Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strømkabel i Torpedovegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    2 sikringer på 250 Amp Står like etter batteri nr 2 bak. Før forsterkerne. Og en sikring foran.

    Comment


    • #32
      Du har ingen sikring rett etter batteriet bak på den andre kabelen og a? Hjelper lite dersom det blir kortslutning på kabelen mellom batteriene om det kun står en sikring foran der
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #33
        Jau har det vist jeg skjønte deg riktig :-)

        Comment


        • #34
          Så du har to sikringer på den kabelen mellom batteriene? Ikke bare en foran?
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #35
            Ja en 250 amp sikring foran og 2 x250 amp sikringer bak etter batteri nr 2 før forsterkere :-)

            Men kan noen forklare hvordan man måler jordingspunktet? Har multimeter, men usikker på hvordan den stilles inn og hvordan man måler.

            Takker igjen for hjelp

            Comment


            • #36
              Du har en kabel inn på batteri, og to ut? Altså 3 strømkabler koblet til plusspolen? Alle 3 SKAL være sikret!! For dersom du får en kortslutning på strømkabelen mellom batteriene så vil fortsatt batteri nummer 2 pumpe ut med strøm og lage ugang.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #37
                Hvis jeg forstod rett, så har han et batteri foran, og der har han sikring på kabelen som går bak til det andre batteriet.
                Og ut fra batteriet bak så har han 2 kabler, begge med sikring og inn i forsterkerene.

                Måle jordingspunket? Du vil sjekke at du har like mye volt bak, som foran?
                Da setter du multimeteret på 20v og måler pluss på forsterker og jord i forsterker
                It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                Comment


                • #38
                  Hadde vært lettere hvis trådstarter tegnet opp et koblingskjema av hovedstrømmen til anlegget.
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Larsi View Post
                    Hvis jeg forstod rett, så har han et batteri foran, og der har han sikring på kabelen som går bak til det andre batteriet.
                    Og ut fra batteriet bak så har han 2 kabler, begge med sikring og inn i forsterkerene.
                    Noe som igjen er pr. definisjon feil da batteriet bak ikke er riktig avsikret.

                    Men dette klarer han sikkert svare på selv
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Larsi View Post
                      Hvis jeg forstod rett, så har han et batteri foran, og der har han sikring på kabelen som går bak til det andre batteriet.
                      Og ut fra batteriet bak så har han 2 kabler, begge med sikring og inn i forsterkerene.

                      Måle jordingspunket? Du vil sjekke at du har like mye volt bak, som foran?
                      Da setter du multimeteret på 20v og måler pluss på forsterker og jord i forsterker
                      Riktig det, en 50Kv strømkabel fra batteri foran så går den igjennom en 250 Amp sikring i motor rom. Deretter videre bak til + pol på batteri nr2. Fra + pol batteri nr 2, er det 2 stk 50 kvadrat til 2 stk fordelingsblokker med 250 amp sikring.

                      Fra fordelingsblokk så går det rett til forsterker. Jord bak, er kraftig bolt (stolfeste) i gulv. Slipt speilblankt som går til - pol på batteri. Jordkabel 2 er fra samme festet i gulvet og rett til forsterker. Så forsterkeren er jordet både fra - kabelen via - pol batteri og til splitter for jord. Dvs er 2 stk 50kv Jording til forsterker via fordelingsblokk. Ble anbefalt å jorde dobbelt, men om det har noe for seg Tja. Kan ikke bli verre så lenge det er jordet samme stedet.

                      I motor rom er det gjort følgende:
                      50 Kv jord fra batteri til chassi
                      50 Kv jord fra Dynamo til batteri
                      50 Kv jord fra motor til chassi
                      50 Kv + fra Dynamo til + på batteriet.

                      Håper det var mere oppklarende :-)
                      Last edited by woodpile; 13-03-2013, 18:09.

                      Comment


                      • #41
                        Riktig. Så jeg håper du, for din del, ønsker å sikre batteriet bak skikkelig?
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #42
                          Vel dette er koblet opp av et bilstereo firma. Så da regner jeg med at det er gjort riktig. Vist ikke h va må eventuelt gøres da ?

                          Comment


                          • #43
                            Som forklart et par ganger tidligere SKAL kabelen mellom to batterier - som i bilen din - ha en sikring i hver ende. Hadde da gått til det firmaet som installerte det og forklart saken Oppstår det en kortslutning mellom batteriene dine så brenner bilen din ned. Sånn er det bare.
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #44
                              Trenger en som kan dra kabelen .

                              Nå har jeg holdt på i noen dager, og får ikke den 50 Kv gjennom torpedoveggen.

                              Dette gjelder jordings kabelen. Så vist noen har kunskapen og verktøyet som trengs, så tar jeg imot hjelp.

                              Noen her må jo ha gjort dette tildigere enten selv eller for noen andre. Jeg gir vanligvis ikke opp, men nå har jeg møtt veggen. Og å stå ute å holde på med dette er no jævla drit :-)

                              Comment


                              • #45
                                Da løser det seg ang trekking av kabel. Godt det finnes noen barmhjertige samaritanere der ute, som kan hjelpe en stakkars faen :-)

                                Comment

                                Working...
                                X