Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort med anlegget ditt i dag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt bygging i en kompis sin Golf 4 4-motion som bare har en hjulbrønndybde på ca 13cm, mot bortmot 30cm på FWD Golf 4. Så da ble det lite plass til kasse siden det også skal en dynabel 0756 oppi brønnen.

    Prøvde meg derfor på kerf-kutting av mdf (på frihånd som er tydelig på bildet), slik at vi kunne lage en bøybar halvsirkel til subkassen.

    Blandet derettet opp polyester/herder, og la til glassballonger for å lage en slags støpeplastmix til å fylle ut i alle glipene etter kerf-kuttinga. Fylte opp med dette og lot det herde ute i sola. Ble sterkt og stivt som bare juling det

    Freste deretter ut et forsenket hull til en DD508, prøver i første omgang om en slik funker i lukket kasse på 10(ish) liter. Mate på med dempevatt er vel en god ide her.







    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • Nice kasse, ville det vært bedre/dårligere å bruke glassfiber/polyester istedet for støpeplastmixen?

      Begynte på en mye enklere kasse for celicaen i dag:




      Jeg brukte flere skrutvinger, det var bildet kun av en prøvemontering uten lim. Kassen er laget av 25mm MDF med dobbel frontplate. Sidene og bunnen er satt sammen av lamellokjekser og pga av reservehjulsstøpen så sitter kassen i bilen dønn fast. Kommer til å skru den fast til gulvet ved hjelp av skruefestet til reservehjulet bare for å forsikre meg at den ikke hopper opp.

      Venter med topplatene til jeg har fått lagd hull til PSI 18" subwooferen og to 4" aeroporter. Og det tar jeg når jeg har fått jasper jigen fra USA samen med de andre godsakene jeg har bestilt.
      Last edited by Dammed; 04-05-2012, 00:57.
      Mvh. Damir

      Comment


      • Gjort litt siste uken, koblet opp en fortreffelig combo av Mosconi A-Class og AS200.4- A-class på TB fulltoner på dash og 200.4 til Focal Utopia 7w2 midbasser i dørene og 2xDD508 subber.

        Kanskje litt overdådig å bruke en A-Class til 14k på fulltoner til 550kr stk, men det funker utmerket i praksis

        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • Tenkte at det var lurt å dele med dere at Jasper circle jig 240 passer ikke Clas Ohlson håndoverfresen uten modifisering. Så forhåpentligvis så slipper noen å få overraskelser etter å ha bestilt en.
          Mvh. Damir

          Comment


          • Har forbannet anlegget opp og ned i mente og leta etter årsak til dette, klarte å fritere min Soundstream XXX10000D........x-(

            Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
            Attached Files
            Remi Lilleng

            Comment


            • Årsaken er nok gjerne rett og slett at det er en XXX10000D, disse har jo med å fritere seg selv.. jamfør en gjeng med eiere innpå forumet her blant annet..
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • Gjelder vel også XXX6500D, lest mye om det på andre forum.
                Mvh. Damir

                Comment


                • Problemet er vel stort sett brukerfeil... For stort spenningsfall...
                  Har en XXX10000D som jeg har hatt sida 2008. kjører 4x NSB70 batterier og 95mm2 kabel. Funker fortsatt fint den.
                  Øyvind Kalbækken

                  Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                  Comment


                  • Var ikke noe problem med spenningsfall her heller,mechman dynamo som lader 290+ amp, agm forran, 2xmaxxima og 2xoddesy batterier, vel og merke bare 70mm2kabler, lå i 80km/t og spenninga var god, ingen kortsluttninger, faktisk gått over terminalene med led lys og lupe, ingen løse kordeller fra kabler, kablesko som støpt osv,osv....men har en teori hva som kunne ha skjedd, hvis det er sånn at forsterken bare leser halvparten av ohms belastninga så var den på 0,8ohm.....men på den annen side, spilte ikke høyt heller.....så fram til den blir reparert så har jeg en meters dyr brevvekt:-D
                    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
                    Remi Lilleng

                    Comment


                    • En kompis som monterte annlegget i bilen min, og han satt sikringa i BAGASJEROMMET kanskje 10cm fra forsterkern, og koblingan til strøm og jording på forsterkern så ikke ut, så flytta sikriinga til ca 15cm fra batteriet og ordna koblingan på forsterkern, + at æ skjulte kablan litt bedre i bagasjerommet

                      Comment


                      • Originally posted by tendenz View Post
                        En kompis som monterte annlegget i bilen min, og han satt sikringa i BAGASJEROMMET kanskje 10cm fra forsterkern, og koblingan til strøm og jording på forsterkern så ikke ut, så flytta sikriinga til ca 15cm fra batteriet og ordna koblingan på forsterkern, + at æ skjulte kablan litt bedre i bagasjerommet
                        Koffår e æ ikke overaska

                        Comment


                        • Koffår kann ittj fålk skreva norsk?!
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment


                          • Originally posted by ugn View Post
                            Koffår kann ittj fålk skreva norsk?!
                            Æ sjønj itt ka du meine.

                            Comment


                            • Originally posted by zxsonnyxz View Post
                              Koffår e æ ikke overaska

                              Haha, Når æ fikk vite at alt va på trynet fant æ ut at det va likegreit å gjøre alt sjøl, så demonterte det og monterte det på nytt, ORDENTLIG, så nu e alt på stell

                              btw, ny forsterker forledendag, sykelig stor forskjell

                              Comment


                              • Har benyttet helga til å konsumere 3 bulkpakker Dynamat Extreme, men det går nok med 3-4 pakker til før jeg er fornøyd og sauerkraut-wagen er død nok.
                                Mathias.... Soundman is alive
                                Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                                Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                                Comment

                                Working...
                                X