Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har jeg gjort noe feil ved kobling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tråden bare forsvant

    Comment


    • #32
      Jeg slettet trådene du laget da det holder med en tråd.
      Stikk og prøv det jeg sa så finner vi nok ut av hva som er problemet.
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #33
        Forsterkerne gikk ikke i protect, bare slo seg av, samtidig som det sa ett lite "putt" i subben når de slo seg av. Fikk omtrent 0.1-0.2 V i høyttalerutgangen på mono. Strømmen inn var på 12.6 på strømkablene, og remote var 5.5V hele tiden. Forsterkerne kobler ut og inn når dette skjer

        Comment


        • #34
          Bilde 1: Mono 1
          Bilde 2: 4 kanaler
          Bilde 3: Mono 2
          Bilde 4: Strøm mono 1




          Skulle tro at når gain sto på 6V var den på max, men var omvendt. Deto mer mot 100mV desto mer bass
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Originally posted by Anderspr0 View Post
            Forsterkerne gikk ikke i protect, bare slo seg av, samtidig som det sa ett lite "putt" i subben når de slo seg av. Fikk omtrent 0.1-0.2 V i høyttalerutgangen på mono. Strømmen inn var på 12.6 på strømkablene, og remote var 5.5V hele tiden. Forsterkerne kobler ut og inn når dette skjer
            tror du har målt feil om du får 0,1v på utgangen. Husket du å måle vekselspenning?
            5,5V på remote hørtes rimelig lavt ut. Prøv å ta remote direkte fra pluss.

            Originally posted by Anderspr0 View Post
            Bilde 1: Mono 1
            Bilde 2: 4 kanaler
            Bilde 3: Mono 2
            Bilde 4: Strøm mono 1




            Skulle tro at når gain sto på 6V var den på max, men var omvendt. Deto mer mot 100mV desto mer bass
            6v henviser til maksspenningen ut fra spiller. Om du har den på 6v så må du ha høy spenning fra spiller for å få utnyttet effekten. på 100mv så trenger du bare 0,1v inn på rca for å "makse" forsterkeren.
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #36
              Målte på kanalutgangen, hadde på ACV eller hva det heter. Rullet på 0.1-0.2.
              Sist gang jeg koblet fra + til REM måtte jeg kjøpe ny spiller, den ble kortsluttet elns

              Comment


              • #37
                0,1-0,2v må være feil..

                Du må jo selvfølgelig ta ut spillerens remote fra forsterkerne om du skal koble kabel fra pluss til remote inn på forsterkerne
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #38
                  Brukte 200 VAC nå, rem viste 11.6, subbene 4-5

                  Comment


                  • #39
                    Opptil 12 Vac i kanalene når forsterkerne slår seg av
                    Last edited by Anderspr0; 08-05-2012, 15:33.

                    Comment


                    • #40
                      Mange ohm har du koblet de to subbene i på hver forsterker?
                      REM må ikke måles med VAC. Men prøv å ta ut remote fra forsterkerne og trekk heller kable direkte fra pluss til remote på forsterkerne. Om de fortsatt slår seg av da så er det ikke det som er problemet. Om de holder seg på må du koble remote via et rele.
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #41
                        4 Ohm. Koblingen ser du på post nr 3 i linken. http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=16313

                        Skal ut å prøve dette. 5.5 på REM var med Bat 9V

                        Comment


                        • #42
                          om du har 12v på utgangen og 4 ohm kobling så subbene så får du maks 36w inn på subbene før det kobler ut.
                          Men hva med å prøve det jeg sier? Har selv opplevd at noen forsterkere slår seg av når man har koblet remote uten rele og man kommer opp på en viss nivå med lyden.
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #43
                            Funket!! Hvilket relee?

                            Comment


                            • #44
                              Ser du hjalp en tidligere, der sa du akkurat det som var til meg
                              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=13911

                              Kjøpte ett vanlig rele med dobbel utgang, samt kabler og koblinger ++ 2.5mm2 kabel holder vel?

                              Comment


                              • #45
                                Ser du får kyndig hjelp med forsterkerproblemene dine så det lar jeg ligge.
                                Ang porter, har du kjøpt de så smekk de i, om et element overlapper noe av flensen har liten eller ingen betydning.
                                Port under/bak vil nok fungere fint inni bilen med bakdørene lukket igjen, usikker på bidraget med dørene åpne.
                                I verste fillefall hadde jeg montert portene uten flens, hey, dere er russ og portstøy er ikke det verste vel så lenge trøkket i bassen er der?

                                Mvh
                                Dag Johansen
                                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                                Comment

                                Working...
                                X