Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulyd fra bilen v/ venstresving i høy hastighet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    jo, men det er fortsatt normal høy originalt. Den er ca like høy fra dekket til hjulbuen som en avensis.



    Hadde jeg senket en bil så hadde jeg senket den ned til ca 1 finger fra dekket til hjulbuen. Da med ganske harde fjærer.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #47
      Originally posted by Dammed View Post
      Hadde jeg senket en bil så hadde jeg senket den ned til ca 1 finger fra dekket til hjulbuen. Da med ganske harde fjærer.
      Å med dette skal du kjøre på norske landeveier?
      Noe sier meg du blir å kjenne vær eneste stein du møter på veien å til slutt bli lei av å kjøre slikt.

      Men sammenligne en "sportsbil" mot en combi/vanlig bil blir også helt feil.
      Om ikke celicaen IKKE er sportslig av seg orginalt da.

      Hvorvidt den er det er ikke min jobb å svare på.
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #48
        Altså, det er ganske trangt bak - der får du nesten ikke inn noen fingre. 20mm. senk der var mer enn nok pga. lite plass i utkantspunktet.
        Syntes 60/20mm hørtes voldsomt ut, derfor valgte jeg 40mm "bare" - pr. nå er jeg ikke helt fornøyd (blir jo aldri ), men vi får se om det siger mer...

        Men ja, blir nok litt feil å sammenligne Dammed, her er originalt:

        Last edited by TakeTheTime; 14-07-2010, 16:16.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #49
          Som jeg sa så er det ikke feil i det hele tatt. Hvis dere er ikke blinde så ser dere jo at høyden mellom dekket og hjulbuen er like stor på en avensis og en celica. En celica er en sportslig bil, men å innbille seg at det er en racing bil blir veldig feil. Focus ST er også en sportslig bil f.eks., det gjør dem ikke til ferrarier av den grunn.

          Jeg kjører helt fint med denne senken på norske veier:


          Det over er ca 1.5 finger med kun TRD senkefjærer, og det er ingen problem å kjøre fort på norske landeveier. Men stivt er det, og det må du ha. For skal du senke en bil så er det en selvfølge at understellet må bli stivere, ellers så vil du gå nedi hele tiden.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #50
            Den er grei Damir. Gni det inn.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #51
              Er bare en ting og gjøra simen, noe jeg akter og gjøre snart:
              Først EU godkjenne bilen, så kappe senkefjørene !
              Problemer med evn.t neste eu godkjenning tar man den gang det skulle oppstå

              Jeg får plass tell 2 fingre mellom dekk og hjulbue, aalt for høyt
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #52
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Den er grei Damir. Gni det inn.




                Mvh. Damir

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Dammed View Post










                  Originally posted by Oekern View Post
                  Er bare en ting og gjøra simen, noe jeg akter og gjøre snart:
                  Først EU godkjenne bilen, så kappe senkefjørene !
                  Problemer med evn.t neste eu godkjenning tar man den gang det skulle oppstå

                  Jeg får plass tell 2 fingre mellom dekk og hjulbue, aalt for høyt
                  Blir nok ikke til at jeg gjør det. Hvis det blir krise så bestiller jeg evt. 60mm senk - hvis det finnes med TUV godkjenning.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #54
                    Er da ikke noe problem med kutta senkefjører. Sålenge den er innenfor 11cm reglen eller hva de griner om så tror jeg aldri i verden at de merker at du har kappa dem
                    Billigere er det og! Men klart. Jeg kan skjønne deg og, på en måte
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Oekern View Post
                      Er da ikke noe problem med kutta senkefjører. Sålenge den er innenfor 11cm reglen eller hva de griner om så tror jeg aldri i verden at de merker at du har kappa dem
                      Billigere er det og! Men klart. Jeg kan skjønne deg og, på en måte
                      Når jeg var på trangsynten for å få fjørene inn i vognkortet så telte han antall 'ringer' og det ble påført inn i vognkortet, så hvis jeg skulle kappe mine så blir det jo 'feil' ved ev. sjekk (men såklart, sjangsen for det er jo minimal).
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Oekern View Post
                        Er da ikke noe problem med kutta senkefjører. Sålenge den er innenfor 11cm reglen eller hva de griner om så tror jeg aldri i verden at de merker at du har kappa dem
                        Billigere er det og! Men klart. Jeg kan skjønne deg og, på en måte
                        11cm-regelen sier du!? Aldri hørt om.

                        Men jeg prøver å holde meg unna sånne ting, vil ha alt godkjent - på godkjente måter.
                        Også hvis jeg ikke blir fornøyd er det bare ett par fjører jeg må bytte ut, de bak +
                        alle fire demperne skal jeg uansett ha. Så da bare selger jeg de 40mm fjærene
                        eller returnerer dem til Parts & Retards hvis det går, og kjøper et par 60mm
                        fjærer isteden, vil neppe koste mye! Men må gjøres før kontroll/godkjenning...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment

                        Working...
                        X