Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg hadde bilen på service, jajaja.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg hadde bilen på service, jajaja.....

    Må nesten fortelle hele historien her..

    Kjøpte en focus (som da var 2 år gammel) for 1,5 år siden som hadde rullet 36 000km for snaue 300 000,- hos Ford her i byen.

    Etter en liten stund så lakk det inn litt vann i taket, som viste seg å være en løs takantenne, dette fikset de raskt, garantisak ikke noe å tenke på..
    Så plutselig startet bakluka å åpne seg når vi kjørte, noe som viste seg å være en feil på håndtaket på bakluka, som er elektronisk. Ble fikset på garanti.
    Så kom 60 000km servicen, hvor de fikset både ett og annet, og displayet (EATC'en) til AC'en på passasjersiden hadde luftbobler, dette prøvde de å fakturere meg siden garantitiden var gått ut, da jeg konfronterte de med at dette var en reklamasjonssak så ble denne summen slettet fra fakturaen.
    Så alt i alt kom det på 5500kr.

    Så her i forrige uke var det vel så hadde jeg den inne på 80 000km servicen (som koster 1990,-) hvor EATC displayet IGJEN hadde luftbobler, hvor de IGJEN prøvde å fakturere meg for det når jeg sa ved innlevering at det var garanti/reklamasjon.
    På toppen av dette byttet de en hel masse ting jeg ikke hadde bedt om, som de tok seg greit betalt for.
    Når jeg da henta bilen på kvelden kjørte jeg ca 2km før begge bakdekka nesten ramlet av, etter at de bare hadde entret mutterene på begge bakdekkene, så kunne skru to turns så kom de av.

    Fakturaen i posten lød på 9500,- hvor EATC saken var med til ca 600kr, reiste tilbake og fortalte hva som hadde skjedd dagen før og at jeg nå var svært lite fornøyd og sa de fikk gjøre noe med den fakturaen, siden jeg nå måtte ta fri fra jobb for 2.gang pga feil de har gjort.

    Joda de var veldig ydmyke og skulle ordne det. Ny faktura kom i går på 8900,- med forfall 6.desember..


    Hva synes dere om sånt a?
    Last edited by dBcompaniet; 04-12-2008, 14:02.

  • #2
    Jeg synes det er helt forkastelig, men samtidig ser jeg det stadig vekk hos de fleste bilbutikker/verksteder. Slepphendt service til mange mange lapper.

    Hadde selv Citroenen min på verksted hos de jeg kjøpte den av, siden jeg hadde litt god kontakt med de (merk hadde). De hadde bilen min i 3 lange uker fordi varmeapparatet mitt ikke virket. De fant til slutt ut at det var et relè som var gåent og skiftet dette. Betalte heldigvis ikke for alle verkstedtimene de hadde brukt, men likevel da!
    Det beste av alt var når jeg en kveld var innom parkeringsplassen der de parkerer bilene om kvelden. Det funket ikke å låse opp bilen med fjernkontrollen. Tja, kanskje ikke så rart når de ikke hadde låst bilen engang!
    I say no more!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Dette minner meg om to episoder som vi i heimen vår har blitt utsatt for..
      For endel år siden så hadde faren min en bil inne til service for mange år siden. (Faren min er av den typen som hjalp meg sette sammen min første forgasser pr tlf, så han er godt over snittet kyndig på bil). Han skulle hente den igjen, og så at det lå en pent innpakket registerreim i baksetet på Mazda'en sin.. Han spurte mekanikeren som hadde tatt servicen hva dette var..
      Jo, mekanikeren sa at han skiftet registerreima fordi den snart skulle byttes, og at den så litt slitt ut..
      Jaha sa fattern og gikk inn til verksmesteren og fortalte dette. Verksmesteren sa at han stolte på det hvis mekanikeren sa det... Han tok med seg verksmesteren uti verkstedet igjen til mekanikeren og fortalte han at dette skulle ikke han betale noe for... hvorfor ikke spurte verksmesteren?
      Jo, sa fattern.. det er registerKJEDE på denne bilen, så det er kul umulig at han har bytta registerREIM da....
      Trenger vel ikke å nevne at mekanikeren fikk en lengre ubetalt ferie etter dette? hehe

