Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegget suger ut alt strømmen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den gule gikk til en rød, og den røde gikk til en gul, så langt jeg kunne se i ledningsnettet er ingen av de koblet sammen.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Mysil View Post
      Hei!

      Jeg koblet opp anlegget et par timer før jeg begynte å spille, men da uten å koble til remoten. Så da antar jeg at det har stått å trukket strøm, selvom powerlampen ikke lyste. Så da slipper jeg antageligvis å kjøpe ny dynamo, men slipper unna med et nytt og bedre batteri.

      Eller er jeg helt på bærtur her?
      hvis det du skriver er riktig og forsterkeren til subben er iorden så er det ikke mulig at forsterkeren trekker strøm.
      Forsterkeren trenger remote for å slå seg på.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Mysil View Post
        Den gule gikk til en rød, og den røde gikk til en gul, så langt jeg kunne se i ledningsnettet er ingen av de koblet sammen.
        dette er riktig på noen biler og feil på andre.Husker ikke vilken

        Men det du merker det på er om memory på spilleren funker.Funker ikke memory så er det feil.
        Så vidt jeg kjønner så drar det ikke strøm når tenning er slått av.

        funker ikke memory tar du de røde kablene sammen og så de gule sammen(gul rød skal ikke ha kontakt med hverandre)
        funker memory så er det ok.

        hvis dem er koblet sammen kan du ha på stereoen med tenning av

        Comment


        • #19
          Hei!

          Det er det eneste jeg kan tenke meg siden batteriet ble tappet så fort, kan ikke skjønne hvordan det anlegget skal kunne tappe hele batteriet på 20 minm uten at det har stått å trukket strøm før.

          Memory har ikke virket nei, men jeg har ikke sjekket om det virker etter at jeg koblet gul på gul og rød på rød. Men er dette grunnen til at batteriet blir tappet så fort?

          Comment


          • #20
            tenkt på at batteriet kan være dårlig????

            Kan tappe et batteri myyye fortere enn 20 min.. så er ikke sikkert det er noe feil med anlegget ditt..

            Men du har nok koblet feil på konstantstrøm og tenningsstrøm inn på spilleren...

            Har du tilgang til et voltmeter og vet hvordan det brukes?

            Mål isåfall med tenning av. den som du måler 12,7V + - mot jord, er konstant strøm (rett på plusspolen) som i de fleste tilfeller er gul inn på spilleren.

            Så måler du over den du tror er tenning og jord, skrur på tenninga, får du utslag på voltmeteret når du vrir om tenninga, til 12,7V + - så har du funnet tenningsstrømmen, som somregel er rød inn på spiller.
            Øyvind Kalbækken

            Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

            Comment


            • #21
              Hei!

              Har ikke tilgang til voltmeter desverre. Men den gule ledningen og den røde ledningen var koblet om hverandre, så kanskje det var det som forårsaket det hele?

              Comment


              • #22
                ikke nødvendigvis,, i golfen min må man gjøre det sånn, for orginalt er det motsatt..
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #23
                  Har du brukt den orginale ISO.pluggen som ligger i bilen sammen med den fra spilleren, så skal da alt stemme...
                  De har vel en standar på hvor tenning og konstant strøm skal stå i pluggen ???
                  Selv om fargekodene kanskje kan variere..

                  Comment


                  • #24
                    Jeg bruker en omformer, og det var der ledningene var koblet feil.

                    Comment

                    Working...
                    X