Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stille inn mono og 4 kanalers forstekere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stille inn mono og 4 kanalers forstekere.

    Har lest mye og sett mye på Youtube, men er fortsatt noen hull her.

    Mono: "Skru spilleren på maks og still inn til den vrenger seg og litt tilbake blablabal", men skal den bare stå på uten noen musikk, med subbene tilkoblet?

    4 kanaler: Denne har front og rear, men siden det er en russebil er alle på omtrent samme plass. Skal jeg bruke front og rear, eller bare front?



    Oppsettet er:
    Pioneer DEH-2200UB
    Jbl GTO 14001 (2 stk) 1500watt
    4 12" Dynabel DY9242 - 500 watts
    Jbl GTO 1004 - 600 watt
    4 stk Jbl GTO 938 100w/300w peak
    2 stk Pioneer 80w/260w peak

  • #2
    Du skrur spilleren på ca 75% av maks og skrur opp gain på forsterkeren til det omtrent vrenger. Du må ha på skikkelig musikk når du tester.

    For at du skal få lyd ut av ein forsterker må du ha lyd inn. So har du høgtalere tilkoblet rear utgangen, må du ha signalkabler inn på rear inngangen på forsterkeren.

    Comment


    • #3
      Koblet opp alt sammen og forsterkeren har strøm og remoten funker. Men da jeg koblet til subbane og prøve å spille av en sang, funket det dårlig med ingen reaksjon. Skrudde litt på alle knappene/justeringene uten noe merkbar forskjell.

      Er koblet opp en forsterker på 2 subber i 4 Ohm. Men ingen av kassene funket. 4 kanaleren sendte signal til høyttalerne, så det funket med tanke på signalkabel. Det er 2x4 Ohms subber.

      Koblet opp slik som bildene nedenfor viser? Har jeg misforstått spolenummerene? Legger opp bilde av hvordan jeg har koblet det opp, og hvordan det skal være.
      Attached Files
      Last edited by Anderspr0; 04-04-2012, 13:29.

      Comment


      • #4
        Og hva er forskjellen på front og rear på forsterkeren @ 4 kanalers? :-)

        Prøvde som sagt ett par høyttalere på forsterkeren, 3 veis 6x9 pioneer, men hørte bare bakgrunnsstemmene og musikken, ikke selve "hovedgreia"..

        Comment


        • #5
          Se under guider...
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            Selve koblingen jeg ikke finner svar på noen steder, fint om du/noen kunne ha sett på den :-)

            Noen tips om hvordan push-mekanismen holder kabeltrådene bedre? De faller ut så lett, er 4mm2 kabler
            Last edited by Anderspr0; 05-04-2012, 00:25.

            Comment


            • #7
              Håper på svar fra noen snart, burde være relativt lett for de som kan det :-)

              Comment


              • #8
                Hvis kablene faller ut så er jo problemet klart. skal ikke dette ut. både front og rear skal kobles til spilleren ved å splitte signalet i ditt tilfelle.


                Mvh kim
                Last edited by kimafro; 06-04-2012, 16:41.

                Comment


                • #9
                  1. Er koblingen jeg tegnet riktig iforhold til rockfords?
                  2. Har koblet til front og rear, men er lyden forskjellig i disse?
                  3. Er det noen triks for å få de til å sitte bedre i push-greia? Lodde, kabelsko?

                  Comment


                  • #10
                    ja
                    nei
                    skal greide og sitte uten noe hjelp, men bare og prøve seg fram
                    spiller: pioneer p88
                    front: Hertz MLK 165
                    sub: polk sr104 x2
                    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                    Comment


                    • #11
                      Om de sitter dårlig, så legg kabelen dobbelt. Altså, avisoler litt mer, og brett kabelen tilbake en gang, sånn at det blir 8mm2 i stedet for 4mm2.

                      Utover det, så ser det rett ut på koblingsskjema.

                      MEN: har du sjekket på spilleren din at sub er aktivert? På enkelte spillere, så må man aktivere sub for å få den utgangen til å spille.

                      Om du kobler høytalere på Rear på forsterkeren, så må du ha signal fra Rear på spilleren til Rear på forsterkeren via phonokabler.
                      Sture Vedal

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by chin View Post
                        Om de sitter dårlig, så legg kabelen dobbelt. Altså, avisoler litt mer, og brett kabelen tilbake en gang, sånn at det blir 8mm2 i stedet for 4mm2.

                        Utover det, så ser det rett ut på koblingsskjema.

                        MEN: har du sjekket på spilleren din at sub er aktivert? På enkelte spillere, så må man aktivere sub for å få den utgangen til å spille.

                        Om du kobler høytalere på Rear på forsterkeren, så må du ha signal fra Rear på spilleren til Rear på forsterkeren via phonokabler.

                        Var en "ground loop" kabel som funket dårlig, brukte denne til å skjøte på RCA kabelen da jeg manglet 30 cm. Loudness og bass ++ var satt på minimal.

                        Spilleren røk, så måtte kjøpe en ny. Pioneer DEH-8300SD, med 3 RCA utganger

                        Comment


                        • #13
                          Kjempe bra på en positiv måte. hehe. da kan du kontrollere lyden bedre :-) men litt dritt at ting blir ødelagt. men en lærer av sine feil. var det signal kabelen som datt ut?


                          Mvh kim

                          Comment


                          • #14
                            Hadde problemer med å få fram lyd, det var "loopen" som ikke var helt god
                            Hadde også litt problemer med å få remotesignalene på tomgang, så dreit meg ut å stakk en kabel fra pluss til REM på forsterkeren, skjedde en kortslutning i spiller :-D

                            Comment


                            • #15
                              Om jeg har koblet sammen 3 forsterkere, trenger jeg remote til bare den første, eller alle? De er koblet sammen med Input>aux out osv. Altså bare en RCA fra spiller.

                              Comment

                              Working...
                              X