      Jeg hadde en episode forrige januar hvor jeg fikk tilbake bilen min ikke godkjent men ferdig bulket fra verkstedet som skulle eugodkjenne den.. men jeg oppdaget ikke det før etter 1,5 uke.. og da jeg konfronterte dem med det.. så sa de at den måtte ha vært sånn når jeg leverte den, eller at det hadde skjedd utenfor...
      Jeg og pappa hadde vasket over bilen kvelden før jeg leverte den, fant ikke noe... og da jeg skal montere nye dempere foran 1,5 uke etterpå (går til jobb, og når det jeg er ferdig på jobb så er det mørkt, så hadde ikke studert bilen utvendig, hadde lagt merke til at ene hjulkapselen min var sprekt, men tenkte ikke over det..)
      Ser jeg at felgen har fått seg en knekk, hjulkapselen er som sagt sprekt i to, og har en firkantet bulk på toppen av hjulbua mi foran, med en knekk i skjermen midt på, og den er halvveis løs nederst.. akkurat som om den har detti ned fra bukken, truffet en stolpe og bakken så hardt så kapselen har sprukket, og skjermen bøyd seg.... jeg kommer aldri til å bruke DS auto noe mer ihvertfall...

      Så det er sånne som prøver seg over ALT og til alle tider... Så lurer på hvor Reidar (bilmekanikeren i Pondus) holder til.. hehe..
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

      Comment


      • #4
        syns det er så dårlig serviceinstilling på verksteder for tiden jeg. slappe jvler.

        har en forsikringssak på bilen min, og ville ha den taksert. var ingen som ville taksere den, så lenge det var snakk om kontantoppgjør. merkeverkstedet jeg har hatt bilen inne til FLERE ganger sa og blankt nei. syns det er dårlig, ikke hadde de mye å gjøre på karosseriverkstedet der heller.
        mvh Sindre Carlsen

        Comment


        • #5
          Uten å pisse noen oppover ryggen så sier jeg; BRUK ALDRI MERKEVERKSTED!! Det jobber alt for mange delebyttere og alt for få mekanikere på slike verksteder.

          Brukter man et uavhengig verksted så har de skrudd på veldig mange flere merker og modeller og får en langt større erfaring i feilsøking og forskjellige reperasjoner. På et merkeverksted er det dessverre alt for mange like feil som går igjen at mange jobber går av gammel vane.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Dog ser man mye rart av andre verksted også da..

            Det kan nok godt være at det du sier her Pål stemmer bedre enn myten om at merkeverksted er de beste verkstedene.. Men jeg har troen på at det er menneskene som skal inneha kompetanse og kunne faget - totalt uavhengig av hvor de jobber..

            Jeg setter ikke bort bilen min hvis jeg ikke føler meg trygg/komfertabel med mekanikeren, og stoler på han, enten det er et merkeverksted eller ikke.

            Og til slutt vil jeg gjerne fortelle om når min mor hadde bilen inne hos Snap Drive.. Hva som var galt med bilen er i denne sammenheng ikke viktig (...), men det fantastiske var at hun et par dager etter å ha hentet bilen fikk en SMS fra verkstedet hvor de skrev følgende: "Hei! Når du hadde bilen din på verkstedet vårt la vi merke til at du hadde fire slitne vinterdekk, og vil derfor få tilby deg nye dekk til en god pris. Hilsen Snap Drive"
            En ting var at prisen var alt annet enn god. Noe annet var at min mor hadde én uke gamle vinterdekk på bilen når den var inne hos Snap Drive..(!)
            Dette er ikke er merkeverksted, som alle sikkert vet, men de øynet så absolutt muligheten til å tjene noen ekstra laken på en forfjamset dame i sin beste alder som ikke vet det grann om bil. - Annet enn at hun nettopp hadde brukt masse penger på nye vinterdekk....

            Så der fikk dere den, Snap Drive. Værste stedet jeg vet om.

            Og uten å skyte meg selv i foten; Så finnes det sikkert dyktige mekanikere hos Snap Drive også altså. Akkurat slik det gjør hos Volkswagen forhandleren jeg har hatt Polo'n hos....

