Announcement

Collapse
No announcement yet.

bilstereo batteri... hva skal man ta???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Andy89 View Post
    De tåler ikke så mange ampere nei
    Er vel derfor vi har tang amperemeter
    Hehe, ja.. kan være en grunn!
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

    Comment


    • #47
      Når du måler spenning så har det ikke noe å si hvor mye strøm som går, men er spenningen for høy så tåler ikke multimeteret det, men det er sjelden noe problem i en bil da de fleste multimeteret tåler opp til 1000v. Når du måler strøm derimot må du passe på litt, et vanlig multimeter tåler ikke mye strøm, pass også på at du ikke tar feil av dc og ac.

      Har ihvertfall målt spenning på kontaktorer som trekker langt over 1000amp så det er np.

      Comment


      • #48
        bumper denne litt.
        Ser en del merker har begynt å levere agm batterier. Bla har varta "ULTRA Dynamic" som er agm og sønak har også en agm modell. Hvordan vil disse måle seg mot odyssey?
        Prosjekt SQ Audi A3

        Comment


        • #49
          Sikkert helt på høyde med odyssey, men du må seff lese specs på batteriene du sammenligner, er ikke sikkert prisdifferansen er så høy?

          Comment


          • #50
            for varta e39 koster 1850
            Product line ULTRA dynamic
            Voltage [V] 12
            Battery Capacity [Ah] 70
            Cold-test Current, EN [A] 760
            Length [mm] 278
            Width [mm] 175
            Height [mm] 190
            Prosjekt SQ Audi A3

            Comment


            • #51
              Skal man se kun på kaldstart stømmen er odyssey billigere

              http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2060

              Men dette er vel mest likt på alle måter:P sikkert et bedre batteri til stereo bruk, men fy for en pris....

              http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2066

              Comment


              • #52
                nå er vel ikke den kaldtart strømmen målt likt tror jeg. bedre å se på Ah da dette er en bedre indikator..
                Spørsmålet er vel om feks det varta batteriet er bra nok til normalt bruk. Er jo umulig å få tak i odyssey pc1500 som er ca samme størelse.
                Prosjekt SQ Audi A3

                Comment


                • #53
                  Ettersom trådstarter spør etter et batteri for bruk som startbatteri og et godt bilstereo anlegg (SQ)
                  Så kan jeg jo dele mine erfaringer med Optima gul.

                  Kjøpte mitt nytt sommeren 2001, det ble da montert i en 88 Mazda 626 Coupe der det havnet bak i bagasjen pga av et plasskrevende turbokonverterings prosjekt i andre enden av bilen.

                  Batteriet ble foret med en 35mm2 kabel spleiset inn på orginal kabler fra dynamo og starter og avsikret med en 300A sikring.
                  Påkoblet var også 1 Rockford Fosgate Punch Power 500M, 1 Rockford Fosgate 200x2 og 1 Rockford Fosgate 400x4 + Alpine spiller, veksler og signalprosessor.

                  Batteriet overlevde 2 Dynamo havarier i denne bilen + noen tilfeller av glemte lys, spilling i lengre tid uten at motoren gikk osv osv.

                  I Januar 2008 ble bilen totalvraket av en trailer som rotet seg over i feil kjørebane på E6, og batteriet ble flyttet over i en 85 929 Coupe der det i tillegg til å forsyne bilen med strøm, også måtte holde en RF 200x2 og en RF 400x4 (begge i 2 ohms last) i full vigør.
                  Denne bilen ble stjålet og igjenfunnet dagen etter av Viking i Oslo, først etter en uke fikk jeg hentet bilen og oppdaget da at batteriet var flatt da den hadde tilbrakt hele uken med parklyset på.
                  En start booster fikk startet bilen og en 50km kjøretur fikk nok strøm tilbake i batteriet til at den kunne stoppes uten frykt for neste start.

                  Nå, altså 8år og 6mnd gammelt er batteriet fremdeles i stand til å gjøre alt jeg ber det om, inklusive å starte bilen i 32- uten at motorvarmeren har vært plugget inn, selv med all torturen det har vært igjennom.

