Announcement

Collapse
No announcement yet.

bilstereo batteri... hva skal man ta???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Digital Designs Norge View Post
    Okei. Takk for info. Dette var jeg ikke klar over. Har aldri hørt at noen har ødelagt en celle innenfor garantitiden. Men slikt kan vel skje alle batterier. Nå har jo Kinetik kommet ut med et nytt HC3800, så blir jo spennende å se når noen får testet dette

    Nå er jo Odyssey 2150 dyrere enn Kinetik 2400, og er du sikker på at begge batteriene var fulladet med AGM lader når du testet disse?
    At kinetic har kommet med et hc 3800 batteri spiller liten rolle i street som jeg testa batteriene til, så er kinetic 2400 det største som er tillat... det går på utvendige mål... (stinger / odyssey 2150.. Nsb 90 / apollo og kinetic 2400. og et batteri som er beregnet til rullestoler ble testet) Alle de batteriene der er nærmest maks grense på størrelse i henhold til regler i dbdragracing.


    Jeg brukte flere forskjellige batteriladere da jeg testet...

    Ctec , biltema og en som jeg ikke husker navnet på i farten ble brukt/testet.... Og er ikke noen av de gode nok til Kinetic batteriet så er ikke batteriet egnet i en vanlig bil... Å det sier jeg pga av at i en bil, sitter det ikke noen spesiell dynamo som lader opp batteriet igjen...

    Å jada, jeg ladet opp igjen batteriene før jeg testburpet igjen...

    Pris på Kinetic 2400 aner jeg ikke

    Pris på f.eks Odyssey 2150 så jeg på nettet til ca 3300 for ikke lenge siden iallefall...Husker ikke hvilken side....

    Å sett under et, så i de fleste tilfellene blir det billigere å kjøpe 1 stk Odyssey batteri en å doble antall woofere eller å doble effekt ut til wooferen(e) (effekt / doble antall forsterkere)

    TEAM RE-LOUD
    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

    Comment


    • #17
      Originally posted by InstallBay View Post
      AGM batterier trenger ikke lades med en spesiell AGM lader. De kan lades med en vanlig lader, men om den ikke er elektronisk styrt, så bør du følge godt med på ladingen..
      For mitt vedkommende var det faktisk 2dB forskjell sånn ca, med å bruke en AGM lader fremfor en biltemalader, og biltemaladeren hadde ikke noe problem med verken spenning eller strøm.

      og vi snakker om en økning fra rundt 150-151 til 152,5dB
      Men dette var på ett relativt lite anlegg, med større forsterkere har jeg også merka ett vesentlig spenningsfall på batteriet, men om det hadde gått bedre med ett annet batteri har jeg ikke testet.

      Comment


      • #18
        Originally posted by dBcompaniet View Post
        For mitt vedkommende var det faktisk 2dB forskjell sånn ca, med å bruke en AGM lader fremfor en biltemalader, og biltemaladeren hadde ikke noe problem med verken spenning eller strøm.

        og vi snakker om en økning fra rundt 150-151 til 152,5dB
        Men dette var på ett relativt lite anlegg, med større forsterkere har jeg også merka ett vesentlig spenningsfall på batteriet, men om det hadde gått bedre med ett annet batteri har jeg ikke testet.
        Det du egentlig sier nå , er at batteriet er "uegnet" i en bil da den lader opp igjen batteriet med dynamo`n...
        uegnet, hvis en skal ha "maks" score altså.
        TEAM RE-LOUD
        Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
        2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

        Comment


        • #19
          Noen som har vert borti Vision batteriene?

          http://www.elutstyr.no/product_info....roducts_id=730

          Var i grunn dårligt med kaldstart strøm i forhold til pris...
          Last edited by Stianuno; 24-06-2009, 23:46.

          Comment


          • #20
            hvem selger apollo i norge?
            "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

            Comment


            • #21
              Originally posted by re-load View Post
              Det du egentlig sier nå , er at batteriet er "uegnet" i en bil da den lader opp igjen batteriet med dynamo`n...
              uegnet, hvis en skal ha "maks" score altså.
              Slik er vel alle batterier, så da mener du å si at alle batterier er "uegnet" siden det ikke er noe AGM-dynamo?
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #22
                AGM dynamo, nå har jeg hørt det også. Har faktisk aldri hørt om en AGM lader heller jeg da. Og jeg har drevet med batterier i endel år
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by InstallBay View Post
                  AGM dynamo, nå har jeg hørt det også. Har faktisk aldri hørt om en AGM lader heller jeg da. Og jeg har drevet med batterier i endel år
                  Hva mener du? "Nå har jeg hørt det også"?

