Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg hadde bilen på service, jajaja.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hatt den ene bilen på service i dag, en vanlig 120k service. 5000 spenn takk
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #32
      Vegard:
      Nice men en solskinnshistorie da!

      Det virker som om servicer er langt billigere i utlandet, slik som alt annet..

      En kompis av meg hadde en rimelig ny V40 1,9L 200hk (m/alt), ganske nice bil, og var på ferie ned over Europa. Når de kom var på vei ned over, skar motoren seg i Tyskland. Fikk bilen rett inn på Volvoverksted og reparerte ALT for en tredjedel av hva det ville kostet hjemme i Norge.. Også fortsatte ferien.. Nice...

      Kanskje det er planen... Planlegge tur til Tyskland for billig øl og service på bilen..
      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

      Comment


      • #33
        Originally posted by thomasekeli View Post
        Kanskje det er planen... Planlegge tur til Tyskland for billig øl og service på bilen..
        Vi har jo Tore vi
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #34
          Hehe.. Vi betalte 1.28dkr per øl der nede : ) Kjøp nok, så er det jo verd turen!
          Vi tenkte å stikke innom noen bilrekvisitabutikker og bilstereobutikker og sånn.. Men vi hadde ikke planlagt på forhånd, og var helt lost når vi kom fram dit. Visste ikke helt hvor vi skulle spørre.. og ingen snakket engelsk nesten.
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • #35
            Originally posted by Typhon View Post
            Mathias: Den feilen minner meg om en sporadisk feil hos meg. Jeg vet godt hva feilen er, men siden den inntreffer cirka en gang i måneden og bare varer et par dager gjerne så har jeg ikke giddi å gjort noe med det enda.
            Hos meg er det tennkasetten som man setter over pluggene som svikter. Det som skjer er at all motorkraft forsvinner, cirka samme som deg vil jeg tro. Selv den minste bakken blir alt for tungt for bilen, girer ned men det hjelper lite.

            Håper det løser seg for deg da
            Litt mer problematisk her, siden den går på diesel. Var i kontakt med verksmester i dag, og de har fått byttet turboen, den gikk hele 4 km før feilen oppsto igjen....
            Mathias.... Soundman is alive
            Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
            Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

            Comment


            • #36
              Kjip bil du har handlet deg...
              Det der hadde jeg ikke giddi å styre med, ass.. Hvordan går det med advokatene..?
              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

              Comment


              • #37
                Har mange slike historier på lager jeg også, men den beste historien er faktisk noe som skjedde nå i går..

                Var innom ett opelverksted med varebilen for å få byttet bremsesklosser bak på den før jeg skal på ferie nordpå. Spurte sånn ca hva det ville komme seg på totalt, hvorpå mannen bak disken sier tja tjo rundt 1000kr + / -... Ok, det skal jeg klare å stå inne for, så dro jeg avgårde til sverige for å handle litt.

                Kom tilbake par tre timer senere, og spurte etter bilen. Fikk regninga, 2000,- kom den på. Konfronterte ett par andre karer bak disken om at dette var dobbelt av hva jeg hadde fått anslått, og ville ikke betale regningen slik det var. Han fyren som jeg hadde snakket med, han så på meg men ville ikke møte meg framme ved kassen. De to andre påstå hardnakket at han ikke hadde noen forutsetning for å kunne anslå pris, og jeg måtte bare pent finne meg i å godta regningen slik den var.

                Jeg betalte og ba dem reise til helvette.
                Siste gang jeg bruker merkeverksted jeg også. Skal definitivt høre med ett Peugotverksted her i byen som jeg har kjempegod erfaring med fra tidligere om de kan være interessert i å ha meg som kunde, selv om jeg ikke kjører peugot.
                Sture Vedal

                Comment


                • #38
                  Hm..
                  Jeg forstår frustrasjonen din, men han ga deg jo ikke et prisantydning - egentlig...
                  Han gjettet hvor mye han trodde det kanskje kom til å koste... En prisantydning får du skriftelig. Hvis ikke havner man i akkurat den situasjonen du gjorde i går..

                  Men jeg skal si meg enig med deg, da.. Hvis fyren gjetter på rundt 1100 også ender det på 90% mer... Da burde han ikke ha gjettet i det hele tatt..

                  Forhåpentligvis sparte du litt penger ved å handle i Sverige, så kanskje det kan gå opp i opp?
                  [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by thomasekeli View Post
                    Kjip bil du har handlet deg...
                    Det der hadde jeg ikke giddi å styre med, ass.. Hvordan går det med advokatene..?
                    Det ser ut til at det snart er en kjølebil tilsalgs i Oslo-området.... Nå skal de bare prøve å bytte bus-hjernen. Det snodige er at G4S har en drøss maken biler, hvorav bare èn har akkurat samme problem. Prøver å få dem til å prøve en sentral-hjerne fra en 163-hester, og de begynner faktisk å komme litt på gli.
                    Mathias.... Soundman is alive
                    Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                    Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                    Comment


                    • #40
                      Jeg hadde ALDRI turt å sette bilen min på et ikke-autorisert verksted, uansett hvor dyktige de er, grunnen? Jo, sjelden bil, og vil helst ikke la noen ikke-autoriserte verksteder skru på henne

                      Comment


                      • #41
                        Hm. Tror nok du rent teoretisk er inne på noe her Han5y.. Det er samme tankegangen jeg egentlig har hva angår merke-/ikkemerke-verksted..

                        Men nå skal det jo sies da, at en mekaniker som jobber på et orginalverksted for Ford, ikke nødvendigvis kan alle Ford-modellene inn og ut..

                        Men det er klart.. Har man en spesiell bil vil man nok gå den ekstra milen for å sikre seg kvalitet på arbeidet. Men sånn sett.. Verdens dyktigste Alfa Romeo-mekaniker kan ha blitt drit lei merkeverkstedet han jobbet på, og begynt på et ikke merkeverksted.. Og nå er det nå en gang slik da, at kompetansen følger hue, ikke arbeidsplassen..

                        Men som sagt; Jeg er i utgangspunktet enig med deg.
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment

                        Working...
                        X