Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulyd fra bilen v/ venstresving i høy hastighet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Spøkelse som går igjenn når dere å en eller flere mekanikere ikke finner ut av det.
    Btw sjekka bremseklosser å skive etc?
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #17
      R-SportRF: Ja det meste av sånne ting er sjekka, og klossene ble bytta i februar/mars. Dette er virkelig et spøkelse ja, ingen som finner ut av det!!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #18
        Hørres egentlig ut som noe som er relativt utfarlig. En bil vil alltid lage litt rare lyder til tider. Gi faen og kjør til det blir et problem. Når det er et problem, få fiksa greiene.
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #19
          Hmmmm ja, har egentlig begynte å tenke litt sånn selv. Men når blir det et "problem" egentlig? Når bilen faller sammen?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #20
            Nåja, når det er et problem så vil du merke det før alt ryker, mtp. at du allerede har merket noe...
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #21
              um... Hører du lyder så skal det fikses. For det kan være noe så latterlig som en foring som har gått for 50kr. Men litt surere er det hvis du må bytte bærearmene i tillegg fordi du ignorerte lyden.

              Høres ut som lager greier ja. Fått sett noe mer på det?
              Mvh. Damir

              Comment


              • #22
                Originally posted by Dammed View Post
                um... Hører du lyder så skal det fikses. For det kan være noe så latterlig som en foring som har gått for 50kr. Men litt surere er det hvis du må bytte bærearmene i tillegg fordi du ignorerte lyden.

                Høres ut som lager greier ja. Fått sett noe mer på det?
                Ok. Har ikke sett noe mer på det siden Trustno1/Bjørn hadde bilen på bukken hos han. Men er vel vanskelig å sjekke hjullager skikkelig?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #23
                  hmm litt usikker. Men hjullager koster ikke så mye hvis jeg husker riktig. Så jeg hadde fått dem bytte for å se om ulyden forsvinner.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Ok. Har ikke sett noe mer på det siden Trustno1/Bjørn hadde bilen på bukken hos han. Men er vel vanskelig å sjekke hjullager skikkelig?
                    Det er IKKE noe vanskelig å sjekke et hjullager ordentlig!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Nils View Post
                      Det er IKKE noe vanskelig å sjekke et hjullager ordentlig!
                      Hjullager KAN være kjinki å sjekke... Det er litt dyrt å bytte hjullager vil jeg påstå. Særlig hvis du må bruke presse for demontering/montering. Sikkert mellom 1000,- og 2000,- på verksted. Dette er da framme jeg mener. Bak er det noe mere enkelt. Det kan på mange modeller gå greit å gjøre det selv. kommer an på kunnskap og at du har tilgang på litt Basic Tools...
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment


                      • #26
                        Jeg skal nå på mandag og skifte hjullager på verksted.
                        Koster 1800,- ca for det. KUN arbeid.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #27
                          Jeg fikk høre denne lyden, og det er definitivt ikke noe hjullager, foring eller motorfeste. Lyden høres akkurat ut som en elmotor som spinner i gang under (veldig) hard venstresving.

                          Jeg hadde ett par teorier:

                          - Det var litt lite servoolje, og at kanskje det kunne by på problemer for servoen under hard sving når oljen da samtidig samler seg på en side i beholderen. Tror egentlig ikke at dette er problemet.

                          - At starteren på ett vis slår innat når g-kreftene slår inn. Dette er vel den teorien jeg har mest tro på, uten at jeg noen gang kan si jeg har vært borti det, eller hørt om andre som har det. Det som underbygger teorien mest er:

                          * at motoren er tverrstilt og starteren sitter på høyre side, noe som da gjør at sving til venstre vil presse innslaget ut pga g-krefter
                          * Lyden høres akkurat ut som en stor elmotor som spinner i gang. Klarer ikke helt forestille meg hva annet som vil kunne lage en slik lyd.

                          Comment


                          • #28
                            Men når jeg tenkt meg om så har jeg bare kjørt rolig i venstresvingene i det siste,
                            har ikke testa noen krapp sving etter jeg fylte opp servo-oljen - det må testes!
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #29
                              er en meget gjenkjennelig lyd av tørr servo så da er det i såfall meget snodig at ingen av de bilkyndige som har hørt dette har skjønt hva det er
                              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                              Comment


                              • #30
                                Lyden høres heldigvis ufarlig ut.
                                Du får prøve bilen min Simen. Og høre hvor mange lyder som kommer ut av den :P haha.
                                Da tror jeg liksom ikke den lyden du har er noe problem lengre
                                VW Corrado - Prosjekt bil
                                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                                Comment

                                Working...
                                X