Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegget suger ut alt strømmen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegget suger ut alt strømmen!

    Hei!

    Er andre bilen jeg monterer anlegget i nå, og på begge bilene har batteriet blitt flatt.
    Denne gangen fikk jeg akkurat koblet det opp og satt i en CD, og skulle til å stille det inn.
    Før jeg en gang fikk begynt kuttet strømmen, og batteriet var flatt.
    Jeg kjenner andre som har større anlegg i bilen uten at de trenger å bytte hverken batteri eller dynamo, så jeg lurer på om det er noe gale med forsterkeren.

    Jeg har koblet til subben, forsterkeren og cd-spilleren i dette anlegget:
    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    Bilene det har blitt koblet til i:
    '95 Opel Astra - her virket det noenlunde å bytte batteri og dynamo, men leverte alikevel ikke nok strøm.
    '88 Honda Accord - bilen jeg prøvde å koble det til i går. Forrige eier hadde en del større anlegg enn hva jeg har koblet til, og det virket helt fint.

    Noen som kan hjelpe?

  • #2
    "Har batteriet blitt flatt" sier du. Er dette over lengre tid?
    Hadde det problemet før jeg og, siden jeg hadde koblet både rød og gul ledning fra spiller sammen og til plussen. Koblet dette riktig og ting fungerer igjen!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Det virket helt fint når jeg kun hadde spilleren og de orginale høyttalerene, men etter at jeg koblet til subben og forsterkeren ble batteriet flatt på 20 min.

      Comment


      • #4
        Og hvordan er da remote koblet? Rett på pluss?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Sjekket nå, og remote er koblet via spilleren. Så det skal 2 ledninger rett på pluss fra forsterkeren?

          Comment


          • #6
            nei nei.. men er den koblet rett på strøm så står forsterkeren på hele tiden.. dermed trekker den strøm hele tiden.. ville nok ikke ha tappet et batteri på 20 minutter om ikke batteriet var ganske flatt fra før av, men det må spørres litt, ikke så lett å finne feilen din via et tastatur med den informasjonen du ga.

            Jeg for spørre jeg også. Siden det skjer så fort som du sier det skjer, har du sikring på ledningen ved batteriet? virker nesten som en kortsluttning et sted og da burde jo en sikring ha gått. Ellers så er nok batteriet ditt dødt og trenger å byttes ut, eller lades opp. Er det et syrebatteri som er utladet ville jeg nok byttet uansett da dette ikke tåler utladning. Dessuten vinner du en del på å ha et ordentlig batteri.
            Må også tenkte på at gamle batterier har det med å ta kvelden på denne tiden av året, da det blir kaldere ute.
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

            Comment


            • #7
              øhh hmmm,,

              kobler du både rød og gul til + fra spilleren så tapper det batteri kun hvis du lar spilleren stå på.
              For å ikke tappe batteri så må du skru spiller helt av.På standby så vil den dra litt mere strøm.

              forøvrig så er jeg enig med at batteriet bør tåle at du spiller noe høyt i mere enn 20 minutter.

              Derfor er det lett å tro at batteri eller dynamo er dårlig på bilen.

              men hvis du kan spille mye uten sub/forsterker og batteriet holder på strømmen så er det lett å tro at det er noe galt med sub/forsterker

              Comment


              • #8
                Hei!

                Jeg koblet opp anlegget et par timer før jeg begynte å spille, men da uten å koble til remoten. Så da antar jeg at det har stått å trukket strøm, selvom powerlampen ikke lyste. Så da slipper jeg antageligvis å kjøpe ny dynamo, men slipper unna med et nytt og bedre batteri.

                Eller er jeg helt på bærtur her?

                Comment


                • #9
                  Du svarer jo ikke på spørsmålet om du har koblet sammen rød og gul ledning da...
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Er ikke sikker på hva ledninger dere mener, hvor er de?

                    Comment


                    • #11
                      Bak spilleren din... de som går inn i den.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har kun brukt ledningene som var i bilen fra før av, så jeg bare koblet det rett inn i spilleren. Men det er så mange ledninger med samme farge, så det blir litt vanskelig å skjønne hvilke dere mener, dette er ikke akkurat mitt felt som dere sikkert skjønner. Men jeg skal ta en titt litt senere

                        Comment


                        • #13
                          Nei, fra spilleren er det nok IKKE mange ledninger med samme farge. Ta en titt til du...
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Ja, så det nå, men fra iso kabelen til omkoplingen er det ikke alltid samme farge, så hvilken er det jeg skal se på?

                            Comment


                            • #15
                              Rød og gul, som sagt. Går disse sammen noe sted baki der?
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X