            Men det later til å bli en trend at merkeverkstedene gjør, som du sier Pål, mer og mer rutinemessige småting, og at de på denne måten muligens mister litt av den generelle mekaniker-kompetansen. Det skal man ikke se bort i fra. Det er klart det er noe annet å skru bil, og å leke med diagnose verktøy...
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Verksted er noe herk uansett spørr en meg. Bilen har vært inn til verksted flere ganger på under ett år (jadda jadda.. ) og det er kun EN gang jeg er blitt fornøyd, vel og merke etter klaging.
              Jeg leverte bilen min til et verksted da bilen slet med sirkulasjon i kjølesystemet. Nei det måtte væra toppakningen mente verksted karn. Så ble topp sendt av gårde for planing og sliping. Dette tok ikke lenger tid en 2 uker..
              Når pakkning var skjifta og alt skrudd sammen igjen ga han beskjed om at det bare var og hente bilen. Det gjorde jeg også, og jadda.. Etter noe over en km kjøring koka vannet igjen. woho.. Og skjifte den toppakninga hjalp meg fint lite. Enda mindre hjalp regninga på 8 høvdinger..

              Jeg syns verkstedene blir stadig dårligere og dårligere. Er stadig fler som klager over arbeidt dems..
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #8
                Modern har en A6 og kjørte den på den lokale Møller for 60.000 service. Glad og fornøyd hentet hun bilen og satte kursen hjemover. Etter en kilometer og noen lyskryss så kommer hun til en rundkjøring. På tide å sette igang oppbremsingen. Lite høy i hatten ble hun da hun trampet bremsepedalen rett i gulvet...... Brekket fikk duge så hun fikk snilet seg tilbake til verkstedet. Og joda, Møller hadde glemt å fylle bremseveste etter de hadde tappet systemet....


                Feil kan skje alle, men denne var så grav alvorlig at den burde ha fått konsekvenser for verkstedet. Hva om hun hadde kjørt rett ut på E18, lagt bilen i 100 og mått ta en nødoppbremsing?
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Burde ringt NAF med en eneste gang, så saken hadde blitt dokumentert og rettsforfulgt. Det der er jo straffbart!
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                  Comment


                  • #10
                    Virker som ganske mange har vært borti uheldige verksted-besøk... hehe.
                    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                    Comment


                    • #11
                      Og så har du fattern som skulle bytte lyspære i primeraen de hadde før, men kom ikke lengre enn til å åpne panseret, og legge det nedpå forsiktig for å utsette det til etter middag. Saken ble glemt, og når muttern lå i 80km/t dagen etter fløy panseret opp med påfølgende skader på tak, frontrute og sideskjermer, samt selve panseret! Er det noe rart han overlater sånt til meg nå?
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment


                      • #12
                        Her har man et flott eksempel. Sitater som er henta fra denne artikkelen: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3972234.ece

                        Han tok med bilen på verksted og de trodde først det var en reklamasjon på en del. Den ble byttet, men bilen var ikke noe bedre. Det bar inn på verksted igjen.

                        Det er alt for tullete av verksted og bytte en del bare fordi de tror/mener det er denne delen som gjør at en feil er oppstått. De må da for fanken væra 100% sikker på at det de gjør vil forbedre bilen..
                        VW Corrado - Prosjekt bil
                        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                        I´m BANKRUPT - A G60 owner

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by r3mark View Post
                          Er det noe rart han overlater sånt til meg nå?
                          JA
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Oekern View Post
                            Her har man et flott eksempel. Sitater som er henta fra denne artikkelen: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3972234.ece

                            Han tok med bilen på verksted og de trodde først det var en reklamasjon på en del. Den ble byttet, men bilen var ikke noe bedre. Det bar inn på verksted igjen.

                            Det er alt for tullete av verksted og bytte en del bare fordi de tror/mener det er denne delen som gjør at en feil er oppstått. De må da for fanken væra 100% sikker på at det de gjør vil forbedre bilen..
                            Billigere å bare bytte del, enn å bruke xxxx timer på feilsøking på reklamasjon.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #15
                              Bare synd de overfører kostnaden for unødig delebytting og alt for mange timer med feilsøking på kunden.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X