. lage kassa litt mindre enn hvis porten er inni. Logisk nok... Halve porten utenfor = 69-ish liter. Strengt tatt ikke SÅ utrolig nøye, tror jeg...
    Lukket kammer: 80-90 liter (kan evt. deles på to 40-45-liters lukkede kamre som spiller ut i det portede kammeret).

Om du finner ut at det blir trangt om saligheten baki der - min erfaring er at det nesten aldri går inn så mye utstyr som man vil, eller så stor kasse som man vil (mulig det er min dårlige planlegging) - så kan disse elementene kose seg i 45 liter volum pr. stk.

Leave a comment:

• Janthomas
    replied
    Se derja kommer nok til å bygge en selv tenker jeg for lærdommens skyld

Leave a comment:

• Bilstereosenteret.no
    replied
    Denne har vi solgt til E36 sedan, som blir veldig lik mtp bass i bagasjen. Hvis du ikke ønsker å bygge selv.

http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17092

Leave a comment:

• Janthomas
    replied
    Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
    Fordelen med bandpass er at du kan kjøre portene opp i hattehylla og få all lyden inn i kupeen. Bassrefleks og lukket kasse vil spille i bagasjerommet og lite lyd vil komme inn ikupeen.
    da prøver jeg å gå for en bandpass, syntes disse også kan se rimelig tøffe ut også med litt plexiglasshjelp

Takker for input bilstereosenteret, nå må jeg bare finne ut hvor stor kasse jeg trenger og "hvordan" jeg skal bygge

Har mest lyst på at magnetene står mothverandre slik at det er kun da disse man ser om man har et lite plexiglass vindu på siden, dette er vel kanskje også den mest vanlige og mest lettvinne løsningen?

Leave a comment:

• Bilstereosenteret.no
    replied
    Fordelen med bandpass er at du kan kjøre portene opp i hattehylla og få all lyden inn i kupeen. Bassrefleks og lukket kasse vil spille i bagasjerommet og lite lyd vil komme inn ikupeen.

Leave a comment:

• Janthomas
    replied
    det er skjært ut hull til 6x9 fra forrige eier så jeg tenkte å bare la disse være åpne for lettere få bassen inn i coupe, vil bandpass fortsatt være best da? eller høres dette ut som en dum ide?

De kjører bandpass i sine e30?

Leave a comment:

• golfnos
    replied
    fordelene med bandpass i lukket sedan er vel først og fremst at du faktisk får lyden inn i coupeen, men det kan andre forlare dypere..

2 av mine naboer har hver sin Helt like E30 til din, samme felger og bare begge er koksgrå

Leave a comment:

• Janthomas
    replied
    Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
    Bandpasskasse er det som funker best i disse bilene. Jeg hadde, i hine hårde dager, diskant + 6,5 midbass i kickpanel + 2x10" i bandpass. Funka veldig bra
    Takk for det tipset syntes bandpass kasser også kan se meget tøffe ut

Hva er fordelene og ulempene med feks porta kasse og bandpass kasse?

Leave a comment:

• Bilstereosenteret.no
    replied
    Bandpasskasse er det som funker best i disse bilene. Jeg hadde, i hine hårde dager, diskant + 6,5 midbass i kickpanel + 2x10" i bandpass. Funka veldig bra

Leave a comment:

• Janthomas
    replied
    Originally posted by titus41 View Post
    Godt å se at andre også tar vare på disse e30'ne
    fortsett med bilder !!! ....
    hehe har da mange bilder av bilen, men er jo et bilstereoforum?

Venter på ny subb nå så da begynner kassebyggingen

Leave a comment:

• titus41
    replied
    Godt å se at andre også tar vare på disse e30'ne
    fortsett med bilder !!! ....

Leave a comment:

• Janthomas
    replied
    da ble det bestilt enda en soundstream t5-15
    Last edited by Janthomas; 17-05-2011, 13:49.

Leave a comment:

• Janthomas
    replied
    85l, blir da 170l da med 2stk? eller er det ikke slik det funker? (ja jeg er grønn på dette)

Leave a comment:

• Janthomas
    replied
    jeg har tenkte å dempe bilen ja, men ikke i første omgang

Ugn: Det er skilter på den:P årsavgift er bare ikke betalt pga jeg akkurat har kjøpt den og den er på sykehus for litt rustfiks

Leave a comment:

• Judys Bilstereo
    replied
    opptimal porta kasse til dette elementet er 85l ifølge produsent. Har du tenkt å dempe bilen?

Leave a comment:

Working...
X