                  Sier jo ikke at det finnes noe slikt som AGM-dynamo. Sier "da mener du å si at alle batterier er "uegnet" siden det ikke er noe AGM-dynamo?" da det ikke finnes AGM-dynamo såvidt jeg vet.

                  At du ikke har hørt om AGM-lader er vel litt rart, da det står i manualene til de fleste batterier at dem bør lades med det, men det er nå så
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #24
                    Du må sende meg kopier av de manualene, for det har ikke jeg sett. Det står ofte at det anbefales elektronisk styrte ladere, og ikke likeretterladere. Men har aldri sett ordet AGM-lader noe sted.

                    Men du må gjerne vise oss det
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #25
                      Det står nå hvertfall i Kinetik-manualer jeg har kikket i. Regnet vel med at det står i manualer til noen andre merker også.

                      Kan se om jeg kan scanne en side senere i dag, om du sliter med å tro meg
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                        At du ikke har hørt om AGM-lader er vel litt rart, da det står i manualene til de fleste batterier at dem bør lades med det, men det er nå så
                        Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                        Det står nå hvertfall i Kinetik-manualer jeg har kikket i. Regnet vel med at det står i manualer til noen andre merker også.
                        Sliter ikke med noe jeg. Men begynner å bli litt oppgitt over alt du "regnet med". Sjekke fakta før du poster på dette forumet, så slipper du å spre om deg masse feilinformasjon. Det er antagelig noen som tar det du sier for "go' fisk", og da er det greit om det fakta stemmer

                        At det står i Kinetik manualen er nok fordi de ønsker å selge en Kinetik lader til alle som kjøper batteri.

                        Skal vi sette punktum her, eller vil du ta denne ennå lenger?
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by InstallBay View Post
                          Sliter ikke med noe jeg. Men begynner å bli litt oppgitt over alt du "regnet med". Sjekke fakta før du poster på dette forumet, så slipper du å spre om deg masse feilinformasjon. Det er antagelig noen som tar det du sier for "go' fisk", og da er det greit om det fakta stemmer

                          At det står i Kinetik manualen er nok fordi de ønsker å selge en Kinetik lader til alle som kjøper batteri.

                          Skal vi sette punktum her, eller vil du ta denne ennå lenger?
                          Vi kan godt sette punktum for min del hehehe

                          Ikke interessert diskutere ut i det uendelige for så å komme fram til at diskusjonen var forgjeves
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #28
                            Dynabel selger apollo i norge.
                            MVH, Øivind Sandvik
                            sigpic
                            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                            www.sandviksbassogbongel.com

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                              Slik er vel alle batterier, så da mener du å si at alle batterier er "uegnet" siden det ikke er noe AGM-dynamo?

                              Selv om du muligens har avsluttet denne diskusjonen , så må jeg svare..

                              Nei jeg har aldri påstått at du tjener 1- 1.5 -2 db med å bruke en AMG batterilader...

                              Odyssey / stinger og Nsb / Apollo f.eks, funker "værst" uten en lader som koster skjorta og vell så det. Og de funker "værst" da en lader de opp med dynamo`n også..eller med biltemaladeren, f.eks.


                              Så svaret er da NEI, ander batterier er ikke uegnet i bil. De må ikke ha en spesiell lader/lading for å virke optimalt.
                              TEAM RE-LOUD
                              Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                              2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by re-load View Post
                                Selv om du muligens har avsluttet denne diskusjonen , så må jeg svare..

                                Nei jeg har aldri påstått at du tjener 1- 1.5 -2 db med å bruke en AMG batterilader...

                                Odyssey / stinger og Nsb / Apollo f.eks, funker "værst" uten en lader som koster skjorta og vell så det. Og de funker "værst" da en lader de opp med dynamo`n også..eller med biltemaladeren, f.eks.


                                Så svaret er da NEI, ander batterier er ikke uegnet i bil. De må ikke ha en spesiell lader/lading for å virke optimalt.
                                Så de fungerer ikke bedre med en lader som koster skjorta da? Har du testet forskjellen på en biltemalader og en skikkelig sak?
                                Tidligere importør for Digital Designs,
                                overtatt av www.dynaBel.no.

                                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                                Comment

                                Working...
                                X