                  Kjøper Optima Gul igjen, selv om prisen kan være drøy,er det verdt hver krone
                  Last edited by FE3T; 23-01-2010, 01:00.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by FE3T View Post
                    Ettersom trådstarter spør etter et batteri for bruk som startbatteri og et godt bilstereo anlegg (SQ)
                    Så kan jeg jo dele mine erfaringer med Optima gul.

                    Kjøpte mitt nytt sommeren 2001, det ble da montert i en 88 Mazda 626 Coupe der det havnet bak i bagasjen pga av et plasskrevende turbokonverterings prosjekt i andre enden av bilen.

                    Batteriet ble foret med en 35mm2 kabel spleiset inn på orginal kabler fra dynamo og starter og avsikret med en 300A sikring.
                    Påkoblet var også 1 Rockford Fosgate Punch Power 500M, 1 Rockford Fosgate 200x2 og 1 Rockford Fosgate 400x4 + Alpine spiller, veksler og signalprosessor.

                    Batteriet overlevde 2 Dynamo havarier i denne bilen + noen tilfeller av glemte lys, spilling i lengre tid uten at motoren gikk osv osv.

                    I Januar 2008 ble bilen totalvraket av en trailer som rotet seg over i feil kjørebane på E6, og batteriet ble flyttet over i en 85 929 Coupe der det i tillegg til å forsyne bilen med strøm, også måtte holde en RF 200x2 og en RF 400x4 (begge i 2 ohms last) i full vigør.
                    Denne bilen ble stjålet og igjenfunnet dagen etter av Viking i Oslo, først etter en uke fikk jeg hentet bilen og oppdaget da at batteriet var flatt da den hadde tilbrakt hele uken med parklyset på.
                    En start booster fikk startet bilen og en 50km kjøretur fikk nok strøm tilbake i batteriet til at den kunne stoppes uten frykt for neste start.

                    Nå, altså 8år og 6mnd gammelt er batteriet fremdeles i stand til å gjøre alt jeg ber det om, inklusive å starte bilen i 32- uten at motorvarmeren har vært plugget inn, selv med all torturen det har vært igjennom.

                    Kjøper Optima Gul igjen, selv om prisen kan være drøy,er det verdt hver krone
                    Oi oi oi

                    Imponerende det batteriet. Spesielt med at det fortsatt starter bilen i 32 minusgrader etter så mange år
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #55
                      Har jo ett odyssey pc 1700 batteri, bare så du veit det liksom ^^,
                      Skal selges.
                      Mvh Even S. Jensen
                      Tlf 41091189
                      Digital Designs, nothing is even close!

                      Comment


                      • #56
                        Må bare få målt opp litt hva som får plass i Audien Det er veldig stor plass på langsiden med litt ombygging, så jeg skal jeg hva jeg får til, så kontakter jeg deg senere om du fortsatt har det
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #57
                          Gjør det du
                          Mvh Even S. Jensen
                          Tlf 41091189
                          Digital Designs, nothing is even close!

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by DD-Henrik View Post
                            Oi oi oi

                            Imponerende det batteriet. Spesielt med at det fortsatt starter bilen i 32 minusgrader etter så mange år
                            Batteriet lever faktisk fortsatt i beste velgående, selv ikke et tilfelle av glemte lys med påfølgende hjelpestart i vinter tok knekken på det, det er nå tett innpå 11 år siden jeg tok det i bruk.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by FE3T View Post
                              Batteriet lever faktisk fortsatt i beste velgående, selv ikke et tilfelle av glemte lys med påfølgende hjelpestart i vinter tok knekken på det, det er nå tett innpå 11 år siden jeg tok det i bruk.
                              Hahaha, utrolig kult

                              De fleste batterier regnes jo som totalt døde etter 5 år i mange tilfeller.
                              Men dette tok kaken. Du får passe på å aldri selge det eller la det følge med bilen det sitter i når du selger denne. Så ser vi kanskje hvor lang tid det tar før det dør helt ut

                              Hehe, sykt imponerende altså
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment


                              • #60
                                Er også veldig fornøyd med mitt optima yellowtop batteri.

                                Comment

                                Working...
                                X