Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har jeg gjort noe feil ved kobling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Anderspr0 View Post
    Bosted er feil ;-) bestiller 4 rør ikveld. Hvordan blir det med litermengden nå da? Mente portet skal ha mye mere liter
    "skal ha" er et veldig strekkbart begrep.
    Min simulering er nok ikke beregnet på finlytting av Kari Bremnes, det er for å gi dere en god del mer dypbass.
    Kortere rør enn 20cm = enda mer bass rundt 40-45-50Hz + dårligere transientgjengivelse.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #17
      Tanken var om dere var på landstreffet og ønsket alt ordnet opp i men siden dere ikke er det så får det så være :-) Lykke til videre med bygginga
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Ok! Kjøpt inn 4 Aeroport sett, 4". Men hvor mye klaring MÅ det minimum være fra port til vegg framom? Dørene står 3-5 cm framfor subbene :-/

        Comment


        • #19
          Ingen som vet?

          Comment


          • #20
            3cm er snaut... men det det går nok greit.
            Om noe så kan du prøve med kortere rør om det ikke låter bra i første omgang!

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #21
              Han mente nok fra utsiden til dørene i starcraften.hehe ført gjort. dere må nesten bare prøve og se som dag sier. blir nok bra :-)

              Mvh kim

              Comment


              • #22
                Får ikke plass til 4" Man kan vel ikke montere de på motsatt side av kassen heller? Altså under soffaen

                Comment


                • #23
                  Fikk bare plass til 4" røret, men ikke endestykket.

                  Comment


                  • #24
                    Kanskje jeg kan felle inn endestykket, slik at den går litt under bassen? Eller blir det blåselyder av subben litt over hullet?

                    Comment


                    • #25
                      Droppa røret. La merke til at HPF på forsterkeren var på halv, og LPS på max. Justerte HPS ned til 10 (minste), og LPF til 70-80. Ble mye bedre.

                      På spilleren er det mye justeringer, bla. HPF, og endel frekvenser med + og -, (100, 350, 1000, 5000, osv) Noen forslag om noe annet som kan hjelpe på med lyden?

                      Når bassen (500watt rms) er skrudd på det normale på spilleren, og når jeg skrur opp volumet til 25/61, går spilleren i protect. Hvorfor det? Jordingen er igjennom 3 batteri og i massivt karosseri. Det er totalt 4 stk 70 AH batteri som er fulladet, bruker 4mm2 kabler fra forsterker til subber. (1200watts forsterker i 4 ohm på 500 watts subber, altså 500-600watt pr. (gain er justert under det jeg satte på ved hjelp av multimeter og utregninger)) Hvordan kan jeg forbedre dette?

                      Comment


                      • #26
                        Viss spilleren går i protect, kan det godt være at den har for tynne strømledninger. Viss den har det, so bytt til 2,5mm2 kabler.

                        Comment


                        • #27
                          Ikke spilleren, men forsterkeren

                          Comment


                          • #28
                            Prøv å spille f.eks 50hz tone og mål spenninga på høyttalerutgangene på forsterkerne som kutter. Finn ut hvor mange volt de gir ut når det kutter. Når du har gjort det kan du skrive det her.
                            Så måler du spenning overi nngangen til forsterkeren når det kutter.

                            Ellers, er remote koblet gjennom rele?
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Hifonic View Post
                              Prøv å spille f.eks 50hz tone og mål spenninga på høyttalerutgangene på forsterkerne som kutter. Finn ut hvor mange volt de gir ut når det kutter. Når du har gjort det kan du skrive det her.
                              Så måler du spenning overi nngangen til forsterkeren når det kutter.

                              Ellers, er remote koblet gjennom rele?

                              Monoene kobler ut hele tiden når jeg skrur på lyd, uansett om jeg skrur ned bass-trykket og subwoofer-nivået på spilleren, så er det ved volum 28-30/61. Prøver å stille inn subbene, men de kobler ut uansett


                              Har nok bare brukt noen kabel-grener og splittet ledningen i 3.

                              EDIT: Nå ble jeg usikker på om den virkelig går i "protect" eller om den bare slår seg av? Kanskje remoten ikke leverer nok ved lydpådarg??

                              Comment


                              • #30
                                Svarte akkurat på den andre tråden du opprettet om samme problemet, men du slettet den før jeg fikk trykket på send?

                                Uansett, tyder på problemer med strøm til forsterkerene. Første bud er å faktisk måle spenningen inn til forsterkerene når du spiller, har du gjort dette? Bruk multimeter og mål over strømterminalene på monoblokkene. Hva viser spenningen når forsterkerene begynner å lyse på protect?

                                Hvordan er gain stilt på monoblokkene? Hjelper ikke nødvendigvis å stille ned bassnivået på spilleren om den gir ut 2 volt på fullt signal og 1v med bassnivået nede, om forsterkeren får overstyring på innsignalet ved alt over 0,2v (ved gain på maks).

                                EDIT: du skrev i den andre tråden at protectlyset kom på, nå har du redigert det til at du ikke er sikker på om de går i protect eller slår seg av? Remoten følger ikke lydnivået, enten slår den på forsterkeren eller ikke, det er ikke sånn at forsterkeren krever mer remotesignal når du skrur opp lyden.
                                Last edited by Haakon O; 08-05-2012, 14:47.
                                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                                Comment

                                Working...
                                X